Permalänk
Medlem

Sidredigerare

Jag håller på med en ny hemsida till min Counter Strike clan. Hela hemsidan görs själv i anteckningar men det är så att jag inte är särskilt snabb på att uppdatera den, har inte tid. Jag skulle behöva ett nytt sätt att redigera sidorna. Jag orkar inte öppna med anteckningar, redigera koden, spara, lägga in på servern. Kan man göra själv ett sätt att uppdatera en sida genom att bara skriva i en textruta och trycka på spara, typ?

Tack på förhand!

Visa signatur

teh winnarz!!!!11

Permalänk
Medlem

php+databas solves..

Visa signatur

Fractal Design R2 Titanium-gray | Corsair TX750W | ASRock Z77 EXTREME4 | i5-3570k@3,4GHz | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon HD4870 | Auzentech X-Plosion 7.1 Cinema | Samsung SSD Basic 830-series 120GB, Corsair Force 60GB SSD, WDCaviar Black 4TB, WDCaviar GP 2.5TB | 2x BENQ FP241W | M-Audio BX8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oreoz
php+databas solves..

Okay, men hur gör jag det då?

Visa signatur

teh winnarz!!!!11

Permalänk
Medlem

Antingen lär du dig själv att programmera i Php, annars letar du reda på någon som kan, och som är villig att hjälpa till

Visa signatur

Fractal Design R2 Titanium-gray | Corsair TX750W | ASRock Z77 EXTREME4 | i5-3570k@3,4GHz | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon HD4870 | Auzentech X-Plosion 7.1 Cinema | Samsung SSD Basic 830-series 120GB, Corsair Force 60GB SSD, WDCaviar Black 4TB, WDCaviar GP 2.5TB | 2x BENQ FP241W | M-Audio BX8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oreoz
Antingen lär du dig själv att programmera i Php, annars letar du reda på någon som kan, och som är villig att hjälpa till

Haha, okej! Bara en sak nu:
Har ingen som helst aning om vad jag ska googla på. Förslag?

Visa signatur

teh winnarz!!!!11

Permalänk
Medlem

Litet tips bara; satsa gärna på en editor med syntax highlighting, t.ex. SCiTe eller Notepad++, istället för anteckningar. Det underlättar enormt mycket.

Permalänk
Avstängd

Eller så använder du dig utav ett redan färdigt CMS (content management system).
Som Drupal, Joomla, Mambo, PHP-Nuke, XOOPS, eller nån blog typ WordPress.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Eller så använder du dig utav ett redan färdigt CMS (content management system).
Som Drupal, Joomla, Mambo, PHP-Nuke, XOOPS, eller nån blog typ WordPress.

Okay, grymt! Tack för hjälpen

Visa signatur

teh winnarz!!!!11