Permalänk
Medlem

Problem med Logitech G9

Har sedan releasen av G9 ägt en sådan och tycker den är helt ok. Skönt grepp och många funktioner.

Men för drygt en vecka sedan har jag lirat lite public och mixar vilket jag inte gjort sedan jag köpt denna mus. Jag har då märkt att när jag gör en snabb dragning (vågrätt) så buggar musen till i mitten ungefär och gör en loop med muspekaren( a.k.a siktet in-game) och sedan stannar där. Har testat med drivers och utan, CPL mousefix, ändrat USB raten till 500 och 1000 och slutligen testat många olika DPI nivår och problemet kvarstår.

Har även sökt i diverse forum och googlat en hel del.

Är det någon som har haft eller har samma problem? Och framför allt finns där någon som har haft det och fixat det. Mycket tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem

Inte varit med om detta.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

har samma problem.. ingen som vet?

Permalänk
Medlem

Har en G9 sedan några månader. Den fungerar finfint.

Har du möjligtvis varit förbannad och drämt den i bordet/golvet några gånger? Något internt som låter som om det inte sitter fast?
Min förra logitech mus fick sig några smällar när man blev utsatt för totalt obefogade headshots i CODx :D. Som straff så började musrörelserna bli en aning slumpartade vid vissa rörelser. Jag antog då att det var lasern som satt lite löst och skaffade mig en G9 => tillräckligt dyr för att jag ska kunna behärska mig och undvika musvåld.

Visa signatur

P7P55D Pro | i5 750@3,20GHz | Freezer Xtreme Rev.2 | Dominator 1600Mhz 4GB | HD6990 | Corsair TX-850 | SSD 830 256GB | Samsung F1 1TB | P182 | G9 | UltraX Flat | DWA-556

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Tur
Har en G9 sedan några månader. Den fungerar finfint.

Har du möjligtvis varit förbannad och drämt den i bordet/golvet några gånger? Något internt som låter som om det inte sitter fast?
Min förra logitech mus fick sig några smällar när man blev utsatt för totalt obefogade headshots i CODx :D. Som straff så började musrörelserna bli en aning slumpartade vid vissa rörelser. Jag antog då att det var lasern som satt lite löst och skaffade mig en G9 => tillräckligt dyr för att jag ska kunna behärska mig och undvika musvåld.

[/

nja den kosta ju fan nästan 1k när jag köpte min så jag tror jag har tillräckligt med vett i skallen för att inte göra det:P

Permalänk
Medlem

Vad har du för underlag?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730