WWDC 8 juni 2009 tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Har inte hunnit följa med i vad som hänt. Bara läst litegrann.

Kommer det gå att använda gamla Iphone 3G som bredbandsmodem nu med 3.0 OS?

Det fungerar med betan/GM alldeles utmärkt, så förhoppningen är väl stor att det fortsätter så!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

En riktigt god nyhet var att Snow Leopard kommer att kosta 29USD om man äger Leopard redan.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk

Ja det var mycket trevligt! Handlar det om en uppgraderingsskiva?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Ja det var mycket trevligt! Handlar det om en uppgraderingsskiva?

Bra fråga. Det vet jag ej.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Alla som köper Mac efter Keynoten (alltså typ nu och framåt) får uppgradera till självkostnadspris som skulle vara runt hundringen (enligt MacWorld). Det leder mig att tro att det handlar om en uppgraderingsskiva.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

Ja, köp av dator hoss mac efter 8de juni så får man Snow Leopard för 9,99dollar (shipping costs) som dom kallar det. Det framgår dock ej om det är uppgraderings skiva eller komplett full version. Den 16 juni kommer dom öppna anmälningarna på hemsidan för dom som är berättigade.

http://www.apple.com/se/macosx/uptodate/

Hitta länken här!

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Har gått och väntat på nya Macbooks/Pros och Snow Leopard, så blev nästan jackpot, skönt att SL blir billigt när det släpps iaf.

Blev en Macbook Pro 15".

Skickas med TNT:

11 Jun 2009 00:06:00 Eindhoven Shipment In Transit.
10 Jun 2009 17:55:32 Arnhem Hub Shipment In Transit.
10 Jun 2009 17:54:24 Arnhem Hub Shipment Received At Transit Point.

Snart 24h sen någon uppdatering. Undra vilken väg paketet tar sen, någon som vet?

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en Iphone men utan abonemang eftersom jag åker flitigt mellan sverige och norge och danmark och stoppar i olika kort hela tiden och det är förjävligt dyrt att köpa utan abonemang !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nakith
Har gått och väntat på nya Macbooks/Pros och Snow Leopard, så blev nästan jackpot, skönt att SL blir billigt när det släpps iaf.

Blev en Macbook Pro 15".

Skickas med TNT:

Snart 24h sen någon uppdatering. Undra vilken väg paketet tar sen, någon som vet?

Den bör komma me DHL till din dörr 48 timmar efter det de stod Eindhove. Så har det gått 24h så är det väll 1 dag kvar

Visa signatur

Permalänk

DHL? använder de inte UPS/JetPak längre?
Eller beror det på varifrån de skickar kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConVicTen
DHL? använder de inte UPS/JetPak längre?
Eller beror det på varifrån de skickar kanske?

Jag ber om ursäkt, självklart UPS inte DHL. Arbetsskada på det sistnämnda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja nu hände det grejer, fast mitt paket kommer inte med UPS, utan TNT

12 Jun 2009 08:40:06 Stockholm Shipment Received At Destination Depot.
12 Jun 2009 05:36:59 Stockholm Out For Delivery.
12 Jun 2009 05:31:53 Stockholm Shipment Received At Destination Depot.

Hoppas dom ringer på dörren snart!

EDIT: Tydligen kör TNT mest till företag, men även ibland till privat, men då då hör dom inte av sig eller så, utan är ingen hemma just när dom kommer, så får man hämta ut paketet själv någonstans. Råkade ut för det när jag beställde min iPod Shuffle förut när den skickades från Irland eller nått.

Bättre att paketet kommer med UPS, dom verkar höra av sig bättre.

Permalänk
Medlem

12 Jun 2009 01:45:00 Helsingborg Hub Shipment In Transit.
11 Jun 2009 23:53:00 Eindhoven Shipment In Transit.
11 Jun 2009 20:46:08 Arnhem Hub Shipment In Transit.
11 Jun 2009 20:45:54 Arnhem Hub Shipment Received At Transit Point.

Bor i Hässleholm, hoppas som fan på att datorn kommer idag. TNT som levererar vilket kommer bli problem för mig iomed att jag jobbar 13.00-21.15 nästa vecka.

Permalänk

Hur/var hittar man leverans datum,etc. Jag fick en länk i ett mail men där har det stått "Aktuell leveransstatus Leverans utskickad 10 jun 2009" sedan onsdags och inget mer, jag skulle gärna vilja veta när min dator kommer och den informationen säger inte mig mycket.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=|ZetaXtreme|=-
Hur/var hittar man leverans datum,etc. Jag fick en länk i ett mail men där har det stått "Aktuell leveransstatus Leverans utskickad 10 jun 2009" sedan onsdags och inget mer, jag skulle gärna vilja veta när min dator kommer och den informationen säger inte mig mycket.

Man får ett mail direkt efter beställning, i detta står det inget som kan hjälpa dig spåra din beställning. När datorn sedan är skickad får du ett mail med en länk som heter "Spåra din beställning". När man tryckt på den länken och loggat in kan du hitta ett nummer som du kan använda på TNTs sida för att spåra leveransen. Apples sida visar med spårningsinformation men den är inte lika faktaspäckad

Permalänk

På den sidan står det

Citat:

Budfirmans spårningsnummer
På väg till slutlig ort – budfirmans information uppdateras inom kort
Budfirma
På väg till slutlig ort – budfirmans information uppdateras inom kort

så jag har inget nummer att söka på.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit

Permalänk
Medlem

Det var underligt, du borde fått ett nummer där.

TNT var för övrigt här med mitt paket för någon timme sen!

Finally Im a Mac

Permalänk

Jag hoppas min kommer snart men det är jobbigt att inte ha en aning om när den kommer. Så vitt jag har förstått så ska den vara skicka och jag borde ju få den ungefär samtidigt som er.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det var underligt, du borde fått ett nummer där.

TNT var för övrigt här med mitt paket för någon timme sen!

Finally Im a Mac

du skulle inte kunna posta infon från TNTs sida? Vill veta hur lång tid det tar ungefär efter att leveransen kommit till helsingborg. GRATTIS förresten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iDEOT
du skulle inte kunna posta infon från TNTs sida? Vill veta hur lång tid det tar ungefär efter att leveransen kommit till helsingborg. GRATTIS förresten

Tack!

Detta är all info jag får fram just nu:

Upphämtningsdatum 10 Jun 2009
Destination UPPSALA
Leveransdatum
Signatur
Datum Tid Omlastningscentral Status

Kom och ringde på idag vid ca 13.15.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack!

Detta är all info jag får fram just nu:

Upphämtningsdatum 10 Jun 2009
Destination UPPSALA
Leveransdatum
Signatur
Datum Tid Omlastningscentral Status

Kom och ringde på idag vid ca 13.15.

okej, sa inte mig så himla mycket egentligen, bor i skåne och min dator gick från Eindhoven till helsingborg. Den kom dock dit inatt och Hässleholm ligger bara 7-8 mil från Helsingborg så jag hoppades att få den idag, men det kan jag nog lägga ner nu . Finns ingen "Out For Delivery. " på min orderstatus.

Ajja, man har iaf nåt att se framemot på måndag

Permalänk

Konstigt att jag inte kan spåra min, ni som kan spåra era när beställde ni dem och när stog de som skickade? Det stog att min var utskickade den 10 juni men jag kan endå fortfarande inte spåra den på något vis. Jag bor i en by strax utanför Helsingborg. Hade hoppats att den skulle komma innan Tisdag nästa vecka iaf för sedan kommer jag vara borta över midsommar och kommer hem på måndagen efter. Om man inte är hemma när de kommer vad händer då? Kan man hämta ut den i Helsingborg då eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Konstigt att jag inte kan spåra min, ni som kan spåra era när beställde ni dem och när stog de som skickade? Det stog att min var utskickade den 10 juni men jag kan endå fortfarande inte spåra den på något vis. Jag bor i en by strax utanför Helsingborg. Hade hoppats att den skulle komma innan Tisdag nästa vecka iaf för sedan kommer jag vara borta över midsommar och kommer hem på måndagen efter. Om man inte är hemma när de kommer vad händer då? Kan man hämta ut den i Helsingborg då eller?

Det kan bero på vad du har beställt. Har du beställt en dator med standardkonfiguration så skickas den direkt från Apples lager i Holland och hamnar därför direkt hos slutleverantör och du bör då kunna använda respektive leverantörs eget trackingsystem. Har du däremot gjort ändringar som skiljer sig från standardkonfiguration - mer minne, större hdd, m.m. så skeppas datorn från Kina och du kan inte spåra den förrän den nått Holland och överlämnats till den budfirma som sköter slutleveransen till Sverige och din dörr.

Permalänk

Jag la till en mini displayport till dvi adapter det var allt, ingen skillnad på konfigurationen av själva datorn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag la till en mini displayport till dvi adapter det var allt, ingen skillnad på konfigurationen av själva datorn.

jag la också till en sådan samt fodral, airport express, och en ipod touch. Det kanske bara är så att den modellen du beställde tagit slut på deras lager i holland (vilket jag förutsätter att dem har, iomed att min dator skickades därifrån direkt). Vilken modell beställde du? Jag beställde 13" med den feta processorn och 4gb ram i sin standard-config. När jag beställde min imac 24" 2006 så gjorde jag ändringar på configen, då skickades den från shanghai har jag för mig, detta kunde jag dock spåra.

Permalänk
Medlem

Riktig sugen på att slänga ut min gamla mars 2008 MBP men vetitusan asså, en MBP med quadcore lockar nästan mer och det borde nästan vara värt att vänta tills den kommer eller? För så jäkla slö har den inte blivit än.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

Jag beställde den billigaste 13" med 2GB ram, beställde den i Tisdags och även med en iPod Touch 8GB till eftersom man fick den typ gratis endå, vet dock inte vad jag ska ha den till så det blir nog och sälja.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

12 Jun 2009 18:21:00 Malmo Delivery Issue Resolved. Delivery At First Opportunity.
12 Jun 2009 18:20:49 Malmo Shipment Received At Destination Depot.
12 Jun 2009 01:45:00 Helsingborg Hub Shipment In Transit.
11 Jun 2009 23:53:00 Eindhoven Shipment In Transit.
11 Jun 2009 20:46:08 Arnhem Hub Shipment In Transit.
11 Jun 2009 20:45:54 Arnhem Hub Shipment Received At Transit Point.

Håller tummarna för att den kommer imorgon. Ringde och meddelade TNT att jag var hemma till 12.30, hoppas fan att dem hinner leverera. Nån som vet mellan vilka tider dem levererar förresten?

Permalänk

I morse stod det
"Aktuell leveransstatus På väg till kund – leverans enligt schema 15 jun 2009"
på apples sida för mig och står fortfarande och i Lördags och Söndags stog det något i stil med
"Förbereder överföring till slutgiltig budfirma"
Jag har fortfarande inte fått något spårnings nummer så jag vet bara vad jag kan se från apples hemsida. Vad står det för er andra på apples hemsida samt på TNT's hemsida. Jag hoppas att jag får den idag eller imorgon för jag ska iväg imorgon eftermiddag och kommer inte hem för änn efter midsommar helgen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Ja, köp av dator hoss mac efter 8de juni så får man Snow Leopard för 9,99dollar (shipping costs) som dom kallar det. Det framgår dock ej om det är uppgraderings skiva eller komplett full version. Den 16 juni kommer dom öppna anmälningarna på hemsidan för dom som är berättigade.

http://www.apple.com/se/macosx/uptodate/

Hitta länken här!

Försöker nu men lyckas inte, kommer till kundvagnen men den är tom ?

Någon som lyckats?