Permalänk
Medlem

Fel på hörlursingången?

Antagligen har jag missat något väsentligt eller så är det något produktionsfel på min nya HP Pavilion dv2-1110. Försöker sätta in hörlurar i hörlursutgången, men det är helt omöjligt även om jag trycker på rejält. Den går in ungefär 2/3 men sedan är det stopp. Vad är fel? Har prövat med flera 3,5-millimeters. För det kan väl inte vara annat än 3,5?

Visa signatur

Dator: Antec miditower - Asus P5N-E SLI - Intel core 2 duo E6400 2.13GHZ - Hiper Nätaggregat ATX 580W - 2x1024 MB RAM - Samsung SpinPoint T166 320GB - Sapphire Radeon X1950PRO 256MB

Permalänk
Medlem

Kolla med en ficklampa i "hålet" för där inne sitter små klamrar som ska hålla fast "pluggen" så du inte råkat böja ner en sån för då får du inte in "pluggen" hade samma problem med en mp3 en gång går att fixa med en lite skruv mejsel eller något annat smalt. Hoppas jag inte var allt för otydlig. Mvh

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!

Permalänk
Medlem

Det är möjligt att det är någon slags metall-grej någon millimeter in i hålet, på nedsidan, men känns konstigt för det ser precis likadant ut på mikrofoningången... Ska man verkligen begöva pilla där? Var så redan då jag fick den liksom

Visa signatur

Dator: Antec miditower - Asus P5N-E SLI - Intel core 2 duo E6400 2.13GHZ - Hiper Nätaggregat ATX 580W - 2x1024 MB RAM - Samsung SpinPoint T166 320GB - Sapphire Radeon X1950PRO 256MB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leaf
Det är möjligt att det är någon slags metall-grej någon millimeter in i hålet, på nedsidan, men känns konstigt för det ser precis likadant ut på mikrofoningången... Ska man verkligen begöva pilla där? Var så redan då jag fick den liksom

Klartn du inte ska behöva pilla där. Tänk på att om du ändå får för dig att göra det så kan du bli av med garantin, de kan se att du varit där och gjort fysisk åverkan
Har haft en DV2 och det var inga problem att ansluta hörlurar, så kolla med supporten vad du ska göra.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Jag skulle prova med en lite mejsel att pilla runt lite, men bara fösiktigt så det inte märks att man varit där.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Var tvungen att bända in den första gången, sedan går det lättare. Konstigt...

Visa signatur