Permalänk
Medlem

Street Cykel

Hej! Är intreserad av sånna här cyklar: http://www.cykloteket.se/ProductList.aspx?ProductCategoryID=5...

I alla fall dom ramarna, någon som vet vad den typen av cykel heter?
Också vart hittar man dom biligaste eller vart kan man köpa delar separat?

Disskusion: Vad har ni för cykel?

ps: glöm inte svara på mina frågor

Permalänk
Medlem

Det heter väl Dirt? Relativt små ramar med mycket dämpning fram?

Billigast, från England eller Tyskland. Chainreaction cycles, bike-discount och flera andra siter.

Vad jag har för cykel, en sån här: http://www.bike-discount.de/shop/k95/a12152/zr-team-60-fs-200... Dock ångrar jag mig att jag snålade in på vevpartiet, hade gärna haft ett XT istället för Deore. Snart blir det förhoppningsvis SPD + Dubbdäck.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk

Ptja, hur mycket vill du lägga? Vad skall du cykla? Dämpad/stel gaffel? Singlespeed eller växlat?

NS Bikes ramar är poppis hos alla swebkids, lätta, snygga, bra geo.
RockShox Argyle 409 är en bra dämpad gaffel, Identiti Rebate är en bra stel sådan.
Truvativs vevpartier är helt okej imo, billiga och dugliga. BMX-partier är jävligt clean om man har ss.

*Edit

Jag har en GT Moto -05
Halo SAS fram/bak (tunga)
Maxxis Hookworm fram/bak (TUUUNGA)
Hayes HFX9 bak (Skitbroms)
Truvativ Howitzer vevlager med Hussefeltvevar
Macneil pivotalcombo
Truvativ Boobar + stem
Marzocchi DirtJump 2
Surly singlespeedkit

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Glömsk

Om jag hade mer fritid och vore lite yngre skulle jag utan speciell tvekan bygga en 24" trialcykel, ingen dämpning och nog inga växlar heller. Tror man kan ha sjukt roligt på en sådan om man bygger den korrekt.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Om jag hade mer fritid och vore lite yngre skulle jag utan speciell tvekan bygga en 24" trialcykel, ingen dämpning och nog inga växlar heller. Tror man kan ha sjukt roligt på en sådan om man bygger den korrekt.

Man blir aldrig för gammal! 24" trail verkar dock lite mastigt, trailhoj med trailhjul, streethoj med 26".

Visa signatur

Vän av ordning.