Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Komma åt filer när man inte kan logga in?

Permalänk
Medlem

Komma åt filer när man inte kan logga in?

Hej, Det är så här min dator ballade ur, nu när jag ska logga in skriver användarnamn och lösen, trycker logga in då står de "loggar in" sen en sekund senare står det "loggar ut" och man loggas ut:/
Det går inte formatera eftersom tydligen har viruset gjort att de inte går att bota på skivan.

Nu till själva saken, jag har tagit ut hårddisken, satt den i ett externt rack, och undrar om man kan komma åt filerna typ mina mottagna? osv på något sätt, eftersom ja inte kan logga in på den så kan ja inte plocka ur filerna.
Har massa bilder och liknande ja gärna skulle vilja få tag på.

Finns det något sätt man kan gå runt "Inloggningen" när man har hårddisken som extern?`

TAck på förhand

//Oso

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ta ut disken och plugga in i en annan datorn så ska de gå.

bara leta dig fram till din användare och ta filerna du vill ha kvar, är det lösenord kan du "ta ntfs rättigheter"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Ta ut disken och plugga in i en annan datorn så ska de gå.

bara leta dig fram till din användare och ta filerna du vill ha kvar, är det lösenord kan du "ta ntfs rättigheter"

saken är att när jag kickar på min användare som ja vill nite till så står de "Åtkomst nekad"

Permalänk
Vila i frid

Tredje gången idag jag skriver: Boota upp på en Ubuntu Live-CD som skiter fullständigt i windows ntfs-rättigheter och lägg sen över filerna på en USB-sticka eller annan disk/katalog.

Permalänk
Medlem

...eller plugga disken i en hållare, ladda ned NTFS Reader, så når du dina "åtkomst nekad" kataloger.

http://www.diskinternals.com/products/ntfs-reader/

Visa signatur

Sertifierad Dell, HP, Lenovo å Cisco tekniker.

Permalänk
Medlem

Att ändra ägare på mappen ska väl också funka.

Visa signatur

How strange it is, to see a life that slips away. How strange it is, in darkness blood is black, not red - King Diamond - Emerencia
Antec P183 | Intel Core i7 4790K@4.0GHz | Asus Maximus VII Hero | 16 GB Corsair Vengeance | Gigabyte GeForce GTX470 SOC | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steeler
Att ändra ägare på mappen ska väl också funka.

oja, och det är det bästa simplaste och mest korrekta enl mej. Så varför använda massa 3eparts program och strula runt

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.