Permalänk
Medlem

film över hemnätverk

hej skulle behöva lite hjälp om vilka program man ska använda för att både kolla och dra filmer från dator 1 till dator 2.

jag har alla filmer samt filer på dator 1 och vill kolla på dom på dator 2 som står vid tvn. ska jag då använda delnig av filer på dator 1 och göra en genväg i dator 2. eller ska jag använda ett program till att streama filmerna över nätverket?

Permalänk
Avstängd

Dela ut en mapp på dator 1 som du kallar för "Videos". På dator 2 sätter du den mappen som target för Videos.

Alltså:

Dator 1 delar ut en mapp som heter Videos
Dator 2 använder dator 1s Videos som target folder för sin egna Videos-mapp.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Men kommer det inte att lagga då? Om man kör med kabelbundet. vad är det som spelar in om det laggar eller inte då? :S Tacksam för svar

Visa signatur

Quad Core

Permalänk
Medlem

Det är bara att dela ut mappen med filmer och gå in på den med andra datorn o spela upp direkt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av __OMP
Men kommer det inte att lagga då? Om man kör med kabelbundet. vad är det som spelar in om det laggar eller inte då? :S Tacksam för svar

Spelar du upp 1080p filmer över nätverket kan det vara så att cpun inte orkar med. Men i övrigt så länge du kör kabel så bör det inte vara några sådana problen.

Visa signatur

CCNP