Tv 7000kr klass, dator, tv, film, xbox 360

Permalänk
Medlem

Tv 7000kr klass, dator, tv, film, xbox 360

Hej! Är ute efter en ny tv, runt 7000kr helst inte över.
Det jag kommer använda till är ju det som står i rubriken, alltså Dator, Tv, Film och Xbox 360. Vill gärna att den ska vara hyfsad för allt men det ska helst vara bra för film och dator.
har kollat på dessa två.

http://www.komplett.se/k/kcp.aspx?sku=445343&sku=445343&sku=4...

Vad tror ni om någon av dom? Vilken rekomenderar ni mest? Eller har ni något annat förslag?

Mvh

Permalänk
Medlem

Sorry för dubbelpost men glömde skriva att film kommer oftast kollas från datorn, ibland xboxet. Alltså inte från någon dvd.

Permalänk
Medlem

Kör på den med 2" mer. Dom är båda mycket bra.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

köp Lg hade samsungen lämnade tillbaka den pixlig o mycket dålig bild köpde en Lg 5000 serie så om du ska beställa från nätet så gå och titta på dom i affären först

Visa signatur

Chassi:Corasir 800D*Nätagg :Corsair HX 850W PSU
Modekort:ASUS ROG Maximus III Formula*CPU:Intel i5 750 @3.8Ghz
Grafikkort :Zotac 680Gtx*Mine :Corsair Dominator 2x2Gig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astros
köp Lg hade samsungen lämnade tillbaka den pixlig o mycket dålig bild köpde en Lg 5000 serie så om du ska beställa från nätet så gå och titta på dom i affären först

Okej, läste att en del hade problem med bilden, att den var dålig och hackig fast o andra sidan så skrev många att den var väldigt bra med.

Permalänk
Medlem

Sry för dubbel post, men om jag kan sträcka mig upp mot 9 000kr får jag någon mycket bättre tv då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izbiten
Sry för dubbel post, men om jag kan sträcka mig upp mot 9 000kr får jag någon mycket bättre tv då?

Ja det tror jag du får. Mina erfarenheter av LG är dåligt och då menar jag bildkvalitet. Jag skulle själv kolla på Sharp, de gör riktigt vassa grejer. Gick runt och jämförde olika märken och overall är det Sharp som har imponerat mest på mig. En riktigt skarp och levande bild med kanonfäger. Mycket mycket find djup i bilden. Hittar du en Sharp under 9000kr med den storlek som du vill ha så slå till.
Nu pratar vi LCD alltså, plasma gäller inte längre, speciellt inte med tanke på vad du skall använda den till.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Hm, vad tror ni om någon av dessa?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=414200,414199

Har bara ett par frågor, hur kan det skilja ca 3000 mellan 47" och 42"?
42 tummaren verkar ju till och med vara bättre på några saker.
Och är det en hyffsad tv?

Permalänk
Medlem

köp en 100 hz va ska du med en 50 hz till

Visa signatur

Chassi:Corasir 800D*Nätagg :Corsair HX 850W PSU
Modekort:ASUS ROG Maximus III Formula*CPU:Intel i5 750 @3.8Ghz
Grafikkort :Zotac 680Gtx*Mine :Corsair Dominator 2x2Gig

Permalänk
Medlem

Jag är också på jakt efter en ny lcd tv då min 32" är för liten för att vara 3 meter från soffan, får ont i ögonen när jag spelar xbox 360/pc. Jag kan tänka mig att betala 8000kr och då ska det gärna vara 47"

Är sugen på en SWEDX Camo SG-46X2-A2
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=382898

ca 8200kr inkl väggfäste och frakt

Finns det något bättre alternativ?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

Hade jag inte redan en 40" Sony, skulle jag ha varit intresserad på att köpa den här.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=396202

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deaths Head II
Hade jag inte redan en 40" Sony, skulle jag ha varit intresserad på att köpa den här.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=396202

Varför?

Den har ingen analog mottagare och jag har com hem, måste jag köpa något till då och vad för något?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

Står att den har inbyggd tuner: Analog+Digital (DVB-T/Boxer)

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Står att den har inbyggd tuner: Analog+Digital (DVB-T/Boxer)

ah kollade bara på prisjakt och där står inget om det ens!

Har du kollat på tvn då? Är den bra? Finns det inget bättre?

Visa signatur

Permalänk

Panasonic P42X10 är helt underbar för 7000kr. Ifall inte priset ökade nu, såg den nyligt på Komplett iaf för 6999:-

Har den själv och är sjukt nöjd, spelar Xbox, ser fotboll, film, serier via datorn osv. Klockren TV

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe DDR4 - Intel 5820k - GTX 1080Ti - 2x500GB 850 EVO - 16GB DDR4 RAM - Corsair RM 750W Gold.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
Jag är också på jakt efter en ny lcd tv då min 32" är för liten för att vara 3 meter från soffan, får ont i ögonen när jag spelar xbox 360/pc. Jag kan tänka mig att betala 8000kr och då ska det gärna vara 47"

Är sugen på en SWEDX Camo SG-46X2-A2
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=382898

ca 8200kr inkl väggfäste och frakt

Finns det något bättre alternativ?

Köp inte swedx om du ska kolla på analog com hem signal, det ser rent skit ut på min om man jämför med polarens philips.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe_Nilsson
Panasonic P42X10 är helt underbar för 7000kr. Ifall inte priset ökade nu, såg den nyligt på Komplett iaf för 6999:-

Har den själv och är sjukt nöjd, spelar Xbox, ser fotboll, film, serier via datorn osv. Klockren TV

We have a winner.

F.ö. är tråden full av skit som vanligt när folk utan koll ska uttala sig om TV.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Köp inte swedx om du ska kolla på analog com hem signal, det ser rent skit ut på min om man jämför med polarens philips.

Har hört att analogt inte ser speciellt bra ut på swedx tvn, men jag kollar nästan aldrig på tv, typ somnar till någon serie på kvällen eller något, typ 5m från tvn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BurningHeretic
We have a winner.

F.ö. är tråden full av skit som vanligt när folk utan koll ska uttala sig om TV.

Och det du säger är det som stämmer eller? Vad är det för fel på de andra tipsen?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

ah kollade bara på prisjakt och där står inget om det ens!

Har du kollat på tvn då? Är den bra? Finns det inget bättre?

Det var mest det att Sharp TVn kostade nästan lika mycket som SWEDX med frakt.

Och om jag fick välja så väljer jag nästan vilken TV tillverkare som helst före SWEDX.

Visa signatur

Permalänk

Nu när du kan sträcka dig till 9k finns det någon anledning att inte titta på plasma? Inte många FullHD plasmor du finner i den prisstorleken, men till din användning är det givetvis det som ger bäst bild.

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det var mest det att Sharp TVn kostade nästan lika mycket som SWEDX med frakt.

Och om jag fick välja så väljer jag nästan vilken TV tillverkare som helst före SWEDX.

Varför? Jämför jag min 46" swedx mot polarens 47" philips kan jag inte säga något negativt med min förutom analog signal, kanske brist på högtalare men inget behov för mig. Och då kostade han tv ändå 11k.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD Och det du säger är det som stämmer eller? Vad är det för fel på de andra tipsen?

Absolut. En del är det väldigt fel på.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Citat:

Givande inlägg

Ontopic:

Tycker att sharp gör sjukt bra TV apparater. Försök åka ner till någon TV handlare i närheten och se själv.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Nu när du kan sträcka dig till 9k finns det någon anledning att inte titta på plasma? Inte många FullHD plasmor du finner i den prisstorleken, men till din användning är det givetvis det som ger bäst bild.

Sharpen för 8200kr menar du? plus frakt och väggfäste = 9000kr?
Tänkte inte på det.. det blir för dyrt!

Citat:

När jag frågade vad som var fel på de andra tipsen menade jag inte hur många utom VAD som var fel, lämna om du inte har något att säga?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte själv den sharpen i min lokala Audio video butik för 2 dagar sedan. 6990kr. 400kr för väggfäste Verkar som jag kom billigt undan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag skulle gå på en Panasonic plasma. LCD har enligt mig fortfarande för dåligt tryck i svärtan när det kommer till film och Tv-sändningar är en smärre katastrof att titta på. plasma är överlag snällare när det kommer till skala lågupplöst . Dessutom fungerar de riktigt bra att spela på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rullekorn82
jag skulle gå på en Panasonic plasma. LCD har enligt mig fortfarande för dåligt tryck i svärtan när det kommer till film och Tv-sändningar är en smärre katastrof att titta på. plasma är överlag snällare när det kommer till skala lågupplöst . Dessutom fungerar de riktigt bra att spela på.

42" längre upp? Tror dock 42" kommer vara för litet

Jag kollar nästan inte på tv ändå så det spelar ingen roll om tvn inte kan skala lågupplöst

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

42" längre upp? Tror dock 42" kommer vara för litet

Jag kollar nästan inte på tv ändå så det spelar ingen roll om tvn inte kan skala lågupplöst

Jag skulle tro att det är ganska lagom med 42" det är ju ändå dubbelt så stor bildyta som en 32" tv

Edit: sorry ca 50" är dubbelt så stor bildyta

Permalänk
Medlem

Är 50" dubbelt så stor som 32"? Hur kan det komma sig?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att Xbox 360 ser betydligt bättre ut på min LCD TV än på våran plasma. Smaksak antar jag. Plasman har bättre färger men LCDn känns skarpare och mer naturlig vid TV spelande.

Vid film ser plasman väldigt bra ut men jag tycker ej det är några stora skillnader.

Visa signatur