Z-5500, z-680 sub inkoppling

Permalänk
Medlem

Z-5500, z-680 sub inkoppling

Jag har hittat ett z-5500 system utan själva styrenheten för en billig summa som jag funderar på att köpa. Då jag redan har ett Z-680 så tänker jag använda denna styrenheten till det då de är i princip likadana, samma anslutningar och kontroller. Z-680:t tänkte jag sen koppla in till en 5.1 prologic förstärkare och använda tillsammans med teven.
Surroundhögtalarna är inga problem att koppla in då dessa har vanliga högtalarkontakter, men hur gör jag med subben? Ingången till denna är en vanlig Com1 kontakt(typ VGA) men subutgången från förstärkaren är RCA.
Jag vill givetvis använda subbens inbyggda slutsteg.

Nån som har en aning?

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk

Z-5500 och Z-680 är väl inte kompatibla med varandra? O.o Det är ju inte ens likadana kontrollenheter även om "kontakten" är den samma.

Permalänk

Dom är inte på minsta sätt kompatibla med varandra, hade Z-680 innan och kör ett Z-5500 nu. Även om det är samma anslutningsdon för styrenheten så har Z-5500 betydligt fler funktioner så jag misstänker att din idé är rätt döfödd tyvärr när det gäller att använda det du kallar för styrenhet från Z-680-systemet.

Vore jag som du skulle jag skicka mail till Logitech och fråga, det är helt klart säkraste sättet att verkligen få rätt svar.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | Corsair XC7 RGB PRO CPU block | MSI MPG X870E Edge TI | Thermaltake The Tower 900 | 2 x 480 rad + 2 x Corsair XD5 pump/res combos | MSI RTX 3090Ti Gaming X Trio 24GB | M.2: 2x2TB Kingston Fury + 2 Crucial P3 1TB | 64GB G.Skill TridentZ 7200MHz DDR5 | EVGA Supernova G2 1600W | Philips 65PUS8949 @4K 144hz | Logitech lineup: G815 Clicky, G502 Hero, Z-5500 5.1, G935 & G923

Permalänk
Medlem

Jag tänkte lyfta denna tråden då jag nu HAR en Z-680 styrenhet som jag kör med Z-5500 högtalarna. Funkar alldeles utmärkt. Kan ju vara intressant för nån att veta.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.