Använda bildskärm till Macbook!?

Permalänk
Medlem

Använda bildskärm till Macbook!?

En kompis har köpt en Mini DisplayPort DVI , nu har han lånat en skärm av mig och allt verkar funka, förutom att skärmen inte verkar användas som den "Riktiga", utan det enda man kan göra är att man kan dra upp fönster och annat till den, menyer och ikoner visas inte, men det är det vi vill att den ska göra, endast denna nya skärm han lånat ska användas! Hur ska vi bära oss åt?

MVH!

Permalänk
Medlem

Har ni kollat i Systeminställningar -> Bildskärmar?

Visa signatur

CPU: i9-10900k Moderkort: Asus ROG STRIX Z470-H RAM: 32Gb Corsair Vengeance GPU: Gigabyte 3070ti SSD: Samsung 970 EVO 1Tb PSU: Corsair SF 600W Kylning: Noctua D15 Chassi: Fractal Design Meshify Skärm: LG C3 42" & Asus ROG Swift 27"

Permalänk
Medlem

Klicka i Clone ngnstans där det står Extend my desktop onto this monitor just nu. Vad det heter i OSX vet jag inte, men förmodligen under Bildskärmar som Trött säger.

Permalänk
Medlem

Re: Använda bildskärm till Macbook!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av magnum92
En kompis har köpt en Mini DisplayPort DVI , nu har han lånat en skärm av mig och allt verkar funka, förutom att skärmen inte verkar användas som den "Riktiga", utan det enda man kan göra är att man kan dra upp fönster och annat till den, menyer och ikoner visas inte, men det är det vi vill att den ska göra, endast denna nya skärm han lånat ska användas! Hur ska vi bära oss åt?

MVH!

Om ni kollar på apple's hemsida så är det just så den ska användas, men det går säkert att ställa in.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Gå till: Inställningar --> Bildskärmar --> Uppställning
Där kan du ordna vilken av skärmarna som ska vara "Huvudskärm" genom att dra menyraden, där kan du också ändra positionen av skärmarna till höger/vänster.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Om ni kopplar externt tangentbord och mus till datorn så kan ni stänga locket på datorn och sedan starta datorn genom att klicka på en mus-knapp. Då kommer datorn endast använda den externa skärmen.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)