Vill köpa en speldator! Har någon provat itsale.se?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dynamit2003
Hur kan du säga så när du aldrig har handlat där?

Du har INGEN JÄVLA ANING om ifall jag handlat där eller inte. Get off my back.

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk
Medlem

Hur seriöst kan "företaget" vara när ägaren skälv går in i ett forum för att göra reklam och låtsas vara en person som ska ha hjälp med sitt datorköp samtidigt som han ignorerar allt folk säger.

Permalänk
Medlem

Re: ItSale

Citat:

Ursprungligen inskrivet av patrikone
Hej,
jag köpte en spel dator av ItSale. Kollade på Blocket, ringde och diskuterade pris och spec under lördags eftermiddagen. När all var klart satte Robin ihop datorn till mig och tog bussen och levererade den kl 23:00 en lördagskväll.

Bättre service kan man nog inte få av Inet eller Komplett... (jag har köpt flera datorer av dem och det har varit siochså både med leverans tid och framförallt vid reparation - Läs Inet.)

Robin ger ett seriöst intryck och är kunnig, jag kan verkligen rekommendera honom och hans firma. Nästa dator köper jag där med. Lycka till!
Patrik

Postat från ett konto som är reggat idag och endast postat detta inlägg. Låter lite skumt i mitt tycke. Jag skulle se upp för denna sida jag.

Permalänk
Medlem

Vi snackar Galne Kristoffer del 2 här..

Permalänk
Medlem

ITSale är säkert ett seriöst företag och gör säkert rätt för sig. Problemet är den dagen något går sönder i datorn. Har han produkter i lagar så att han kan byta ut en trasig komponent? Eller erbjuder han istället kund något "bättre"? Inet/Dustin och de andra stora butikerna har kanske längre rep. tid men där sitter de på ett stort lager och har för det mesta inga problem med att byta ut komponenter direkt.

Sen köper jag inte att han skulle ha 100+ i lager på alla datorer. Det har för fan inte äns de stora butikerna utan de bygger efter beställningspunkter på 5-6 stycken.

"Men alla vet ju att Inet och Sweclockers jobbar tillsammans så det kanske inte är så konstigt, men tack för all icke hjälp!"
Det ända inet gör är att erbjuda alla sweclockers medlemmar gratis frakt.

Sen tycker jag att det är lite roligt att ITSale tagit Inets monteringsbild
https://www.inet.se/datorkomponenter/montering/montering-dato...
http://itsale.se/article.php?id=85&category=91,94,

Permalänk
Medlem

Den där hemsidan är ju skum! En speldator för 10 k ska dom proppa in 8 gb minne i Känns lite onödigt på en speldator

EDIT: https://www.inet.se/artikel/9990250/ Kolla bilden och sen på http://www.itsale.se/article.php?id=87&category=91,92,#?categ... !!! Lite stulet? ^^

EDIT 2: Såg att karmeback skrivit samma sak

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Alltså jag tycker inte alls att deras datorer är bäst eller mest prisvärda, men jag har nog med respekt för en nyföretagande än att sitta och trashtalka helt i onödan. Hans företagande blir ju inte sämre pga. en sämre hemsida. Fördomar någon?

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är starkt som fan att starta egen som 19åring. Fine, vill ni inte stödja grabben så visst, men det är väl ingen mening att klanka ner som föregående talare skrivet. Så vitt jag ser det så bryter han inga regler eller lagar, han försöker bara slå sig in på marknaden som alla andra.

Keep up the good work säger jag! och Lycka till med allt!

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 7 5700X3D | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | GeForce RTX 4070 Dual OC 12G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandless
Alltså jag tycker inte alls att deras datorer är bäst eller mest prisvärda, men jag har nog med respekt för en nyföretagande än att sitta och trashtalka helt i onödan. Hans företagande blir ju inte sämre pga. en sämre hemsida. Fördomar någon?

Fördomar? Nej, erfarenhet. Vi har haft rätt många fejk-nätbutiker, och tusentals lurade kunder, vid det här laget. Om vi inte haft det hade vi varit betydligt mer klämkäcka av oss.

Det är bara godtroget att inte fatta misstankar.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem

Dåligt med svar ifrån "registrerad aug 2009", undra vad som har hänt? Haha

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moddelkaj
Jag tycker det är starkt som fan att starta egen som 19åring. Fine, vill ni inte stödja grabben så visst, men det är väl ingen mening att klanka ner som föregående talare skrivet. Så vitt jag ser det så bryter han inga regler eller lagar, han försöker bara slå sig in på marknaden som alla andra.

Keep up the good work säger jag! och Lycka till med allt!

Så att luras med lagerstatus och sälja extremt dyra och inte speciellt bra datorer är okej eftersom han är 19 år?

Bara att säga att den datorn för 1600kr är en speldator är ju sorgligt. Tänk om någon faktiskt tror på det och slår till på datorn. Tveksamt om den klarar flashspel.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Representant

Det var en mycket intressant diskussion man kunde läsa här. Jag startade datorföretaget ITsale den första April 2009, efter att tidigare sålt en del på blocket.se och tradera.
Så här kommer svaret på varför ni inte hittar så mycket information och omdömen ännu. Vidare så är det flera som har kommenterat mitt 100+ lager på datorer, detta innebär EJ att jag sitter med 100st datorer av varje sort utan innebär endast att mina leverantörer har dessa delar på lager.

Vidare så var det stora frågetecken omkring min service och hur reparationer och dylikt går till. Jag ger som ni säkert har läst 12 månader garanti på mina datorer. Vid eventuella problem kommer kunden och lämnar in sin dator till mig. Jag har hittills sålt ca 300st datorer och fått ta in ca 15st på service, samtliga kunder har kunnat återkomma och hämta sin dator inom ett par timmar, dessutom helt utan kostnader. Så ni som är osäkra så ber jag er att ringa mig istället för att sitta och skriva extremt negativa kommentarer som bara är tagna ur luften.

Vad beträffar min marknadsföring så har flera skrivit ett de tycker mina datorer är dåligt kombinerade, samt att de ej klarar de spel som jag utmärkt att de ska klara. På detta så svarar jag att ITsale testar alla datorer med olika Spel och ser därigenom om datorn klarar spelet. Vid "lagg-problem" eller dylikt så blir datorn självklart underkänd.

Och som flera kunder redan har skrivit så är de mycket nöjda med både våra produkter och vår service. Jag hoppas att så många som möjligt ska våga sig på att köpa en dator eller annat hos ITsale.

Och som jag ser så har det varit mycket diskussion om Inet.se. Om vi jämför så har jag följande åsikter:
Inet är en toppenaffär, bra tillkomlighet, trevlig personal och dessutom mycket billiga datorkomponenter. Men att jämföra Inet med ITsale är egentiligen helt fel, då Inet mest koncentrerar sig på att sälja delar och komponenter, och lägger inget direkt krut på Hela, ihoppbyggda datorer. ITsale erbjuder Hela, färdiga, testade, kompletta datorer som bara är att koppla in och köra igång. Vidare kan ITsale även erbjuda ett stort sortiment av begagnade datorkomponenter till äldre datorer vilket idag är mycket svårt att hitta.

Sammanfattningsvis säger jag följande: Du som har lust/ork/kunskap att bygga ihop en egen dator och är beredd att ta eventuella problem som uppkommer så tycker jag att Inet är ett utmärkt förslag. Men för dig som vill ha allt "serverat och klart" så är ITsale ett utmärkt alternativ.

MVH
Robin Lindgren, ITsale
www.itsale.se

Permalänk
Medlem

Hej Robin!
Trevligt att du svarar i tråden. Men jag håller tyvärr inte med dig till fullo. Att säga att Inet enbart säljer delar och komponenter är helt fel. Om du fått den uppfattningen så kan du inte varit inne i butiken. De säljer ett flertal datorer som ligger under namnet Inet Gamer och Inet Home. Alla ihop-plockade av inet. Man kan som kund också välja ut komponenter som sedan inet bygger ihop. Båda alternativen ger kunden två års garanti.

"Men att jämföra Inet med ITsale är egentiligen helt fel, då Inet mest koncentrerar sig på att sälja delar och komponenter, och lägger inget direkt krut på Hela, ihoppbyggda datorer."
-- Helt fel med andra ord. Det lär vara hela ihoppbyggen de tjänar mest pengar på.

Permalänk
Representant
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karmeback
Hej Robin!
Trevligt att du svarar i tråden. Men jag håller tyvärr inte med dig till fullo. Att säga att Inet enbart säljer delar och komponenter är helt fel. Om du fått den uppfattningen så kan du inte varit inne i butiken. De säljer ett flertal datorer som ligger under namnet Inet Gamer och Inet Home. Alla ihop-plockade av inet. Man kan som kund också välja ut komponenter som sedan inet bygger ihop. Båda alternativen ger kunden två års garanti.

"Men att jämföra Inet med ITsale är egentiligen helt fel, då Inet mest koncentrerar sig på att sälja delar och komponenter, och lägger inget direkt krut på Hela, ihoppbyggda datorer."
-- Helt fel med andra ord. Det lär vara hela ihoppbyggen de tjänar mest pengar på.

Tjena!
Du har helt rätt att Inet säljer datorer också, men inte i närheten av samma priser som vi på ITsale kan erbjuda. Ta själv en titt på dessa två alternativ:

Inet: https://www.inet.se/datorer/stationaera/inet-home-core-2-duo/...

ITsale: http://itsale.se/article.php?id=77&category=1,16,

Du har samma pris men en otrolig prestandaSkillnad.

ITsale erbjuder faktiskt exakt samma tjänst (Ihoppbygge av dator).
Vi har inga krav på att delarna ska vara köpta hos oss!
Vår byggnationstid uppskattas till 3 timmar.
http://itsale.se/article.php?id=86&category=91,95,

MVH
Robin, ITsale
www.itsale.se

Permalänk
Avstängd

Hej!

Jag är starkt positiv till positiv till ung företagsverksamhet så länge den bredrivs seriöst. Än så länge så tyder inget på motsatsen i detta fall.

Angående priserna så är jag imponerad av att de är så låga som de är. Dock så undrar jag om du inkluderar OS i priset. Om inte så är de ungefär desamma som Inets, vilket också är bra.

Permalänk
Representant

Hej Ton

ITsale erbjuder Windows XP Home för bara 300kr extra vid köp av dator. Självklart en Aktiverad Originalkopia.
Jag erbjuder även gratis installation av Windows om kunden själv har en licens liggande.
Men för vårt grundpris så ingår EJ operativsystem.

MVH
Robin, ITsale
www.itsale.se

Permalänk
Medlem

Hej igen Robin. Anledningen till att ert alternativt är billigare är för att ni delvis har billigare komponenter i datorn och att ni inte har något OS. Om vi bygger samma dator hos inet ser det ut så här.

Permalänk
Medlem

Äh, jag känner att den här diskussionen aldrig kommer ta slut. Hoppas du inte tar allt för illa upp Robin när jag kommer med motargument. Men forumet är till för "Köpråd" och det är just därför jag postar i forumet.

Har absolut inget emot dig som person eller din verksamhet! Det måste du förstå. Jag tycker bara att det det dumt att köpa något dyrare eller för samma pris ifrån en mindre firma när det ofta finns billigare ifrån större.

Jag är öppen för fler argument ifrån din sida och tro mig när jag säger att jag är positiv om ni kan motbevisa mig. Konkurrens är alltid konkurrens
Det mår alla bra av!

Och det som Ton tar upp är korrekt. Finns ingenting som tyder på att ITSale inte skulle vara en seriös firma.

Permalänk
Representant

Tjena Karmeback

En mycket bra och seriös jämförelse, detta pris på 7200kr är ett mycket bra pris.
Men eftersom jag själv tycker det är mycket kul och intressant med konkurrens så kan vi ju inte ge oss här.
ITsale har nyligen skaffat ett par nya leverantörer och satte mig nu ned och kollade igenom våra priser på Superdatorerna.

Vår Supergame R2 är nu nere på 6995kr med exakt samma delar och prestanda som tidigare.

http://itsale.se/article.php?id=77&category=1,16,

MVH
Robin, ITsale

Permalänk
Avstängd

Det var inte dålig prismatchning där må jag säga. Kanske blir köp från dig nästa gång det är dags.

I övrigt så undrar jag hur många ni är eftersom du du hela tiden referar till vi och inte jag. Vad kör du för bolagsform förresten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ITsale

Men eftersom jag själv tycker det är mycket kul och intressant med konkurrens så kan vi ju inte ge oss här.

Nämen titta, från 7800kr till 7000kr för att kunna prismatcha. Riktigt trevligt och ett bra initiativ. Nu finns det en anledning att köpa ifrån dig
Ert pris är ju till och med butikspris om jag förstår det rätt?

Har dock en sak jag vill tillägga. Bör man inte köra 500w till datorn?
Den lär säkerligen starta med 400w men vid hög belastning kan mycket väl datorn hänga sig då rekommenderad nätstyrka ligger på 500w för ett GTS 250.
Hade det varit ett corsair 450w med låg strömförlust (läs ca 10%) så hade det ju fungerat. Nu vet jag inte hur det sur ut med Silver Power men kan tänka mig att den ligger på 20-25%?

MVH

Permalänk
Medlem

Alltså grejjen är att jag köper mycket mer än gärna en billig dator eller ett par komponenter. Men som du kanske kommer ihåg så gick db (Datorbutiken) i konkurs för ett tag sen, och dussintals kunder fick inte sina pengar tillbaka. Nu är vi i lågkonjuktur och folk är rädda för att samma sak skall hända igen.

Måste säga att du valt en illa tidpunkt att starta företag. Men man lär sig.

Jag kan mycke väl tänka mig köpa komponenter hos er, men jag avvaktar tills jag känner mig säker.

Lycka till!

Mvh Dassh

Permalänk
Representant

Svar till Ton

I dagsläget är ITsale min Enskilda firma. Jag har ännu inga anställda och kan därför hålla mina priser mycket låga. Ni är alla välkomna som kunder hos ITsale. Glöm inte att ni får MINST 300kr för er gamla dator när ni köper en ny.

Svar till Karmeback

Då detta nätaggregat håller en mycket hög kvalitet och dessutom är otroligt tyst så har jag valt detta i mina kraftigare datorer. Datorerna är självklart testade i flera timmar där samtliga komponenter går på full varv.
Stabilit är A och O hos ITsale och jag garanterar er att datorerna är 120% stabila.
Om kunden i något fall upplever att datorn inte håller stabiliteten tar jag självklart in datorn på Service.

Svar till Dassh

ITsale går mycket bra i dagsläget och försäljningen är stigande varje månad. Du som köper en dator behöver dessutom inte betala pengarna i förskott och på så sätt säkra sig mot konkursförluster.
När du köper komponenter hos oss så har vi Postförskott som tillval, även här säkrar du dig till 100% då du betalar först när du har varan i din hand. Du kan alltså känna dig helt säker när du handlar av ITsale.

Tack för alla positiva och glada inlägg.

Kom gärna med flera frågor!

MVH
Robin, ITsale
www.itsale.se

Permalänk
Medlem

Låter najs

Har dock en fråga på följande packet:

http://www.itsale.se/article.php?id=79&category=1,16,

400W känns lite väl klent? Klarar det verkligen att driva det?

Priserna börjar se riktigt bra ut

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Asså vafan tycker denna diskussion är fett rolig ny företagare osv.

Men som andra säger så skulle jag slängt in ett 450w corsair i de datorerna minst !

Permalänk
Representant

Hejsan Majje och Meep1

Som jag tidigare skrev så testas alla våra datorer i flera timmar. Detta 400W Silver Power är ett nätaggregat som levererar vad de lovar och lite till!

Jag garanterar er alla att mina datorer är 120% stabila och att ni ej behöver oroa er för detta. En dator som ej är stabil är en defekt dator och ITsale säljer enbart fullt fungerande datorer.

Men då jag har möjlighet att kombinera mina datorer efter kundens behov så kan vi självklart fixa exakt de komponenter som ni själva vill ha.

MVH
Robin, ITsale
www.itsale.se

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

är intresserad på hur ni testar nätaggen till max.

tack för bra respons på alla inlägg Robin!

CPU och GPU bör gå på 100% samtidigt i en timme för att klassas som stabilt (enligt mig)

Permalänk
Representant
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rackarungen
är intresserad på hur ni testar nätaggen till max.

tack för bra respons på alla inlägg Robin!

CPU och GPU bör gå på 100% samtidigt i en timme för att klassas som stabilt (enligt mig)

Tjena Rackarungen

Mycket kul med alla frågor och intresserade datorfantaster!
Datorerna körs med 3DMark Vantage i 3 timmar, därefter kör jag datorerna med Nvidias egna
"komponenttest 100%" i 2 timmar till. ITsale har sålt ca 50st datorer med detta nätaggregat och aldrig fått en reklamation på en enda nätdel.

MVH
Robin, Itsale
www.itsale.se

Permalänk
Medlem

Tackar!, rekomenderat är at köra OCCT och "power supply" testet tror det blir smidigare för dig.

Tack
//David