Permalänk
Robot

My Workstation

Köpte här om dagen en Apple MacBook 2,0 Ghz eftersom jag sålde min stiatonära dator.

Jag lägger upp detta galleri för att visa min fina MacBook!

Det finns inte många Gallerier som innehåller Mac så här kommer ett!
Och ni som säger att Mac är skit, snälla väx upp.

Lite om datorn:

Intel Core 2 Duo 2.0GHz
2 GB DDR3 1044Mhz Minne
Hårddisk på 160 GB
GeForce 9400M
13,3-tums widescreen med lysdiodsbelysning, 1280 x 800

Har testkört Wow bland annat, och det flyter på sjuuuuukt bra som grynet skulle sagt

Jag köpte denna datorn för att den fyller mina behov, och jag behöver inte oroa mig för att bli av med data.
jag håller på mest med HTML/PHP/CSS så denna datorn är perfekt för mig!

vill också tillägga att jag är fortfarande student så jag har inte råd med allt.

Besök albumet: My Workstation av Rawet

Permalänk
Medlem

jag skulle inte kalla en MacBook för desktop replacement.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
jag skulle inte kalla en MacBook för desktop replacement.

Vad skulle du kalla det då?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk

Jag skulle kalla det en riktigt nice dator.

Visa signatur

Vill du ha ett seriöst game i cnc 3. PMa mig isåf :)

| MSI K9A2 CF-F | Sapphire HD3870 | AMD 6000+ @ 3.3GHz | 2GB PC6400| Xfi- Xtreme Gamer | Antec Earthwatts 500w | Antec 900 |

Permalänk

En poäng för att du låter så arrogant.

Och för att du spelar WoW och använder det som prestandatest.

Visa signatur

Luxman!
Senast redigerad av Freezer7Pro, 2009-07-15 klockan 19:32

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freezer7Pro
En poäng för att du låter så arrogant.

Och för att du spelar WoW och använder det som prestandatest.

haha, kunde gämnfört med Warcraft 3 TFT ifall du skulle tycka det gav dig mer förståelse för vad datorn klarar av.

och jag spelar inte wow, min polares bror betalar tiden för mig o_0 och ville testa hur datorn presterade i wow som ändå kräver lite.

finns tyvär inge 3Dmark 06 för MAC, så kan inte säga mer än att wow körs sjuuuuukt bra

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet
Vad skulle du kalla det då?

i mitt tycke är en liten mac inget man sitter och arbetar vid långa stunder (och inte med sånt som främjar fler fönster sida vid sida). Litet tangentbord, liten skärm och begränsad hårddisk är problem i min värld. Köp till tangentbord, skärm och extern hdd så är problemet löst, eller ha en annan dator också. Inget man replacar sin desktop-dator med, med andra ord.

Mac är najs annars, min nästa dator SKALL vara en mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
i mitt tycke är en liten mac inget man sitter och arbetar vid långa stunder (och inte med sånt som främjar fler fönster sida vid sida). Litet tangentbord, liten skärm och begränsad hårddisk är problem i min värld. Köp till tangentbord, skärm och extern hdd så är problemet löst, eller ha en annan dator också. Inget man replacar sin desktop-dator med, med andra ord.

Mac är najs annars, min nästa dator SKALL vara en mac.

du har rätt, men den fyller mina syften, och jag sitter brevid en 32" tv ^^ ska köpa en Mini-DVI > DVI så jag kan köra på den, och tangentbord, mus, musmatta och kanske en laptopkylare ska inköpas så fort jag får pengar.

jag är som sagt vad student och har inte alla pengar i världen ^^
har en Extern My Book 750GB Hdd, så ett problem löst

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk

Jag säger bara: mac är underskattat, synd bara att dem kostar 15 skjortor och två yllesockor för mycket

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet
wow
ändå kräver lite.

Skämtare där.

Visa signatur

Luxman!
Senast redigerad av Freezer7Pro, 2009-07-15 klockan 19:32

Permalänk
Medlem

Snyggt, mac ligger i framkant när det gäller bärbart.

Permalänk
Medlem

"Ja, det är en Icemat inte Steelseries :D" Hur förklarar du då att det står Steelseries uppe på dom :P?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
"Ja, det är en Icemat inte Steelseries :D" Hur förklarar du då att det står Steelseries uppe på dom :P?

hmmm?
Icemat vart uppköpt av Steelseries, och mina är gamla, och det står Icemat på bandet :S ifall inte nån liten rumpnisse har bytt headset när jag inte såg ;S

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet
hmmm?
Icemat vart uppköpt av Steelseries, och mina är gamla, och det står Icemat på bandet :S ifall inte nån liten rumpnisse har bytt headset när jag inte såg ;S

Ingen skillnad på icemat och steelseries. Har själv dem nya och dem är najs

Visa signatur

[Antec 300] E8400 ,2gb CorsairXMS2 EPP, ASUS P5Q PRO , ATI 4850 512mb , WD640GB HDD , Cooler Master Real Power 520w Mod Os: Windows Pro & Unbuntu 9.04

Permalänk
Permalänk
Medlem

Riktigt nice. Ska själv köpa en sån där dator. Kommer att åka mycket tåg och så behöver jag en bärbar i huvudtaget. Men jag kommer köra en 24" skärm och mus och tangentbord när jag är hemma..

Trivs du med Macbooken eller? Ligger väldigt nära till hands att jag köper en.

Permalänk
Medlem

nice mobil

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

Man ser ju att det är seriöst när det är en mac inblandat.

Permalänk
Medlem

Visst är mac bra men det är absolut inte bra krona/prestanda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whonz
Man ser ju att det är seriöst när det är en mac inblandat.

Haha

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterrrr
Riktigt nice. Ska själv köpa en sån där dator. Kommer att åka mycket tåg och så behöver jag en bärbar i huvudtaget. Men jag kommer köra en 24" skärm och mus och tangentbord när jag är hemma..

Trivs du med Macbooken eller? Ligger väldigt nära till hands att jag köper en.

Köp! denna lilla krabaten är riktigt nice och jag tycker det är värt varenda liten krona!

och detdär med prestanda för pengarna är bullshit, man har inte en bärbar dator för att spela Crysis och överklocka till 5ghz, alla har olika behov, och jag har inte behov att sitta med en överklockad tråkig stor dator på tåget eller i skolan och bära jämnt med mig skärm och sånt skit o_0

min syster har en 5år gammal ibook lr vad den heter, och den funkar riktigt bra! hur många 5år gamla bärbara datorer skulle ens leva idag?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Tycker inte om det tangentbordet. Extremt fult och känns konstigt att använda (Har testat i ca 3h men kanske blir bättre om man använt längre tid.)

"min syster har en 5år gammal ibook lr vad den heter, och den funkar riktigt bra! hur många 5år gamla bärbara datorer skulle ens leva idag?"
Mac håller lika bra/dåligt som alla andra. Ps mac är faktiskt samma skit som de andra bara att dom har lite egen design och mjukvara osv

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Visst är mac bra men det är absolut inte bra krona/prestanda.

jo. du får vad du betalar för.

Visa signatur

CPU Intel core i9 9900K COOLING NZXT Kraken X62 RAM 32Gb Corsair 3200Mhz GPU Asus RTX 2070 STRIX SSDs Corsair Force GT 120GB | Samsung EVO 500GB PSU Corsair AX 1200W 80+ GOLD CASE Fractal Design R5

Permalänk
Medlem

"vill också tillägga att jag är fortfarande student så jag har inte råd med allt."

Vadå, är det stulet?

Visa signatur

http://www.nimpa.se/

Egen kodad sida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Tycker inte om det tangentbordet. Extremt fult och känns konstigt att använda (Har testat i ca 3h men kanske blir bättre om man använt längre tid.)

"min syster har en 5år gammal ibook lr vad den heter, och den funkar riktigt bra! hur många 5år gamla bärbara datorer skulle ens leva idag?"
Mac håller lika bra/dåligt som alla andra. Ps mac är faktiskt samma skit som de andra bara att dom har lite egen design och mjukvara osv

Har vant mig vid både multi touchen och tangentbordet, dock syns inte alla tecken osv men kan dom i huvudet ^^

och det är inte samma skit, det är Unix!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Fint, men jag spyr på reflektionerna på den där vaselinskärmen som kommer från fönstret. Hur kan man ha Glossy? Det är bedrövligt i min mening. Matta skärmar är det som gäller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillmeister
Fint, men jag spyr på reflektionerna på den där vaselinskärmen som kommer från fönstret. Hur kan man ha Glossy? Det är bedrövligt i min mening. Matta skärmar är det som gäller.

haha vanligtvis har jag aldrig persiennerna (stavning) uppe, så blir aldrig som på bilderna, och jag tror det är en vanesak, Glossy ska tydligen vara mer vänligt för ögat osv..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Visst är mac bra men det är absolut inte bra krona/prestanda.

Mac är värd varenda krona inte bara för hårdvaran,
vem kör Windows på en Mac?
Visst, lite dyrare, men mycken skönare och bättre (enligt mig iallafall)

Visa signatur

Jag är trött på att alla vuxna säger att man kan få mardrömmar av spel, Själv så har jag dock varit med om det. När jag var liten så spelade jag ett spel som gick ut på att stänga in små studsande bollar så snabbt och effektivt som möjligt. Men så en natt drömde jag att jag var bollen, det var då jag upptäckte att jag hade Klaustrofobi...

Permalänk
Medlem

Det var ju ett sämre köp en riktig bärbar.
Varför betala för "äpplet" när du kan få en ASUS med mer prestanda billigare?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Det var ju ett sämre köp en riktig bärbar.
Varför betala för "äpplet" när du kan få en ASUS med mer prestanda billigare?

Finns tyvär ingen Asus dator som kommer med OS X, Set sail for epic fail!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.