Permalänk
Medlem

Microsoft SideWinder Gaming Mouse Tråd

Hej Sökte och hittade ingen riktig tråd för just den här musen.
Tänkte att folk som använder musen skulle kunna berätta vad de upplever som positivt/negativt men den här musen.

Positivt: Lätt att byta dpi med de tre små knappar.
Positivt: Liten display som visar vilken dpin du kör på.
Positivt: Skönt gepp samt ligger bra i handen.
Positivt: Lätt åtkomliga sid knappar på musen dock inte så lätt så man klickar på dom av misstag i spel.
Positivt: Snabb knappen som man får upp games i windows vista med.

Negativt: Dålig känsla i scrollen.
Negativt: Lite väl lätta vikter till viktmagasinet.
Negativt: Vänstra musknappen värkar inte tåla att man spelar herowars banor på wc3 då min dog efter ett minst sagt omfattande spam krig. Lyckades fixa det med lite gammalt hederligt tänkande (bli förbannad och slå musen i bordet) men nu så fjädra knappen inte upp ibland och fastnar så är jävligt iriterande.
Kan dock vara så att jag fått ett måndags exemplar.

Det här är bara ett exempel som visar vad jag tycker är positivt/negativt med den här musen.

Känner er fria att Jämföra den med tidigare möss ni haft och tala om vad som är bättre/sämmre jämtemot er tidigare modell.

Visa signatur

Rigg : Asus Rog Strix B450 | 16gb Corsair 3200mhz | Ryzen 5700X | Gainward RTX 2070 | Silencio 550
Cube : Asus H81I | 8gb Corsair Vengeance 1866mhz | i5 4570S@Cold like ice | HD7970| Node 304 White

Permalänk
Medlem

vilken sidewinder modell är det du pratar om? det finns ju 3

Permalänk
Medlem

Jag köpte första modellen för att testa med och kan säga följande

Positivt:
- Smart system för vikterna.
- Rätt bra kvalitétskänsla.
- Bra tumknappar, lösningen med knapparna vertikalt är riktigt trevlig.
- Kabelhållaren man får med (används just nu till min razer istället).
- Utbytbara fötter.

Negativt:
- Alldeles för hög i bakkant. Jag har stora händer men får riktigt ont efter några timmar alternativt så måste jag hålla hela handen i luften och kan inte vila handloven/lillfingret på underlaget.
- Knapparna för DPI är bra, men borde kunna programmeras själv.
- Scrollhjulet har dåligt grepp och har väldigt hårda "knäpp" tills man nött in det ordentligt. Det är dock rätt skönt form-mässigt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

de andra i tråden vet vilken du pratar om .

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik86
vilken sidewinder modell är det du pratar om? det finns ju 3

Spelar ingen roll viklen modell av musen du har bara du talar om vilken du har så om de andra i tråden vet vilken du pratar om .

Jag har den antaligen första modellen med röd mitt list där skrollen sitter och dpi knapparna.

Visa signatur

Rigg : Asus Rog Strix B450 | 16gb Corsair 3200mhz | Ryzen 5700X | Gainward RTX 2070 | Silencio 550
Cube : Asus H81I | 8gb Corsair Vengeance 1866mhz | i5 4570S@Cold like ice | HD7970| Node 304 White

Permalänk
Medlem

köpte min för ett litet tag sen och den (vanliga sidewinder) är skitnajs. enda problemet är att ringfinger plattformen är lite liten för mig

Visa signatur

"Fidelis Ad Mortem"

Permalänk
Medlem

jag har en sidewinder hemma (dock utbytt mot en steelseries ikari laser efter läsk-incidenten av min lillebror) och jag måste seja att den var riktigt skön att spela med. det enda negativa är att man inte kan välja DPI fritt utan att man måsta välja på
200,400,800,1000,1600,2000
jag har inte musen inkopplad nu men jag tror det var dessa olika lägen som man kunde ställa in. lite surt att det inte fanns fler eller att man kunde knappa in själv :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sh1ft
det enda negativa är att man inte kan välja DPI fritt utan att man måsta välja på 200,400,800,1000,1600,2000:/

Där sa du en sak till som jag inte tänkt på som man kan räkna till negativa stapeln..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon utav er som har den nya sidewinder musen? x8 dvs i så fall skulle jag gärna höra vad ni tycker om den modellen.

Permalänk
Medlem

Jag har, tydligen ,små händer och hade svårt att få en bekväm hållning så jag lämnade tillbaka den.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

hur kändes den rent kvalitétsmässigt och hur uppförde sig sensorn jämfort med vanlig laser osv.