Permalänk
Medlem

Wlan: Received packets errors

Hejsan!

Jag har haft lite små problem med en trådlös anslutning nu i ett par dagar, har gått extremt segt i början/inte fungerat alls med sedan kommit igång.

Idag vill det knappt komma igång alls dock, har sina korta stunder där man kan göra en google sökning eller så lite snabbt men förutom det går det inget vidare.

Problemet började efter jag bytte ut min felaktiga router mot en ny, Netgear är märket förövrigt. Och nätverks kortet jag använder är ett Atheros AR5995GS.

Jag kör med WPA2-PSK med AES data kryptering.

Det trådlösa nätet fungerar utmärkt på laptopen (som jag sitter på nu) men inte för fem öre på den stationära som jag tidigare nämde.

Jag har testat med flera olika krypteringar men resultat var samma (nät på laptopen men inte på den stationära).

För att komma till saken... Det som är det uppenbara probelemet är att så gott som alla packets som mottages får/har errors, t.ex för tillfället:
Sent Packets: 398
Received Packets: 571
Sent Errors: 0
Received Errors: 28190067

Received errors stiger med ungefär 30000 per sekund, uppenbarligen något som är fel där men kan inte lista ut vad då jag har väldigt begränsad erfarenhet av wlan.

Några tips/ideér på vad som kan vara fel?

Visa signatur

Not even my shadow knows where I'm