Windows 7 - Language Pack (igen)

Permalänk
Medlem

Windows 7 - Language Pack (igen)

Tjena!
Jag har läst igenom gamla trådar och försökt den vägen, men det fungerar inget vidare för mig tyvärr. Jag installerade just Windows 7 på min dator och vill nu installera ett svenska language pack.
Jag kör Windows 7 Professional (x64) från MSDNAA, och har även tankat ner tillhörande iso-språkpaketfil.

Det känns som det fattas lite saker i mitt system; t.ex. i Windows update kan jag inte få fram optional updates där vissa andra har installerat sitt språkpaket ifrån. Sen hittar jag inte heller Language sektionen i
Control panel-Clock, Language & Region-Keyboards and Languages

Är det min version av Windows 7 som inte stödjer langpacks eller vad är det frågan om? Som sagt, har precis installerat Win 7 och inte aktiverat det ännu, kan det bero på det?

Tack på förhand allesammans!

Visa signatur

-LX-

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Windows 7 - Language Pack (igen)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av boinblue
Är det min version av Windows 7 som inte stödjer langpacks eller vad är det frågan om?

Ja, det är endast i ultimate (och enterprise)-versionen man enkelt kan byta språk. Om man har ett språkpaket kan man dock installera det från kommandoraden; det var till och med någon som skrev en guide på sweclockers för några veckor sedan.

Permalänk
Medlem

Jaha, ajdå! Får väl ge sig på det där kommandotolksknepet sen då!
Finns det möjlighet att uppdatera profesional till Ultimate eller Enterprise eller måste man installera om från scratch?

Visa signatur

-LX-

Permalänk
Medlem

Någon som testat kommandotolks-knepet?

Permalänk

Jag har testat "kommandotolks"-knepet och det funka utan problem. Skrev en guide om hur man gör på http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=951...

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Paradoxnode:
Tack som f*n! Klockren guide som fungerade till 100%

Visa signatur

-LX-

Permalänk

Tack själv Bra att allt fungerade.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Hmm, fungerar detta även om man importerar W7 för att sedan ändra det till svenska? Finns att köpa billigare i t.ex england vilket ju är lockande.