Permalänk
Medlem

3dmark06 problem, 5930g

Hej!

Har ett problem med min nyinköpta acer 5930g.. Den känns totalt värdelös..

Jag får altså 2200 poäng i 3dmark06, förstår inte varför.. Energi alternativet är hög prestanda, nyaste directx samt grafikkorts drivisar..

Vad mer kan jag göra? den skall ju få runt 5600p, jag kan ju knappt spela något på detta just nu..

Tror ni det är fel på hårdvaran? Den är köpt på mediamarkt så om det är fel på den, tror ni man kan få pengarna tillbaka istället för att få den lagad?

Finns inget bra med denna dator, extrakta går röv långsamt, skärmen är ur usel, helt blek och ingen svart färg den är typ grå nästan vit.. Går inte spela nånting på den, inte ens farcry 2 på allt lägsta.. Grid går med allt på low.. altså inte kul o titta på..

Usch och fy rekommenderar inte denna dator.. måste va nåt fel på den

Permalänk
Medlem

6k+ i 06 verkar normalt.

http://www.kaskus.us/showthread.php?p=40347922&posted=1

så något är knas.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Jag gissar att du (som många andra) inte har klickat för "hög prestanda" i energiinssställningarna.
Om du har "energiläge" eller "balanserat" läge på så blir datorn mycket sämre och du får 3dmarkpoäng i din storleksordning.

Jag fick 5660 poäng när jag testade igår.

Att skärmen skulle vara blek och nästan vit låter också mycket mysko.
Min skärm är svart, blank och har inga problem.
Har du gått in i skärminställningarna och justerat ? Om inte, gör det isåfall.

Edit : Nu såg jag att du skrev att du har energialternativet på "hög prestanda"..Jag borde läsa bättre innan jag svarar..
Det är dock ett mysko sammanträffande att en annan som inte hade klickat för hög prestanda fick exakt 2200 poäng han med.
Det verkar som att du iallfall inte kör med hög prestanda.

Något är iallfall totalt fel. Din dator underpresterar väldigt mycket.
Ring supporten och hör efter.
Det är ju också möjligt att du fått en defekt dator. Om du inte får den att funka normalt så måste du ju lämna tillbaka den.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.