Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Jag har 21,5GB ledigt just nu så ifall jag inte laddar ner något så passar det in precis. Annars hamnar jag exakt på recommended ifall inte det är superviktigt med Core 2 Quad, men det torde duga med en Core 2 Duo, hoppas jag.

En Core 2 Duo runt 3Ghz borde inte vara något problem. Man kommer nog önska sig mer än 512mb på grafikkortet om man vill slå på mkt ögongodis.

Jag har redan förvarnat flickvännen att detta släpps i oktober

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korgan
En Core 2 Duo runt 3Ghz borde inte vara något problem. Man kommer nog önska sig mer än 512mb på grafikkortet om man vill slå på mkt ögongodis.

Tror också att en C2D @ 3.0Ghz ska duga, men 512mb räcker la om man kör i 1280X1024?

Usch, 20gb mini hdd det gillar jag inte alls xD

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk

Att dem rekommenderar Quad för spelet är nice då det måste betyda att spelet är gjort för flera kärnor och sånt gillar vi!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrazyBanana
Att dem rekommenderar Quad för spelet är nice då det måste betyda att spelet är gjort för flera kärnor och sånt gillar vi!

Jo, men det är väl kanske inte lika glatt om man sitter med en C2D...

Men det lär ju gå att lira ändå så jag är inte sådär värst oroad.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Videon har varit uppe ett tag för High Dragon nu ifall någon missat den.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrazyBanana

ta det med en rejäl nypa salt, i praktiken rör det sig säkert bara om några tiotal procent bättre prestande eller en kass 360-port. baldurs gate och liknande rollspel har väl aldrig haft särskilt många enheter på skärmen?

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
ta det med en rejäl nypa salt, i praktiken rör det sig säkert bara om några tiotal procent bättre prestande eller en kass 360-port. baldurs gate och liknande rollspel har väl aldrig haft särskilt många enheter på skärmen?

Öhm är du full eller har du aldrig spelat baldurs ? när du har 6 karaktärer varav kanske 2-3 mages som kastar spells konstant och kanske summonar fram sisdär 50 monster.. wand of monster summoning någon ?

Lägg där till mobsen du möter..

Så visst kan det bli en hel del enheter i baldurs

Permalänk
Medlem

BioWares Dragon Age-affär har öppnat: http://store.bioware.com/products/dragon_age/

Citat:

You know that poster you have with the cat hanging on a rope or something and it says 'Hang in there baby'? Yeah, this poster will eat that poster and slap you for having it in the first place.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

Ah tack det hade jag missat helt. Det är bara såna här spel jag spelar, så jag får spela ett spel varannat år ungefär. Verkar väldigt likt the witcher kommer bli kul.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Arcane Horror och Devouring Corpse har fått sig några nya screenshots.

Korcari Wilds har fått en profil och Human Noble har fått en video.
Nu är jag faktiskt ganska pepp på att spela som Human Noble. Men jag tror nog ändå att jag håller fast vid Dalish Elf

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sjutton också! Jag har beslutsångest om man ska köpa spelet till PC eller till xb360

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniac
Sjutton också! Jag har beslutsångest om man ska köpa spelet till PC eller till xb360

Biowares spel ska spelas på PC!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Om du har datorkraften så ska du spela på PC. Inget snack om saken.
Tänk på alla användarmoduler du skulle gå miste om annars!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korgan

Kör alla spel i 1920x1080 med 512mb grafikminne, enda spelet som inte går att maxa är fortfarande crysis.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Jäpp det lutar åt att det blir PC versionen. Undra om det kommer nån specialversion tro?

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Jäpp det lutar åt att det blir PC versionen. Undra om det kommer nån specialversion tro?

Det lutar åt att det blir så många som 3 olika versioner. En vanlig där du får spelet och manual, en Collector's Edition där det är lite oklart vad som kommer att ingå och BioWare Edition som är den tyngsta av de tre där det också är oklart om vad som kommer att ingå. Men det lutar åt en 1000-kronors prislapp på BioWare-versionen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Läste ut Stolen Throne för andra gången idag, rawr ge mig spelet already!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mage Tower har kommit upp i Världssektionen.

Visa signatur

Permalänk

Bara jag som är besviken över att det bara finns tre klasser? För mig var en del av BG's storhet just alla klasser och klasskombinationer som fanns, detta gjorde spelet komplexare och större på något sätt.

Är rädd att detta blir mer likt Fable än BG, alltså mer styrt, mer linjärt.

Trots det kan ju spelet vara kul, men att leva upp till förväntningarna blir nog oerhört svårt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av henrikj82
Bara jag som är besviken över att det bara finns tre klasser? För mig var en del av BG's storhet just alla klasser och klasskombinationer som fanns, detta gjorde spelet komplexare och större på något sätt.

De har gjort det genom att erbjuda "specializations". Antar att man kan se Fighter, Mage, Rogue som grundklasserna som sen kan förgrenas med detta.

Enligt FAQ:n

Citat:

What specializations are available to the fighter at higher levels? I can has stats? (Back to top)

We'll be revealing more information on the specialty classes in the future. Stay tuned.

Googlade lite och hittade
http://dragonage.wikia.com/wiki/Specializations

Permalänk
Medlem

En tjuvtitt på karaktärsskapandet.
Vad tycks om den dvärgen? Jag är särskilt förtjust i läppstiftet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tror ej spelet blir så bra game-messigt. historien e väl ingen tvivel om, men av det jag har sätt, så har dom inte kört old skool d&d... jag tycker inte mage-karaktären borde stå och skjuta från sin staff... lol? för det första så e det ju world of warcraft.... för det andra lol vem fan spammer från sin staff så där undantag world of warcraft? även diablo gjorde magen inte det...

jag gillar den mature/hardcore stilen där magen har ett set antal spells som hon/han har satt på huvvet, så att man inte bara kan spamma spells för att man har mana, utan man kör spells när man behöver det. och spellsen ska vara inni helsike crazy så att en mage kan ta ut alla (så som det var i baldurs gate 2, du kunde levela din mage upp och sen köra ensam!! det var svårt men det gick). alltså har du en high lvl wizard så e det gg. precis som gandalf i lotr. han körde 1v1 mot balrog ffs!

men nontheless jag litar på bioware än så länge. men tror ej man kommer att få den där replay valuen som man fick i baldurs gate... vet ej vem som gjorde neverwinters night 1, men den hade inga replay value. man kunde klart spela online och mods, men inte ville man spela singleplayer moden igen även med andra class. i bg så kunde du det för att hela mapen var öppet from the getgo. igen från trailers, så ser det inte ut som dragon age kör samma stil som bg där hela mapen e öppet från start.... den verkar vara starkt fokuserat på att leda dig genom main story.

(kommer nån ihåg port royale och pirates för pc? den hade en main story, men hela gulfen var öppet från start och man kunde bli pirat och skita fullständig i main story! blev fan mig många timmar på dom spelen!)

d var mina bekymmer för spelet....

ps. nwn 2 suger så hårt att det inte e möjligt... vet att bioware inte gjorde det, men bara för att set the records straight hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gacmyver
alltså har du en high lvl wizard så e det gg. precis som gandalf i lotr. han körde 1v1 mot balrog ffs!

Well, Lord of the Rings är en bok/film, Dragon Age är ett spel, det är två vitt skilda saker så det kravet kan man inte riktigt ha. Men om du verkligen vill köra igenom ensam som mage så visst, spela på Easy.

Citat:

men tror ej man kommer att få den där replay valuen som man fick i baldurs gate

Well, du har ju moddar som du nämner men dels har du ju också hela 6st Origins som var och en ger en unik start på spelet så det öppnar ju upp för minst 6 genomspelningar med unikt innehåll varje gång. Du har också olika vägar du kan ta genom spele i form av moraliska val i dialogen, det kallar jag också replay value. Så jag skulle nog inte vilja klaga på omspelningsvärdet i det här fallet.

Citat:

så ser det inte ut som dragon age kör samma stil som bg där hela mapen e öppet från start.... den verkar vara starkt fokuserat på att leda dig genom main story.

Det intrycket jag fått är att det är en hel del likt Mass Effect i den aspekten. D.v.s du har en stor hubb där du kan stanna och ta det lugnt och bara göra sidequests i städerna men sedan får ta dig vidare i ett uppdrag där du är ganska låst till den platsen. Jag vet inte ifall det duger som svar men jag förstår inte till fullo vad du menar

Citat:

ps. nwn 2 suger så hårt att det inte e möjligt... vet att bioware inte gjorde det, men bara för att set the records straight hehe

Det var Obsidian Entertainment som utvecklade Neverwinter Nights 2 och BioWare som stod för utvecklingen av det första NWN.
Och för att svara på din "attack"; du spelade aldrig expansionerna va?

Nåväl, det känns som att jag har en ganska subjektiv vy på Dragon Age just nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ja du har en mycket subjektiv view ville jag säga. va e nu vitsen med att nämna att lotr e bok/film och dragon age e ett spel, det vet vi ju alla.
det var inte poänget med min post... va bara exempel på hur old skool wizards är eftersom det var det jag gillar.
om du behöver köra genom ett spel på easy pga att du speler på ett annat sätt... väl då e det inte crpg imo... även fallout 3 vinner på det här området.

vet inte ens om dragon age är den typen av spel där du kan lämna alla och åka ensam, för kanske nån person i ditt team är superviktig för storien? som typ, den där shapeshiftern? dom har nu pratat ganska mycket om hur hon är så jätteviktig... låter inte bra alls tycker jag. i baldurs gate så var dom flesta spelbara gubbarna superviktiga, men du kunde bara lämna dom vars du ville och när du ville.
när imoen kommer och räddar dig vid starten av spelet så kan du bara säga åt henne att hon e svag och att du har bättre chans ensam haha! trots att hon är en fokus i storien.

du har nog ganska rätt i att det kan vara som mass effects... vilket e et jävla linear spel (döljt av en hel del sidequests). trots känslan av att du kan ta det lugnt och göra allt annat än main story, så har du inga egentligen frihet. precis som i nwn 1. om du spelat bg2 så vet du att efter opening sequence/prologue så kan du resa absolut överallt. igen, fallout 3 har även denna aspekten.

jag spelade en av expansionerna till nwn2. men jag finisha aldrig, mest pga att jag hade fått nog av spel-mekanism i nwn2 (trots att jag hade köpt 3 exp). jag har hört att dom exp var mycket bättre än nwn2 main, men det betyder inte att nwn2 är ett bra spel, för att exp som kostar extra var bra.

när det gäller replay value så vet jag inte om nån har orkat spela genom mass effects en andra gång? trots att dom hadde ganska kula class tycker jag. men själva spelet var så linear att det inte va interessant för mig att köra genom igen även med andra klass. precis samma känslan hade jag i nwn 1. så hoppas dragons age för replay's skull har hela mapet öppet för dig från start...
(ska jag köra genom och göra dom exakt samma questerna på samma tid i spelet igen? nej tack... om det var öppet world, så kanske man hade missat nåt? jag hade missat en hel del jävla bra questar i fallout 3, första gången jag spelade! andra gången gjorde jag nästan bara questar jag inte gjorde första gången. och tredje gången jag spelade fanns det ennu mer att göra!!)

Permalänk
Medlem
Permalänk

Riktigt snygg tråd till ett riktigt intressant spel.

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Tre gameplay snuttar postade på GT, vet inte om de är nya men här är de iaf:

Sloth Battle
http://www.gametrailers.com/video/sloth-battle-dragon-age/525...

Wynne Fight
http://www.gametrailers.com/video/wynne-fight-dragon-age/5250...

Sloth Mage
http://www.gametrailers.com/video/sloth-mage-dragon-age/52504

De hade jag faktiskt missat, tack så mycket! Även fast de var ganska ointressanta 8-)

Magikern Wynne har också blivit uppdaterad. Kolla upp henne under "Karaktärer"!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

6m Lång intervju med Ray Muzyka (BioWare CEO)
http://www.gametrailers.com/video/ceo-interview-dragon-age/52...

De tre stridssnuttarna följdes också av en bunt nya bilder som FZ lade upp:
http://www.fz.se/bilder/album.fz?id=1401

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
6m Lång intervju med Ray Muzyka (BioWare CEO)
http://www.gametrailers.com/video/ceo-interview-dragon-age/52...

De tre stridssnuttarna följdes också av en bunt nya bilder som FZ lade upp:
http://www.fz.se/bilder/album.fz?id=1401

Danke, jag lägger till allihopa i förstainlägget. Förutom bilderna, det känns bara som onödigt jobb

EDIT: Dude, han lyckades klämma in "brutal" där också. Numera är det alltså: "Dark, heroic, epic, brutal fantasy!"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Webhallen har lagt upp en Collector´s Edition nyligt. Blir att boka den till PC om inte den tredje verionen dyker upp snart. Fortfarande oklart vad som ingår i vad.

Visa signatur