Permalänk
Medlem

Hörlurar, bas, vilken?

Tja jag ska köpa ett par hörlurar men är lite osäker på vilken jag ska köpa.

Antingen Koss Porta Pro eller Philips SHE9550.

Koss modellen är ju en klassiker med bra ljud. Men det var länge sen jag lyssnade med dom så jag kommer inte ihåg ljudet. Har en en riktig kraftig bas eller bara en "vanlig" bas? Och varför är dom "så" bra?

Philips modellen är ett alternativ eftersom den har den här riktigt snärtiga och kraftfulla basen. Och det går inget miste på den.

Så jag har redan ett par lurar som ger det vanliga "fina" ljudet utan att basen förstör men nu vill jag ha ett par lurar som ger kraftfull bas. Egentligen tänkte jag köpa Philips direkt men sen kom jag på att Koss luren var också riktigt bra... så vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Skaffade mig Koss-lurarna idag. Førsta gången jag prøvar dom men satan vad hærligt ljud!

Har ej testat de andra lurarna du pratade om, men dom hær har en skøn bas med hærligt 'gung' i...

Vad som gør de bra?

- Bra ljud / krona
- Sitter vældigt lætt på huvudet, har inte haft tid att prøva men många sæger att de kan sitta med lurarna vældigt vældigt længe innan de får ont i øronen eller liknande pga just lurarna.
- Ihopvikningsbara. Tar liten plats och man får med en trevlig påse att førvara dom i.

Nackdelar
- Håret fastnar i bågen ibland
- Læcker vældigt mycket ljud, øverrøstar næstan mina laptophøgtalare
- Dålig isolation från omværlden

Men ljudet ær så pass imponerande (tycker jag, ær inte så kræsen, men låter bættre æn dyrare lurar jag prøvat) så att i mitt fall øvervæger det positiva det negativa med hæstlængder.

Vill du inte støra andra, vælj snæckorna.
Ska du lyssna længe? Isf vælj Koss-lurarna (snæckor brukar bli jobbigt i længden).

Nåja, det var vad jag hade att sæga om saken. Ær du bara ute efter bæsta ljudet så blir det nog till att prøva. Sjælv skulle jag vælja lurarna då jag føredrar den modellen øht!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.