Permalänk
Medlem

Skapa Online Spel

Tjenare!

Jag och 9 polare håller på med ett data spel!
Vi hadde tänkt hos ett typ Mmo rpg spel...

Lite ide om att skappa en värld, ungefär som wow, warrhammer online mm... dom som ligger högst

Men det här ska vara specielt, det ska finnas 3 lag (typ exemple på wow (Horde, Allyance) bara att det ska finnas en till (men med annat namn)

Kanke kunna kombinera 2 classer?
Eller ska man bygga ett framtids spel?

Har du några Tips?

Har programen har tid har pengar, men tänkte om någon av er har lite förslag eller kanke vill va med på vårat arbete.
Ljust nu tycker vi att det bara är kul

Lilleblom@hotmail.com

Permalänk

Kanske borde berätta mer om vad det hela handlar om...

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

Repetera svenskan från grundskolan?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iremmats

Permalänk
Medlem

Re: Skapa Online Spel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blom666

Har programen har tid har pengar, men tänkte om någon av er har lite förslag eller kanke vill va med på vårat arbete.
Ljust nu tycker vi att det bara är kul
Lilleblom@hotmail.com

Då är det bara kunskaper ni saknar.
Men kunskap kan man ju köpa för pengar, som du verkar ha gott om.
I dagens ekonomi där programmerare blir sparkade bör ni nog inte ha några problem att få tag i kompetent personal. Ni kanske kan få ett snille för 30000+moms/månaden. Sen behöve rni ju naturligtvis grafiker,projektledare och tid. Men tid har ni som tur var också.

Fan grabbar, synd att man är upptagen med jobb för det här luktar succé på lång väg. Tänk! Ett MMO med framtidstoner och tre lag!

Ok, jag var sarkastisk och jag har kanske skrivit lite väl många liknande meddelanden de senaste dagarna så jag ska vara seriös i en minut.

Gör ett MMO som utspelas i nutid och i Sverige. Ett avancerat "drugwars"-spel. Jag tror det skulle vara en fräsch fläkt från allt sci-fi och fantasy. Sen gör ni det lättmoddat så det kan adapteras till andra länder. Och sen gör ni så att de länderna kan "kriga" mot varandra.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Skapa Online Spel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Då är det bara kunskaper ni saknar.
Men kunskap kan man ju köpa för pengar, som du verkar ha gott om.
I dagens ekonomi där programmerare blir sparkade bör ni nog inte ha några problem att få tag i kompetent personal. Ni kanske kan få ett snille för 30000+moms/månaden. Sen behöve rni ju naturligtvis grafiker,projektledare och tid. Men tid har ni som tur var också.

Fan grabbar, synd att man är upptagen med jobb för det här luktar succé på lång väg. Tänk! Ett MMO med framtidstoner och tre lag!

Ok, jag var sarkastisk och jag har kanske skrivit lite väl många liknande meddelanden de senaste dagarna så jag ska vara seriös i en minut.

Gör ett MMO som utspelas i nutid och i Sverige. Ett avancerat "drugwars"-spel. Jag tror det skulle vara en fräsch fläkt från allt sci-fi och fantasy. Sen gör ni det lättmoddat så det kan adapteras till andra länder. Och sen gör ni så att de länderna kan "kriga" mot varandra.

Härlig dos av sarkasm.

Bra idé. Knåpat på den länge?

Permalänk
Medlem

Oh god, my eyes!
Det gör ont i själen att läsa ditt inlägg – du särskriver ju till och med akronymer!

Permalänk

FANTASTISK IDÉ!

Jag hade också varit på om inte jag inte redan bokat tid för könsstympning i afganistan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aCKermAnn
FANTASTISK IDÉ!

Jag hade också varit på om inte jag inte redan bokat tid för könsstympning i afganistan.

Permalänk
Medlem

Har ni också kunskapen?
Eller har ni pengarna?
//pscs3

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iremmats

Permalänk
Medlem

Ahh, så var det dags igen.

Läs detta: http://sol.gfxile.net/mmorpg.html

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=552472

Läs och begrunda, sen skapar ni en ny tråd.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||