Permalänk

Latex i forumet?

Kan man skriva Latex kod i forumet? Om inte, varför inte?

Är den funktionen avstängd? Kan man aktivera den på något sätt?

Själva BB koden är aktiverad på mina inställningar! När jag ska skapa en ny tråd så hjälper det inte att man väljer alternativet "avancerat" under rubriken "kod" istället för "enkelt läge". Jag har valt "avancerat" men det gjorde ingen skillnad.

Jag hittade nu min gamla tråd om hur man skapar "ett mer avancerat inlägg på Swec". Det var det enda sättet för mig att hitta till den där sidan på Swec där man kan se hur man skapar lite mer avancerade inlägg.
[list="1"]
[*]Vad är problemet? Varför fungerar inte Latex med [tex] taggar?
[*]Varför kan man fortfarande inte på ett enkelt sätt hitta till den här webbsidan?
[*]Varför kan man inte markera text när man skapar ett nytt inlägg och sedan bara klicka t.ex. på knappen B och att starttaggen [B] och sluttaggen [ /B] automatiskt läggs till i början respektive slutet av den markerade texten?
[/list=1]

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Legendarisk

1. LaTeX är inget som är standard på forum, det kräver externa program för att tolkas och extra system för att cacha bilderesultaten mot inläggen och dessutom behöver användaren ha bra koll på vad han gör. Det går att implementera givetvis, har gjort ett forum med stöd för det tidigare, men det finns saker att göra med högre prioritet, imo är det bättre att de som kan LaTeX använder sin egen tolk att göra en vanlig bild med.

2. Bra fråga. Vi ska uppdatera den sidan med bättre texter och lägga till tydligare länkar till den.

3. Den funktionen saknas helt enkelt i vBulletin 2 som vi använder. Går också att lägga till men jag kan inte lova när atm.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Hjälp till utvecklaren ang. fråga 3 återfinnes här: http://pastebin.com/f7936aac9

Används på detta sätt: http://pastebin.com/f59aa5deb

Detta är kod jag själv skrivit, så om något är oklart svarar jag gärna på frågor.

Permalänk
Legendarisk

3. Den gamla mallen för knappar bör vara aktiverad som standard nu och javascriptet är ändrat till att infoga i texten.

Azoapes: Tack för ditt bidrag, använde dock lite annat.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk

Jag har också önskemål om LaTex.
Det skulle bli mycket enklare att läsa långa matematiska uträkningar

Visa signatur

» Well, tough titties...