Macbook Verticalt, Fungerar DVD-Enheten till 100%

Permalänk
Medlem

Macbook Verticalt, Fungerar DVD-Enheten till 100%

Som topic säger.

Jag håller på att fixa till "stud" hörnan hemma och är trött på att ha skärmen ståendes innerst och sedan ha Macbooken liggandes framför tangentbordet, så tänkte hänga upp Skärmen på väggen o placera Macbooken vertikalt istället för horisontellt för att skapa "snygghet" och plats åt allt annat.

Macbooken jag har är en VIT 2,16Ghz med GMA950.

Så va tror ni Hårdvarusnillen Fungerar enheten precis lika bra så som när den ligger ner på bordet?

Mvh

Visa signatur

Skicka mejl om ni vill nått.. zasz3@hotmail.com

Permalänk
Medlem

testa att lyfta datorn o spela en skiva bara ?

Visa signatur

Macbook Pro Alu - Proson v2600 - dynavoice M65

Permalänk
Medlem

Den borde fungera som vanligt, men prova vet jag?

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

ja testa precis och den funkar bra. funkar även om du har datorn upp o ner o annat roligt Det du ska akta dig för är att trycka på baksidan av datorn dvs tryck mot cd skrivan från baksidan. Dock testa jag med en unibody

Visa signatur

Macbook Pro Alu - Proson v2600 - dynavoice M65

Permalänk
Medlem

Vet ju de funkar o göra "jorden runt" med Laptopen.. men är ju under rörelse som skivor repas osv... men tänkt i stillastående om den preserar samma o inte "skadas" av det hela mest... lite Wii stuk kommer de ju bli =P hehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lär inte vara några problem, DVD-läsaren i iMacen är ju av liknande modell och där fungerar det ju utmärkt.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem

Enda läget som något med roterande skivor kan ta skada av är om den står konstiga lutningar som 70° med typ datorn upp och ner.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Ska prova detta! Så länge jag håller den i 90° så bör de ju va okej

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja, men jag menade alltså teoretiskt enda möjligheten.

Alltså det spelar ingen roll men OM något skulle hända sår är det bara om den ligger helt konstigt.

Ska ju vara att du har någon skiva som är lite sne eller lite tyngre i ena kanten som du skulle köra hela tiden det ens skulle spela roll

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug