Permalänk
Medlem

internet lägger av en vis tid

hej på er alla
börjat nu bli lite trötna på mitt internet
de är så att mitt internet är instabilt när klockan är runt 20.00
de lägger av å på hela tiden. fattar inte vad de kan va.

har modem-->router-->dator

har då 8Mbit comhem ADSL
har då modemet i första telefon jacket.
prövat att byta ut modemet.
har prövat att koppla förbi router.
starta om modemet å router.

de va nog allt ja kommer på jag har prövat

någon som har nån aning vad de kan va så skulle jag bli jätte glad om internet kan bli som de ska va

Permalänk
Medlem

Du råkar inte ha TV via bredbandet?

Permalänk
Medlem

nej de har jag inte

Permalänk
Inaktiv

runt 20:00 alltid?

Comhem som kanske gör en service applikation då?

Ne men troligen stor belastning kanske över noden som du är nära då eller i grannnätet?

Är du helt säker på att du är helt ensam på din lina?

Hur ser det ut med din anslutning mot telenätet vid "stolpen" ?
"för vid dom gammla kopplingarna som fanns så kunde detta ske som du säger och då be dom få kollat om problemet ligger där"

Lägenhet eller hus?

//skane

Permalänk
Medlem

jag bor då i hus och är ensam på våran lina.
med de konstiga är att grannarna har inget problem med sitt :S

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zxc1992
jag bor då i hus och är ensam på våran lina.
med de konstiga är att grannarna har inget problem med sitt :S

okej

Men då ligger problemet inom din anslutning då, så för vidare gör en funktions anmälan till comhem och beskriv dit problem.

"du kan ju också hjälpa dom framåt med att be dom kolla din anslutning vid denna tiden och se om dom kan se felet"

En liten off topic grej !
Vid denna tiden vad gör du då på internet?
Större laddningar?
Kanske en automatiskt överföring av något slag?
Någon krypterad anslutning som kanske stör det hela?

Men tror mer på felande i din anslutning mot "stolpen" eller i din utrustning?

//skane

Permalänk
Medlem

de är ju så att vi har ringt å då så har dom bara kollat då vi ringde och då så funkade bredbandet såklart. de är ju så att bredbandet är ju bara nere i ca 5sek så är de uppe igen. så de kan ju va lite svårt för dom att se.

och de jag gör på kvällen är ju att spela online spel å sitter i skype och då är de välldigt iriterande för mig och för kompisarna

Permalänk
Medlem

Kanske lease timen på ditt ip som går ut hos din isp som förnyas därav avbrottet på ca 5sek.

Annars en dålig router som spökar vid för mycket trafik eftersom du säger att du spelar.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem

tror inte de kan vara för mycke trafik för routern för nu när jag bara sitter å surfar på internet så lägger de av

Permalänk
Avstängd

Det låter som ett "stolpskott" dvs. fel på stolpen ut/in till dig.:/

Själv var jag tvungen att uppdatera mitt modem för en dag så hade jag bara 2 mbt/s hastighet så du kan ju kolla med modemtillverkarens hemsida om du har de senaste uppdateringarna/flashen...

Men som sagt: du verkar ju ha problem vissa tider på dygnet medan jag hade problem långt över tid med låg hastighet innan jag upptäckte att jag behövde uppdatera routern...

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

comhem har inte adsl så du kör antingen inte adsl eller så har du comhem via tvutagget

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

jo men jag hade bolaget visit och sen så köpte comhem up dom så jag fick comhem för ett tag sen

men de kanske skulle vara bättre att byta bredbads bolag till något som kan ha adsl hem till mig?

Permalänk
Medlem

har för ett tag sen skickat flera mail fram å tillbacka och jag har gjort allt dom säger jag ska testa och inget hjälper:mad:
dom har också kollat om jag tappar signalen till dom med de gör ja inte:confused:
dom har nu skickat en felanmälan till Utsikt så de är väl bara å vänta å se.