Permalänk

Bra headset 500kr-1500kr?

Letar efter ett bra headset, blir helt förvirrad...
Så vitt som jag förstår så säger inte värdena så mycket,
och folk på ex prisjakt har mycket olika uppfattningar.

Vill ha ett headset persterar bra till musik först och främst, men ska också spela med det.
Jag föredrar fasta mickar, gillar inte de som står på bord eller sitter på tröjan o.s.v

Har kollat lite på razers nya 7.1 set men finns inte många åsikter på det än.
Samma sak med logitech's nya 7.1.
Sennheiser PC350 har fått många 10or och 1or på på prisjakt.

Har ett par siberia lurar nu som är väl använda, har varit nöjd me dom så kan i min tur rekomendera dom, förutom micket som är lös vilket jag inte gillar.

Någon soom har erfarenhet om nått bra set de kan tips om eller nått att varna för?

Visa signatur

DATOR: Gigabyte GA-MA770-UD3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | 4GB (2x2GB) DDR2 PC6400 Corsair XMS2 | XFX Radeon HD4870 1GB | 1TB Samsung Spinpoint F1 HD103UJ | Scythe Kamariki4 450W 80+ | Lian Li Lancool PC-K56 | Samsung 27'' Rose Black | Windows 7 64-bit ---------------------------------------------------------------------------- Canon EOS 1000D | Tamron AF 28-200mm XR Di | Canon 18-55 EF-S II http://eosdigital.awardspace.info/

Permalänk
Medlem

Ska du enbart spela så är steelseries 5Hv2 ett självklart val, annars som du nämnde innan, PC350.

Visa signatur

Dator: i3-4150 • 270X • H87M-G43 • EVO 840 • Bitfenix Phenom
HTPC: Asus E35M1-I Deluxe Fusion • WD Green • Silverstone SG05BB

Permalänk

men hur funkar dom till musik?

Visa signatur

DATOR: Gigabyte GA-MA770-UD3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | 4GB (2x2GB) DDR2 PC6400 Corsair XMS2 | XFX Radeon HD4870 1GB | 1TB Samsung Spinpoint F1 HD103UJ | Scythe Kamariki4 450W 80+ | Lian Li Lancool PC-K56 | Samsung 27'' Rose Black | Windows 7 64-bit ---------------------------------------------------------------------------- Canon EOS 1000D | Tamron AF 28-200mm XR Di | Canon 18-55 EF-S II http://eosdigital.awardspace.info/

Permalänk
Medlem

Helt ok tycker jag

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Multifunktionsskrivare är oftast sämre än skanner + skrivare.

Multifunktionshörlurar är på samma sätt oftast också sämre än hörlurar + mikrofon.

Runt 1000 kr klassen så har du HiFi-lurar som låter långt bättre än vad PC350 (eller andra headsets) gör, men tyvärr verkar det vara en stor brist på mikrofoner som man enkelt kan haka på.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk

Vilka hifi lurar skille du då rekommendra?

Om man får mycket bättre lurar för pengarna så kan jag stå ut med en bords-mic.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FunnyBunny13
Vilka hifi lurar skille du då rekommendra?

Om man får mycket bättre lurar för pengarna så kan jag stå ut med en bords-mic.

Smaken är som baken, men vid just (c:a) 1000 kr så sitter Sennheiser HD555 mycket bra till.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då är ju ett par PC 350 bättre.... Det är väll ett par 595:or med mick vad jag vet.... Kan ju säja att micken är helt fantastisk dock ska jag hålla tyst om ljudet då jag kör med mobots ljudkort.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Då är ju ett par PC 350 bättre.... Det är väll ett par 595:or med mick vad jag vet.... Kan ju säja att micken är helt fantastisk dock ska jag hålla tyst om ljudet då jag kör med mobots ljudkort.....

Heh, långt ifrån.

Även om de kanske har 595's högtalarelementet (källa?) så blir det en fundemental skillnad då PC 350 är slutna lurar medan HD 555/595 är öppna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

5H2V är så mycket bättre än siberia att det inte ens går att jämföra.

Köp FTW....

Permalänk

nu sitter jag här med mitt nyinförskaffade Roccat Kave set, ska prova det nu, drog en liten chansning, kommer tillbaka och skriver hur jag upplevt dom.

Visa signatur

Permalänk

Har du hunnit testa dessa än, FunnyBunny13?
Vad har haft för andra headsets som du kan jämföra med? En mini-recension vore grymt

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apophis_84
Har du hunnit testa dessa än, FunnyBunny13?
Vad har haft för andra headsets som du kan jämföra med? En mini-recension vore grymt

Så har provat dom lite nu..
är ingen ljud expert ^^

Men kan säga att roccat set'et inte var mycket till ljud.
Tun bas och allmänt taskigt ljud.

Övrigt:

-Något plastiga.
-Känns som att micken kommer åka runt massa när man använt den ett tag pga hur den sitter fast.
-Som sagt inte alls imponerad av ljudet.
-Dålig 5.1.

+Sitter bra, är sköna att ha på sig under längre tid(vilket är viktigast för mig).
+Snygga ^^ (cool led lampa i micken när den är på mute, samt nått annat cool ljus i ena luren).
+kontroller dosan funkar ok (höja/sänka i 5.1+lite annat).

Hade ett siberia set innan, vilket det var mycket bättre ljud i och de kostar hälften (500kr).

Jag är nöjd hur som hällst köpte settet pga att jag skulle ha dom att spela med, och jag ville ha en "fast" mic.

men mitt betyg skulle nog inte bli mer än 4/10

Jag vet inte om man får väldigt mycket för pengarna när man köper ett sibera set eller om man för väldigt lite när man köper ett roccat ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har haft Sennheiser HD590 i några år nu 5-6 år är jävligt nöjd. Kostade 1500:- när jag köpte dem och de låter klockrent. Tänk på att det inte bara är hörlurar som avgör även ljudkort spelar in såklart.

Jag kör HD590 plus en vanlig Labtec mic. Sen jag köpte mitt X-Fi ljudkort har ingen klagat på mic ljudet. Förut var det mycket klagomål på det.

Skönt som fan att slippa en mic i munnen att ha den stående på bordet är ju jäkligt skönt

Permalänk
Medlem

Sennheiser PC350 Pro Gaming Headset kan jag varmt rekommendera. Sitter bra och du kan ha på dem ett lägre tag utan att få ont i öronen. Mikrofonen är också kanon.

Kika gärna också på Razer Megalodon, har själv inte testat dessa men läst att de ska vara riktigt bra. 7.1-ljud och USB-ljudkort.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skyyy
Sennheiser PC350 Pro Gaming Headset kan jag varmt rekommendera. Sitter bra och du kan ha på dem ett lägre tag utan att få ont i öronen. Mikrofonen är också kanon.

Kika gärna också på Razer Megalodon, har själv inte testat dessa men läst att de ska vara riktigt bra. 7.1-ljud och USB-ljudkort.

Megalodon må vara bra, men vill nog inte pröjsa ~1500 kr för ett virtuellt 7.1 ljud

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"