Permalänk
Medlem

Vattenkylning 1156?

hej!

någon som har förslag på vattenkylning system till sockel 1156?

finns det något för den sockeln än?

mvh kenny

Visa signatur

AMD Ryzen 7 3700X @ 3,6 GHz | GeForce GTX 1070 Aorus 8GB| Corsair Vengeance LPX DDR4 3000 MHz C15 (2x8 GB) | MSI B450 TOMAHAWK MAX Moderkort | Corsair PowerSupply TX550 550W 80 Plus GOLD | Fractal Design Define S | Samsung 970 EVO Plus SSD M.2 2280 - 500GB | Windows 10 Home 64-bit

Permalänk
Medlem

Mer info pls. Ska du bara kyla cpu eller gpu också?

Sen finns det några block som fungerar till 1156:an heatkiller är det som ska funka bästa har jag för mig.

http://www.specialtech.co.uk/spshop/customer/home.php?cat=130...

Permalänk
Medlem

jag tänkte först och främst på cpu men har också tänkt på gpu framöver.
har inte kört vattenkylning förut, hur mycket pengar kan man räkna att det landar på cirka ifall jag nu ska börja med cpu kylning?

har inte bestämt mig om jag ska vänta på nvidia 300 serien eller om jag ska köra 5000 serien från amd ati.

mvh kenny

Visa signatur

AMD Ryzen 7 3700X @ 3,6 GHz | GeForce GTX 1070 Aorus 8GB| Corsair Vengeance LPX DDR4 3000 MHz C15 (2x8 GB) | MSI B450 TOMAHAWK MAX Moderkort | Corsair PowerSupply TX550 550W 80 Plus GOLD | Fractal Design Define S | Samsung 970 EVO Plus SSD M.2 2280 - 500GB | Windows 10 Home 64-bit

Permalänk
Medlem

Priset beror en del på vilken prestanda du vill åt och sen beror mycket på om du vill ha ett system som är tyst eller inte. Om du vill ha ett tyst system skulle jag rekommendera Thermochills radiatorer. Tyvärr är dessa dyra. Det kan finnas billigare alternativ men jag vågar inte säga vilka (någon annan kanske kan?).

Om du vill ha ett högpresterande system (inte för ett Thermochills raddar inte skulle kunna ge dig det med) är är BlackIce (BIX) raddarna dom som smäller högst om jag uppfattat saken rätt. Dock åker du då på att ha fläktar med lite mer rpm vilket kommer medföra att det blir högre ljud.

Annars är väll DCC Laning pumparna det som gäller.

Pris skulle gissa på ca 3000. Slang diameter (inner diameter då) kör många 1/2 men tror inte att det i princip är någon skillnad om du skulle köra 3/8 som är något lättare att dra i lådan efter som den är lite smalare.

Det finns massor av info i forumet också så läs lite själv.

Permalänk

här är en länk till vattenkyls kit till 1156 http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=pr... beställde detta kyl själv i går kostar ca 1600 med frakt från USA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magnus9309
här är en länk till vattenkyls kit till 1156 http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=pr... beställde detta kyl själv i går kostar ca 1600 med frakt från USA

Räknat med tullavgiften?

OnT: Hade nog satt 2.5-3k som utgångspris för ett vattenkylningskit som presterar bra.

Heatkiller 3.0.
Laing DDC (Swiftech MCP350/355).
EK DDC X-res Top 140ml.
1/2" slang.
G1/4"-1/2" compressionfittings.
Black Ice GT/X Xtreme 120.2/3.
Phobya 120mm, finns i paket med 3 eller 6st, beroende på om du vill köra push-pull eller vanligt.
Valfritt destillerat vatten, FluidXP+ är att rekommendera.

Borde hamna på runt 2.5k från Chilled-PC/Aquatuning.

Permalänk
Medlem

i 4ghz har jag max max 65grader på min i5; med h50 "vatten"kylning. Pga begränsningar i vtt volt (max max max är 1,21v) så kommer du iaf inte över circus 4ghz max (4,2ghz om du har tur) inom säkra värden (dessa är alltså inte normal "max" utan vad som inte kommer pajja datorn).

Så är det verkligen nödvändigt med äkta vattenkylning om det mest är cpun du är ute efter att kyla? Ska du kyla annat med är det ju en annan femma

Permalänk

japp det har jag tycker det värkar vara ett bra nybörjarsystem

Permalänk
Medlem

du kan köra med:
EK Water Blocks supreme LT
Swiftech MCP355
EK topp till MCP355
BW Tank 170ml
Slang 12/16mm
Black Water advanced 123 rev.3
3 x Noiseblocker BlackSilent XL1 120mm - rev.3