MSI startar överklockningstävling i SweClockers forum

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kinc
Riktigt skoj med 3DMark 01, det var inte igår

Detta får man helt klart ta och ställa upp på.

Och där fick konkurrens en helt ny innebörd:)

Permalänk
OC-guru

Detta ska bli kul!

Hur fungerar det med lagkamrat till vinnaren då det är två personer som ska tävla som ett lag i Tyskland? Får man utse någon själv?

Permalänk
Avstängd

Nej alltså nu ska man kanske ta och tala med den lokala data affären och se om han är villig att sponsra lite. kanske med ett par vassare minnen, och lite annat smått!

GL HF!

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Huh, tror vissa behöver en reality check. Att låna datordelar är småpotatis, jag fick exempelvis låna en ny BMW för ett skolprojekt.

Men den inställningen kommer man ingenstans i livet.

Min inställning till tävlingen är som den är.

Att låna en hel BMW gratis för ett helt annat ändamål är verkligen inte vad vi pratar om här Andreas, och då menar jag inte själva bilen utan situationen. Det finns verkligen ingen likhet.

Det är nog du som behöver en reality check imo. Men jag förstår ditt exempel, -klart man kan få låna en hel dator för 20 - 30k hos närmaste datorbutik som privatperson och sedan säga att det är för tävlingens skull.

Det kan låta lite bittert, men jag ser realistiska resonemang hellre än att stoppa huvudet i sanden.

peace.

Permalänk
Medlem

Kul o se att Kinc och Elmor ställer upp. Nu saknas bara Cortale så kan det nog pressas fram minst 3 riktigt bra resultat

Edit: undrar samma som elmor. Om ett lag på två personer som gått ihop vinner hur funkar det då med 1:a priset? En åker antar jag?

Visa signatur

// (+_+)@=(^@)

Permalänk
Avstängd

SRY för väldigt mycket Postningar i denna tråd nu, men det är så här att jag har ju inte Köpt 3D mark 01SE direkt och undrar nu om man ska vara med i tävlingen så måste det ju vara reggat på ORBs hemsida, måste jag köpa 3D Mark 01 då eller är det så gammalt att man inte behöver det??

MVH

EDIT: Måste man köpa det så får man la göra det, men nu blir det iallafall att plocka fram det gammla XFX8800GTX XXX Edition och klocka skiten ur det så att man kan få lite poäng

GL HF!

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk

Haha, jag kanske ska klocka den gamla P4an och se vad jag får med ett GeForce 4. Kan ju bli kul.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Intel och Nvidia sponsrar.

Som för övrigt är enda anledningen att man avstår från att anmäla sig.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
Haha, jag kanske ska klocka den gamla P4an och se vad jag får med ett GeForce 4. Kan ju bli kul.

Hihi ja det kan det nog bli, P4:orna ska ju clocka grymmt bra så, men man måste ju dock ha bra kylning då dom blir riktigt varma oxå!

Visa signatur

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
SRY för väldigt mycket Postningar i denna tråd nu, men det är så här att jag har ju inte Köpt 3D mark 01SE direkt och undrar nu om man ska vara med i tävlingen så måste det ju vara reggat på ORBs hemsida, måste jag köpa 3D Mark 01 då eller är det så gammalt att man inte behöver det??

MVH

EDIT: Måste man köpa det så får man la göra det, men nu blir det iallafall att plocka fram det gammla XFX8800GTX XXX Edition och klocka skiten ur det så att man kan få lite poäng

GL HF!

Tanka testversionen. Begränsningen är max tre resultat i ORB åt gången, men det borde räcka.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stalked
varför pratar alla om I7, när det är 3dmark 01 och superpi som gäller??? E8600 är som gjord för denna tävlingen:)

Stämmer, E8600 och gtx 295 har rekord i 3dmark01

Visa signatur

i5 3750k @ 4,2 GHz - Noctua NH-U12P SE2 | ASUS P8Z68-V Pro/gen3 | 2 x 8192 MB G-skill DDR3 | ASUS HD7970 3GB - Accelero Xtreme 7970 | Intel 520 120GB SSD Samsung 500GB+750GB+1500GB hdd | Antec p180 | HPw2207

Permalänk
Avstängd
Citat:

Tanka testversionen. Begränsningen är max tre resultat i ORB åt gången, men det borde räcka.

Då ska det ju gå. ska tanka hem det sen och fixa gammla 8800GTX XXX kortet och dra upp prollen till 3.6GHz igen och se om man kan få något som man anser vara värt att tävla med!

MVH

Visa signatur

Permalänk

Hade ju vart bättre om antal % överklockning räknas istället. Hade ju blivit mycket rättvisare. Detta blir ju bara att den som har råd vinner.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Har inte råd att delta och är ytterst tveksam till att någon slänger ett system för 30 tusen i nävarna på mig bara sådär

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Intel och Nvidia sponsrar.

Det förklarar det hela

Permalänk
Medlem

....önskar att dom utgick ifrån % och inte rå prestanda...
då skulle jag kanske haft en chans med min kolsyre kylda filserver.

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk
Medlem

Skulle köpt ett Nvidia kort istället fan.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Har inte råd att delta och är ytterst tveksam till att någon slänger ett system för 30 tusen i nävarna på mig bara sådär

Tveksam att det skall behövas 30'000kr.

Gtx 295 ~4700
E8600 ~2500
Mobo ~2000
Minnen ~1000

Sen ska det till lite kyla osv. Sen ska man förstås ha tag i en cpu som vill klocka lika mycket som man själv vill och det är en annan historia. Men så fantastiskt dyrt är det inte.

Ska se vad jag själv får ihop. Vore kul att se vad man kan skrapa fram

Visa signatur

// (+_+)@=(^@)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sapodilla
En tävling för "pappa betalar" individerna.

Dom blåa delarna av Stockholm mestadels :/

Permalänk

hmm, om jag kan få en polare att låna ut sin e8400, sedan kanske jag kan få låna ett par polares varsina gtx260, sedan har man ju en bekant som jobbar på phadia, där kan jag få låna lite flytande kväve eller en kompressor om jag har tur. sedan har jag ju över 9000 fläktar som man kan modda in (40mm @ 76cfm ) sedan så tar jag mina minnesstickor som går stabilt i 1300 mhz på cl5, och voilá, jag är med!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
hmm, om jag kan få en polare att låna ut sin e8400, sedan kanske jag kan få låna ett par polares varsina gtx260, sedan har man ju en bekant som jobbar på phadia, där kan jag få låna lite flytande kväve eller en kompressor om jag har tur. sedan har jag ju över 9000 fläktar som man kan modda in (40mm @ 76cfm ) sedan så tar jag mina minnesstickor som går stabilt i 1300 mhz på cl5, och voilá, jag är med!

That's the spirit!
Jag satsar på något liknande. Det är inte att vinna som är det viktiga utan att man har kul på vägen dit

Visa signatur

// (+_+)@=(^@)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMegaMan
That's the spirit!
Jag satsar på något liknande. Det är inte att vinna som är det viktiga utan att man har kul på vägen dit

japp, annars så får det bli en celeron/p4 (kan jag nå 5ghz är jag nöjd ) 88gts 640mb, på typ 1ghz core,2ghz shader, 2.5ghz minne, problemet är ju det att man nästan bara har amd delar, har iofs en hel del nvidia graffen ,men det är bara 6,7, och 8 serien.

har man möjlighet att försöka flera gånger?

Permalänk
Medlem

Då får man väl rota fram en Wolfdale med E0-stepping och väcka liv i 9800GX2:an om det är 3DMark 01 och SuperPI som gäller.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Jag ska tadel iallafall! GO INFINITY GO!

Permalänk
Medlem

Hade väll varit trevligt om dom kört olika klasser eller kört med procent så alla har en chans eftersom det är få som har riktigt feta system.

Permalänk
Medlem

Det är en tävling, en tävling ska inte vara lätt. Man måste kämpa för att vara med o jobba ordentligt för att ha råd.

Gör som jag o lira poker istället

Om du är under 18 så kan ni ju lägga 10 kr var o sen kolla vem som kan kasta sten längst, den bästa får något fint som ni har lagt ihop

Permalänk
Medlem

Det känns ganska onödigt att anordna en tävling i överklockning för det är ju alltid samma snubbar som vinner. Typ croatle och kinc och vad dem heter

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
det är lättare att vinna när konkurenten inte ens får vara med...

Haha

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leovinus
Det känns ganska onödigt att anordna en tävling i överklockning för det är ju alltid samma snubbar som vinner. Typ croatle och kinc och vad dem heter

därför att du inte försöker

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leovinus

För inte så länge sedan var de vanliga hemmaklockare som du och jag som fick för sig att leka lite mer än vanligt.