Säkert ladda hem på en annans nätverk?

Permalänk
Medlem

Säkert ladda hem på en annans nätverk?

Om man lyckas ansluta till en annans trådlösa nätverk och laddar hem på det, är man då säker eller syns det att det är jag som laddar från min dator?

Permalänk
Medlem

Det förs ofta en logg på vilka som anslutit sig till det trådlösa.
I min accespunkt så loggas ip och mac-adress så då kan man se att det inta är jag som laddat och därmed föra över problemet till grannarna

Men visst vidare utredning skulle nog inte utföras (tror JAG) men skulle detta göras då ett brott utförts så har dom hårdvaruadressen att gå på ifall dom skulle kolla alla grannars närliggande burkar (vilket jag tvivlar på att dom gör).

Skulle våga säga att du är säker till 99%

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robin8
Om man lyckas ansluta till en annans trådlösa nätverk och laddar hem på det, är man då säker eller syns det att det är jag som laddar från min dator?

Sedan kan man anse att detta är ett vidrigt förfarande och agerande.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Sedan kan man anse att detta är ett vidrigt förfarande och agerande.

I det håller jag med fullt ut!

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Antielefant

Om inte det oskyddade nätet heter Ipredia förstås

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Trådlöst är ej spårbart!

Permalänk
Avstängd

Ett sätt att bli osynlig.
Varför inte bilda en grannklubb där var och en enbart surfar på grannens trådlösa nät. Det egna är enbart till för ens egna grannar.
Bör helst bo där det finns mycket grannar förståss.

Permalänk

Gör som flera andra har börjat göra, ha ett öppet trådlöst nätverk och döp det till Ipredia.

Permalänk
Medlem

Skulle vägra öppna mitt trådlösa nät utåt faktiskt.
Men visst, öppna på ni

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Jag har har faktiskt mitt öppet men med macfilter igång.
Det får duga för mig då jag inte vill slakta för mycket hastighet på wpa etc.
Ännu så länge har ingen orkar bry sig om mitt då skolan över vägen bara kör på wep XD och tar typ 2 min att ta sig in i.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Det är inte tillåtet att tjuvåka på andras wlan, speciellt inte för att använda det för piratkopiering.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||