Permalänk
Medlem

Behöver chassi, pronto!

Då har man beställt nytt inkråm til dator, dock så är det jäkligt slutsålt på chassisidan.
Jag hade ställt in mig på en lian li 6070B scand v2, men dessa är slut på alla större åf.

Någon som kan ge mig tips på liknande chassi som kombinerar tysthet med bra kylning, och som framförallt finns i lager hos någon leverantör. Helst med bra byggkvalité då plast inte är någon större höjdare, vad annars har lian li i sitt sortiment som är bra grejer?

Maxpris är ca 1500:- men för de pengarna skall det vara en ekumenisk upplevelse att jobba med..

Permalänk

Antec P182 sägs vara ett väldigt bra chassi då det gäller utrymme, kylning och tysthet. Behöver dock det konfirmerat utav någon här på forumet.

Permalänk
Medlem

P182 är bra om man letar efter ett tyst / medeltyst chassi.
Men behöver man ordentligt med luftflöde så finns bättre alternativ.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Kan rekomendera http://www.sweclockers.com/artikel/6153-cm_storm_sniper

har ett själv och är supernöjd.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Kan rekomendera http://www.sweclockers.com/artikel/6153-cm_storm_sniper

har ett själv och är supernöjd.

Vs Lian Li. Nae.

Visa signatur

Gamern: Intel E8400 C0 @ 4 fucking ghz! | Dominator 4x2 @ 1042 | XFX 9800 GTX+ @ 808/2050/1150 | Gigabyte EP35 DS3 2.1
HTCP: AMD 3400+ | 1 GB Ram | ATI X600 256 MB
Laptop: Intel P 1,6 ghz | 1 GB Ram | 64 MB ATI-skit. 100 FPS i CS :D

Permalänk
Medlem

Jag har precis inhandlat ett styck Antec P183, och är så här långt mycket nöjd. P183 är efterföljaren till P182. Skillnaden består mest i ett förbättrat luftflöde i fronten av chassit. Det finns även möjlighet att montera Antecs egna nätagg, CP-850 som har en egen formfaktor, om man så vill.

Det är ett nöje att jobba med chassit och allt fungerar utmärkt. Dock så kommer jag att byta ut Antecs medföljande TriCool fläktar för att få chassit ännu tystare.

Själva inköpet var också positivt. Jag gjorde beställningen hos Misco på fredag morgon, på måndag eftermiddag så fick jag ett sms med besked om att mitt paket kommit och fanns för avhämtning. Inklusive frakt så gick det på 1486 kr.

Silentpcreview bland flera andra har testat den och gillar den.

Jag har bara haft chassit ett par dagar, men kan så här långt rekommendera det skarpt ifall du är ute efter ett chassi med bra luftflöde och låg ljudnivå. För extrem gaming så gissar jag att det finns andra chassin som är lika bra eller bättre, men för mina syften så fungerar den perfekt.

Permalänk
Medlem