Permalänk

Sacred 2

Hejsan, jag hittade precis sacred 2 väldigt billigt på webhallen och undrar om det är något spel som är värt att införskaffa. Spelade ettan och det tyckte jag var kul. Så, vad tycker ni?

länk till webhallen: http://www.webhallen.com/prod.php?id=77606

Permalänk
Medlem

Lirade det i ett par månader, hade skoj, kör fortf. igång det då och då. (single player alltså)
Sen så rasslade jag tillbaks till warhammer-träsket.

För 99:- är det som hittat.

PS. Såg just att 2.40-patchen är ute, den har lite content och en hel drös buggfixar, tror det blivit en smula mer utmanande också.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk

La en beställning nu, tack för tipset.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk

Hittade ett demo till spelet nu ska ladda hem och testa. Sen får vi se om det blir något köp

demo: http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=27855

Permalänk

gav det ett par dagar för ett tag sen med demo'n men var inget som tilltalade mig direkt sätter mig hällre med D2 i så fall eller Dungeon siege 2 kanske

tilltalade mig inte så mycket men har inte spelat 1an så kan va därför.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Vet nån hur multiplayer-delen ser ut. Är den välbefolkad och så?

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Largoplz
Vet nån hur multiplayer-delen ser ut. Är den välbefolkad och så?

undrar det samma

Permalänk

Jag passade oxå på o köpa det ettan har ja kört ofantligt mycket! Klarade det dock aldrig då jag gillade att bara utforska miljöerna typ Skulle vara schysst om någon är sugen på lite coop när man får hem de!

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

Ettan är mycket roligare, fick aldrig den där rpg känslan när jag lirade tvåan.

Men det är inte ett dåligt spel, bara inte lika bra som första!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Det här spelet kommer bli det första jag lämnar tillbaka. Spelet GÅR INTE att patcha. Spelet påstår att jag ändrat mina filer, vilket jag inte har och supporten hänvisar mig till ett färdigt instruktionsbrev som jag redan provat utan resultat. Svarar man, ger så mycket detaljer som möjligt och försöker vara tillmötesgående svarar de inte ens.

I communityn för spelet är den näst längsta tråden den om patchproblem. Den största forumdelen handlar om buggar.

Se det som en varning för vad ni ger er in på när ni köper spelet.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Det här spelet kommer bli det första jag lämnar tillbaka. Spelet GÅR INTE att patcha.

Det är ett av de största problemen.

Vanligaste felet är mixup mellan UK och UK-Int patcharna. UK-Int hade en annan startversion än UK, och det går inte att patcha UK-Int med UK patchen. Felet beror på att NZone sidan hos NVidia inte har UK-Int patchen! Och det är inte fixat än vilket är klantigt.

Dvs, sidan nedan har ingen länk till UK-Int patchen
http://www.nzone.com/object/nzone_sacred2_downloads.html

Köper man det i Sverige ska man använda denna fulla patch för opatchat till v2.40:
http://download.nvidia.com/downloads/nZone/patches/sacred2/Fu...

Sen finns det andra problem också, men då rör det sig om tekniska problem och kan ha individuella orsaker.

-----

De släpper 2.43 idag!
http://forum.sacredeng.ascaron-net.com/showthread.php?t=63691

Citat:

he Patch 2.43 for the PC version will be available today after an extended lobby downtime. All the lobbies should be online again around 15:00 (CET) The Steam version may come a bit later.

New Features:

* It is now possible to disable the camera shaking via an entry in the optionscustom.txt. The entry is: camera.cameraShake = 0

Bugfixes:

* The heroes do not point out insufficient armor against the wrong damage types anymore.
* Reflection damage from NPCs has been reduced.
* The Sakkara demon on the "Start Island" no longer attacks the player unless he has been attacked first.
* Gold and XP amounts will now be displayed using periods as the thousands separator. (For example 123.456.789.000)
* When fight music is disabled, the region music will continue to play during combat.
* The bonus "Chance to dismount opponent" has been removed.
* Blowpipes are now able to hit mounted creatures.
* Achievements will only be shown ingame and commented by the hero the first they are accomplished.
* The achievement "Group Hug" is now possible to accomplish.
* Other heroes in multiplayer game sessions are now less chatty.

The patchnotes are not showing all the changes. One of the undocumented changes is the savegames compatibility preparation for the addon.

De har fixat Reflection Damage som kunde vara fatalt för Hardcore spelare på högre nivåer. Många som dödat sina HC karaktärer pga detta (mobs med reflection hade alldeles för höga värden, så en spelare som gör hög burst kunde få tillbaks så mycket att man i princip blev one-shottad.

Permalänk
Medlem

Hade också problem med patchningen, men efter lite sökande hit och dit så hittade jag UK_Int i någon tråd och nu funkar det fint, ska bli kul att se om den nya patchen fungerar eller om man är tvungen att söka sig till den rätta igen

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Var inte alls så bra som ettan, rpg känslan var helt borta, bara ett mediokert hack n slash.

Jag rekomenderar Drakensang för dem som vill ha ett riktigt rpg, Och legend: Hand of god om man vill ha ett bra hack n slash.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk

Har inte haft några problem med patchningen.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk

Slängde iväg en beställning

Gillade ettan och 89 kr (+ frakt) har man väl råd med. Ser ju hyffsat ut för pengen.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Är lätt värt en hundring om man gillar såna spel.
Köpte det när det släpptes och har lirat det ganska mycket men kom aldrig in i det riktigt.
Kört ett par karaktärer upp till lvl 50+ men känner mig inte motiverad att fortsätta med nån av dem.

Får skylla på för mycket D2 spelande och väntar bara på D3.....

Permalänk

Har spelat demot lite nu och det känns ju inte som sacred, men ändå hyffsat. Gillar inte att dom tagit bort alla karaktärer från ettan (förutom seraphim), men det som var bra var att vissa skills och combat arts hade samma effekt, så man känner igen sig lite. Gillar dock inte atmosfären hela spelet har, med T-energy och så. Kolla bara på det här settet

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

sacred 1 seten var snyggare tom...
frugan lirar 2an fast tycker det finns ingen känsla i det som i det första.
för många ändringar.

jag var med lite o påverkade i sacred1 att stats på setitems ändrades till vilken nivå man spelade på.

innan var dom fasta och var helt meningslösa när man var i level 100 typ. vad ska man ha ett set item till med +5 på någon skill när en gul skitsak gav 40+ min ide som kom med i patch sen

sacred1 rockade btw sacred2 ingen rpg känsla tycker jag.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Som sakt, Legend: Hand of god är det enda nya hyffsade hack n slash som finns, men många verkar inte ens veta att det finns av nån anledning..

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Finns på webhallen för ynka 49kr
Köpte det och fick patchproblemet (trodde att det berodde på att jag inte installerade i defaultmappen) men som ni andra pratat om tidigare skall man använda UK_INT patchen istället för bara UK. Orkade dock inte installera patchen eftersom den började göra en game file check som verkade ta lång tid Ska testa ikväll istället. Dock känns det som att spelet är fullkomligt spelbart i version 2.0.2.0 Körde ettan för längesedan och tyckte det var rätt fräckt, hoppas 2an är lika bra när jag fått igång alla kortkommandon.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Lirade det coop med en polare på ps3, helt okej... enda problemet var att min karaktär inte sparades av någon anledning, så när vi skulle fortsätta nästa morgon så fick jag göra en ny det sög lite hästpung, men hade nåt med ps network-konton att göra tydligen...

Permalänk
Medlem

Lyckades installera patch 2.43 men spelet krashade. Som tur var gick det att lösa med Compatibility mode XP SP3 samt att man kör spelet i Admin. Dock hackar det en smula...visste inte att det var så krävande. Mycket foliage antar jag (graffekortsfläkten går på högvarv).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9