Permalänk
Medlem

Slet av foten på modemet och slängde in skitet i en tv-bänk, fortfarande sänkt temp på elementen... fungerar helt ok... 92~95 Mbit ner och 9,2~9,6 Mbit upp

Pensionerade min D-Link DGL-4300 iom netgear modemet

edit +info om D-Link

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nufi3e
Titta bilden nedan,
Ps Jag gjorde tptestet 2minuter innan nerladdningen starta..

http://img22.imageshack.us/img22/4515/comhem100mbitknas.jpg

Väldigt skumt

Jag får också fel värden med Firefox, får korrekta värden med Internet Explorer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hotas
@Nufi3e
Precis sådär för mig
tptest visar 50-60-70 oftast men endå så laddar jag ned i 12.5-13MB.
Weird :/

Okey, har du gjort en felanmälan? Jag gjorde det precis så väntar på sms från comhem när de fixat det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Okey, har du gjort en felanmälan? Jag gjorde det precis så väntar på sms från comhem när de fixat det.

Vad är det att felanmäla? Visar torrent 100mbit men inte bbkollen sitter ju inte begränsningen hos uppkopplingen utan hos bbkollen/webläsaren eller annat. Eller missförstår jag? Känt fenomen att firefox tex ofta visar kass upload men bra download medans IE visar korrekt värden. Detta är oavsett modem.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Jaha så länge var mitt skit fungerande.
Nu åkte det ner i 40mbit igen men denna gång funkar telefonin fortfarande.
Ringde supporten och blev ombedd att ringa om 2 timmar igen deras datorer e nere. Kul det här.

Permalänk
Medlem

Här går det undan iaf!

supernöjd än så länge, bra pingtider också.

äh, geting.se strular. det är iaf 109/10 och 4 ms enligt tptest

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

whooohoo 11mbit nu.
blir bättre och bättre

Permalänk
Medlem

Nu verkar det ha blivit bättre här också. Bytte ut en switch till model bättre. Telefonen funkar nu också efter att kundtjänst regat mitt modem samt några omstarter.
Stabila hastigheter på 92/9.

Permalänk
Medlem
Citat:

Titta bilden nedan,
Ps Jag gjorde tptestet 2minuter innan nerladdningen starta..

http://img22.imageshack.us/img22/4515/comhem100mbitknas.jpg

Väldigt skumt

har du NAT av eller på då ?

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk

fick mitt netgear modem idag för 100 tjänsten. kopplade in det. och alla lampor lyser som dem ska. men inte fan kom jag ut på nätet för det. får dock kontakt med nätet, 'väntar på webplats.se' och jag ser att jag både sänder och tar emot packet data. men kommer inte ut på något sätt. är jag ensam om detta fel?

kopplade in mitt gamla modem som jag hade på 50/10 tjänsten och allt fungerar som vanligt. jävla skit grejer dem sänder ut. på kuppen dog självklart min telefon också. någon mer som har samma fel?

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hårdnackad
fick mitt netgear modem idag för 100 tjänsten. kopplade in det. och alla lampor lyser som dem ska. men inte fan kom jag ut på nätet för det. får dock kontakt med nätet, 'väntar på webplats.se' och jag ser att jag både sänder och tar emot packet data. men kommer inte ut på något sätt. är jag ensam om detta fel?

kopplade in mitt gamla modem som jag hade på 50/10 tjänsten och allt fungerar som vanligt. jävla skit grejer dem sänder ut. på kuppen dog självklart min telefon också. någon mer som har samma fel?

läs lite längre bak i forumet.
Dem flesta har liknande problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EddAa

Vad spelar NAT för roll om han har så pass kass hastighet.
Wan mot Lan i denna manick klarar lätt av 100mbit

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har NAT på och har precis som nufi3e.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hotas
får du alltid ut den hastigheten och vart i uppsala bor du?
/Hotas

Det ligger stabilt på ca 107/9,7 här i södra delen av stan.

Permalänk
Medlem

Okey Där bor jag också, Men får ju ut korrekt hastighet när jag kör torrent så verkar ju vara bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cabraja
Vad spelar NAT för roll om han har så pass kass hastighet.
Wan mot Lan i denna manick klarar lätt av 100mbit

vad pratar du om ?! :S

han har för fan 12.5mb/s NER ! de är ju bättre än vissa med FIBER !

det är bara på tptest han får dåligt... och vem bryr sig om det när de är torrents som gäller ?!

och om du kollar längre bak så ser du att vissa får bättre utan NAT !!

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hårdnackad

du måste ringa comhem så dem "loggar på" ditt modem för att det skall gå att surfa med nya modemet.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarl
du måste ringa comhem så dem "loggar på" ditt modem för att det skall gå att surfa med nya modemet.

Precis, bara ett aktivt modemserienummer åt gången.

Brukar väl ta 3 dagar annars från att du hämtat ut modemet så slutar ditt gamla o funka, du kastar in ditt nya : tada

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

vad pratar du om ?! :S

han har för fan 12.5mb/s NER ! de är ju bättre än vissa med FIBER !

det är bara på tptest han får dåligt... och vem bryr sig om det när de är torrents som gäller ?!

och om du kollar längre bak så ser du att vissa får bättre utan NAT !!

att han har 12mb/s ner eller 2mb/s ner har väl fan inget med NAT att göra
som jag nämnde tidigare denna router/modem klarar lätt av 100mbit hastigheter wan -> lan så nat på eller av spelar ingen roll
Att vissa får 2mbit snabbare med NAT avslaget kan man nog inte lita på
iom att bbkollen inte riktigt har "koll"

edit:"och vem bryr sig om det när de är torrents som gäller ?!" hahaha i rest my case

Permalänk
Citat:

Citat:

Det stämmer inte helt och hållet, har man tur har dem varit så smarta att det aktiverat det nya modemet, så att när du kopplar in modemet, tex som för mig..
kopplade in det nya modemet så "tog det över" tjänsterna från mitt gamla 50/ 10 modem

Håller med om att det blir jäkligt varmt och sen att det blir något fuckat med det då man stänger av nat. kan ej logga in på det då...

Aja imorgon ska man väll ha 100/10 *hoppas hoppas*

Visa signatur

-Mjau?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _PuLka87_
sen att det blir något fuckat med det då man stänger av nat. kan ej logga in på det då...

Hur hade du tänkt dig att kunna logga in på den om du stänger av den? Men för att komma åt NATen så får du reseta den genom knappen på undersidan utav modemet.

Permalänk
Medlem

Är inte så konstigt att man inte kan logga in på modemet om man har stängt av nat-funktionen , då man inte inom samma nät som modemet.

Det man behöver göra är något av detta , reseta modemet (då slås nat igång igen och du får ip av modemet igen) eller ställa in fast ip i samma ip-range som modemet ligger på t.ex om modemet ligger på 192.168.1.1 så måste man ställa in ett ip på datorn mellan 192.168.1.2-254 (detta knep fungera inte alltid , det beror på tillverkaren av modemet).

Permalänk
Medlem

Du kommer nog åt modemet utan NAT om du skriver in 192.168.100.1. (har ej orkat prova, men modemet svarar på det IP också.)
Har samma problem som flera andra, dvs har bara 100/10 Mbit/s precis efter omstart och sen sjunker det ner till ~45. Någon som har koll på när det kan tänkas vara åtgärdat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aason
Du kommer nog åt modemet utan NAT om du skriver in 192.168.100.1. (har ej orkat prova, men modemet svarar på det IP också.)
Har samma problem som flera andra, dvs har bara 100/10 Mbit/s precis efter omstart och sen sjunker det ner till ~45. Någon som har koll på när det kan tänkas vara åtgärdat?

Tack ! Försökt som fan att komma åt modemet utan nat, trodde de hade 192.168.0.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cabraja
att han har 12mb/s ner eller 2mb/s ner har väl fan inget med NAT att göra
som jag nämnde tidigare denna router/modem klarar lätt av 100mbit hastigheter wan -> lan så nat på eller av spelar ingen roll
Att vissa får 2mbit snabbare med NAT avslaget kan man nog inte lita på
iom att bbkollen inte riktigt har "koll"

edit:"och vem bryr sig om det när de är torrents som gäller ?!" hahaha i rest my case

MED NAT av så får jag 99.98 NER !

med NAT PÅ får jag 90.97 lite skillnad ? samma sak gäller torrents .. för vissa fungerar det bättre för vissa är det sak samma !

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

Comhem har nu åtgärdat problemen på sin XXL-tjänst. För övrigt lanserar de en 60 Mbit upload till vintern för 60:- extra i månaden.

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gabe
Comhem har nu åtgärdat problemen på sin XXL-tjänst. För övrigt lanserar de en 60 Mbit upload till vintern för 60:- extra i månaden.

inte för att jag gillar comhem men jag måste ändå säga bra jobbat.

Permalänk
Medlem
Citat:

60 Mbit upload lät trevligt dock märker jag inte av någon förbättring här, min hastighet sjunker fortfarande ner till strax under 50Mbit/s.

Permalänk
Medlem
Citat:

Bra källa eller?

För tidigare detta år skrev du detta:

Citat:

Mailade Comhem förra veckan... de svarade idag att de planerar att höja uppströmshastigheterna ytterliggare detta år. Hastigheten kommer att bli runt 20 Mbit upload och detta kommer ske tidigast efter sommarens semestrar.

Permalänk

Jag läste nånstans att tekniskt sett kan det bli max 40Mbit upload? Någonting med antalet kanaler tillgängliga.

Visa signatur

MVH
/Pro