SweClockers drop!
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Gigabytes svar:
"All motherboards shipped from GIGABYTE must pass a technical test to ensure all parts are OK and that the CPU socket is perfect and 100% aligned. If there is any damage to the CPU socket, this damage is for 100% sure applied after the product left GIGABYTE. This is not covered by warranty."

Det är ju ganska lätt sagt.

Trevligt svar från dem! Är ganska säker på att de känner till problemet, och sen ignorerar dem dig bara på det sättet. Stå på dig så ska det nog lösa sig, tror nog NetOnNet tar sitt ansvar här. Har inte haft något problem med returer till dem.

Permalänk
Avstängd

nice

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConTigent
Trevligt svar från dem! Är ganska säker på att de känner till problemet, och sen ignorerar dem dig bara på det sättet. Stå på dig så ska det nog lösa sig, tror nog NetOnNet tar sitt ansvar här. Har inte haft något problem med returer till dem.

tycker att detta är nått Gigabyte borde ta o lysna på för Igelkotten verkar inte vara den ända som råkat ut för detta fenomen det har vi ju konstaterat. Okej om detn u bara är en liten procent men ändå. Vill dom att vi ska inhandla deras produkter då är det bara för dom o lysna

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
tycker att detta är nått Gigabyte borde ta o lysna på för Igelkotten verkar inte vara den ända som råkat ut för detta fenomen det har vi ju konstaterat. Okej om detn u bara är en liten procent men ändå. Vill dom att vi ska inhandla deras produkter då är det bara för dom o lysna

Instämmer helt! Om dem ändå inte gör det så tror jag att NetOnNet fixar till detta

Permalänk
Medlem

Hmm ja min teori att de skulle vilja dämpa detta så mycket som möjligt genom att ersätta mig smärtfritt stämde inte. Eller så kände han inte till att folk har lyckats elda upp liknande delar.

Jag följde iaf xxbikers råd att svara dem med hänvisning till dessa kända problem. För den som bryr sig och orkar läsa så kommer brevet här.. Med en fantastisk engelska
"Hello!

I certainly hope you test your products before you sell them to minimize these issues.
It doesn't however matter in term of actual manufacturing errors.
If it did, warranty would be superfluous.

I suppose I don't have to inform you that there is an unofficial confirmation that foxconn socket 1156 are burning when overclocking.
In my case it happened immediately when I started the computer for the first time.
If the store where I bought the products doesn't find the real problem I want you to examine the motherboard for 3 reasons.
- If the BIOS had wrong settings, I can go back to the store and inform them that they sold me a used procuct.
- If you can locate a technical issue, you may fix it so others don't get in this situation.
- If you find proof of incorrect use, I would want to know so that I can inform the tech-forums what not to do."

Undrar om de fattar det dubbla budskapet i min sista mening där....
Men lyckas NetonNet fixa det, så behöver jag ju inte snacka med Gigabyte mera. Så.. Nån vecka eller två.. Sen återkommer jag.
Jag ska hämta ut några andra gigabytekort dock med socket 775 snart... Vem vet.. jag kanske bränner dem med.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Inaktiv

Det går inte riktigt att friskriva sig från ansvar. Inte i Sverige iaf. Annars kunde alla företaga säg att deras produkter är 100% felfria från fabrik och på så sätt kringgå KKL (Konsumentköplagen).

Det jag märkte när jag satte ihop ett system till en polare att man fick använda MYCKET våld för att få ned armen för att spänna fast processorn. Kändes som hela sockeln var på väg att lossna.

Permalänk
Medlem

Lite update då..

Gigabyte:
"We are avare of one story on the Internet about the Foxcon socket. For your information the Foxcon socket is Intel certified and meets the Intel Specs.

I advice you to contact the store where you bought the products and ask them to take the product in for an investigation. You may inform your dealer with reference to this support case ID 831967 to contact GIGABYTE for any assistance."

----
Jag la moderkort & processor på lådan innan 16:00 den 6/11.
Idag den 17/11 har mitt ärende "ännu inte blivit behandlad".

Vet inte riktigt vad det kan innebära. Det borde ju ta ca 10 minuter att ta ett beslut. Och är det inte kö på verkstaden kunde man ju tänka sig att det kunde bli klart inom ett dygn.. Men men, det finns säkert orsaker.

----
Hittade en annan vars 1156-processor brann direkt. Han hade det tydligen som yrke med x antal tusen byggda 775or. Han hade använt TRUE med 1156 bolt-thru för sin egna dator.
Enligt honom berodde det på att 1156an har betydligt starkare ström i sig för tex pci-e och minneskontroller. Detta gjorde av någon anledning att den har extremt små marginaler för tryckvariation. Och när man använder tornkylare i ett stående chassi, så lutar den och därav *nånting* = brand.

Detta är förstås ganska sjukt. De flesta har stående chassin, och många som köper dessa moderkort använder också andra kylare än stock.
920/930/950.... har inte detta problem. Varför?

Det konstiga är att det ändå inte borde ha påverkat i mitt fall. Just lutningen är obefintlig då jag använder ett liggande chassi. Men ändå smälte min sockel på exakt samma ställe som ALLA andra brunna p55or jag sett bild på. Det är definitivt nåt galet. Frågan är om det hjälper med en annan tillverkare av sockel, eller om det är nåt annat som är felengineered.

----
Jag skickade in en liten berättelse till SweClockers redaktion också. Det behövs inte många fler problem med p55or för att det snart borde tas upp på lite högre nivå
Det mest skrämmande tycker jag är dessa random freezes som man läser om, eller de freezes som kan hända när processorn kör igång turbo eller ökar sin strömförbrukning hastigt. Om detta endast beror på dålig kontakt med sockeln så är det ju enkelt löst.. Men då blir det första jag gör att köpa ett evga-kort.. .. Random freeze är det äckligaste jag vet.

----
ps. Nu blev mitt Sapphire 5850 levererat. Ehh det borde vara en lycklig dag

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

P55 med Foxconn-sockel känns död som produkt just nu, åtminstone för gamers/clockers, med tanke på att det cirkulerar rätt mycket av dessa storys. Inte mycket bättre än Nvidias fiasko med lödpunkter som lossnar på deras gpuer av vissa generationer.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem

hoppas det löser ja hade nog inte kunnat så här lugn som du ifall det hade hänt mig.

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

Trist när sånt här händer, hoppas det löser sig för dig Igelkott och att NetonNet är mer medgörliga än Gigabyte. Sån här läsning gör ju att man tvekar att köpa produkter från tillverkare som svarar som Gigabyte gör i detta fall.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
P55 med Foxconn-sockel känns död som produkt just nu, åtminstone för gamers/clockers, med tanke på att det cirkulerar rätt mycket av dessa storys.

Hur vet man vilka moderkort som använder Foxconn sockeln?

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, instead the palace becomes a circus.”

Permalänk

Foxconn is teh shit, ska aldrig mer ha ett moderkort med en foxconn sockel :mad::down:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix

Det vet man inte riktigt, men t ex EVGA kör inte med Foxconn.

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
Trist när sånt här händer, hoppas det löser sig för dig Igelkott och att NetonNet är mer medgörliga än Gigabyte. Sån här läsning gör ju att man tvekar att köpa produkter från tillverkare som svarar som Gigabyte gör i detta fall.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Foxconn is teh shit, ska aldrig mer ha ett moderkort med en foxconn sockel :mad::down:

Man får fråga tillverkaren vilken sockel som används, eller surfa forum...
Gigabytes nästa P55-kort med ändelsen A använder Lotes sockel..
Dvs GA-P55A-UD4 tex. -MA har inte kommit än, men jag skulle hellre få en P55MA-UD2 än den som brann för mig... även om jag inte är helt säker på att hela problemet ligger i sockeln. Det jag har hört är i och för sig att foxconn-sockeln är lite mjukare och flexar mer.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Det ska inte gå skruva åt för hårt med thermalrights fjäderskruvar. Använder själv thermarligt kylare.
Hoppas du får ny i7 på garanti. !

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cer0n
Det ska inte gå skruva åt för hårt med thermalrights fjäderskruvar. Använder själv thermarligt kylare.
Hoppas du får ny i7 på garanti. !

Ok då borde Thermalright revidera sin instruktionsbok. Där står nämligen att man ska det. Dessutom har jag monterat diverse andra Thermalrights inklusive denna, tidigare, och det har både känts och fungerat utmärkt.
Eftersom jag följde instruktionen till punkt och pricka http://www.thermalright.com/new_a_page/support/installation/1... , och av meningen "Any damage or loss caused by misuse or incorrect usage of our products or accessories , will not be responsible by Thermalright." att döma, så kan TR vara "responsible"?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben

Det vet man inte riktigt, men t ex EVGA kör inte med Foxconn.

teh shit betyder att något är bra.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Problemet med foxconn socklarna är inte särskilt vanligt och de fall där det bevisligen gått sönder pga de socklarna är under extrem överklockning dvs subzero kylning och väldigt mycket spänning och höga frekvenser.

Jag gissar på att det är handhavande fel när du monterade CPUn i socklen.
Fast givetvis finns det ju en möjlighet att det även varit direkt defekta komponenter.

Varför trådskaparen strular med Gigabyte direkt förstår jag inte? Det är NetonNet som ska ta hand om garantiärendet i första hand, särskilt med tanke på att det både är CPU och moderkort som ska bytas.

Vända sig direkt till tillverkaren ska ju ses som sista utvägen, då ska man dessutom förslagsvis vända sig till deras svenska serviceställe.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D @ 5,0ghz | Custom H2O Loop | TUF GAMING X670E-PLUS | 32GB Corsair @ 3000mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Det är lite beklagligt att det brände med en aftermarket-kylare, eller är de certifierade av intel?
Annars kan jag tänka mej att de kan peka på kylaren som anledning till att det brände, och att det ej täcks av någon garanti.

Hoppas att det löser sig för dej! (följer tråden)

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
Problemet med foxconn socklarna är inte särskilt vanligt och de fall där det bevisligen gått sönder pga de socklarna är under extrem överklockning dvs subzero kylning och väldigt mycket spänning och höga frekvenser.

Definera vanligt. Och förklara hur vanligt det måste vara för att det ska vara för vanligt. Syftar du på enbart socklar som brinner? Eller även dålig kontakt med pins?

Citat:

Fast givetvis finns det ju en möjlighet att det även varit direkt defekta komponenter.

Jag gissar att det är dålig konstruktion. Undrar vad du hade gissat om det hänt dig.

Citat:

Varför trådskaparen strular med Gigabyte direkt förstår jag inte? Det är NetonNet som ska ta hand om garantiärendet i första hand, särskilt med tanke på att det både är CPU och moderkort som ska bytas.

Varför inte? Gigabyte gör sig skyldiga till extremt dålig kontaktinformation på deras hemsida, varpå jag inte kan rikta mina frågor direkt till Gigabyte Skandinavien eller respektive leverantör/serviceställe. Men återigen, varför inte? Jag har ju inte SAGT att det är moderkortets fel, jag har bett dem förklara tänkbara anledningar, förklaringar, garantiregler osv .. Information!

Citat:

Vända sig direkt till tillverkaren ska ju ses som sista utvägen, då ska man dessutom förslagsvis vända sig till deras svenska serviceställe.

Jag har för avsikt att vänta mig till tillverkaren som sista utväg... också

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Citat:

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3661
Där finns en förklaring till varför det kan hända.

Att han strular med gigabyte är väl också för att uppmärksamma de om ett problem. Som Gigabyte dock förnekar existera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Definera vanligt. Och förklara hur vanligt det måste vara för att det ska vara för vanligt. Syftar du på enbart socklar som brinner? Eller även dålig kontakt med pins?
Jag gissar att det är dålig konstruktion. Undrar vad du hade gissat om det hänt dig.
Varför inte? Gigabyte gör sig skyldiga till extremt dålig kontaktinformation på deras hemsida, varpå jag inte kan rikta mina frågor direkt till Gigabyte Skandinavien eller respektive leverantör/serviceställe. Men återigen, varför inte? Jag har ju inte SAGT att det är moderkortets fel, jag har bett dem förklara tänkbara anledningar, förklaringar, garantiregler osv .. Information!
Jag har för avsikt att vänta mig till tillverkaren som sista utväg... också

Behöver inte vara så deffensiv.
Utför man inte installationen ordentligt så blir alla konstuktioner dåliga sådana.
Jag har läst en hel del om problemet och som jag tidigare sagt så är det främst uppmärksammat hos de som extrem-överklockar och kör höga spänningar etc. Det är inte så i ditt fall om jag läser det du skrivit korrekt.
Jag sa inte att du gjort fel, men varför utesluta det. Då du inte heller varit medveten om foxconn "problemet" på vissa 1156 brädor antar jag att du inte är särskilt insatt, eller bara är slarvig när du handlar prylar. Researcha grejjerna du tänker köpa nästa gång?
Även Asus Maximus Forumla III har foxconn sockel. Har inte hört om några problem med den?

För att jag ska anse det som ett vanligt problem så ska det just det, vara VANLIGT förekommande. Vilket det absolut inte är. Kan tänka mig vilket liv det hade blivit om det hade varit så på en större andel av brädorna med Foxconn socklar.

Att gigabyte har dålig service och kundsupport är ju sorgligt, jag har ingen erfarenhet då jag inte gillar deras brädor och håller mig till Asus diton.
Men jag antog att du ville lösa ditt garantiärende, vilket i första hand NetOnNet ska göra (varför handlar man sina komponenter där??). De har ju noll kompetens.
Betvivlar att någon på serviceställena kan ge dig någon vettig information ändå. Då får du nog vända dig till de som designat kortet, vilket jag inte tror du kommer få tag på.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D @ 5,0ghz | Custom H2O Loop | TUF GAMING X670E-PLUS | 32GB Corsair @ 3000mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Citat:

Behöver inte vara så deffensiv.

Jag besvarar dig bara eftersom du skriver i tråden, med hänvisning till TS (dvs mig).

Citat:

Utför man inte installationen ordentligt så blir alla konstuktioner dåliga sådana.

Jag tolkar det som att du menar att konstruktionen kan ha varierande marginal för dålig montering. I så fall håller jag med 100%

Citat:

Jag har läst en hel del om problemet och som jag tidigare sagt så är det främst uppmärksammat hos de som extrem-överklockar och kör höga spänningar etc. Det är inte så i ditt fall om jag läser det du skrivit korrekt.
Jag sa inte att du gjort fel, men varför utesluta det. Då du inte heller varit medveten om foxconn "problemet" på vissa 1156 brädor antar jag att du inte är särskilt insatt, eller bara är slarvig när du handlar prylar. Researcha grejjerna du tänker köpa nästa gång?
Även Asus Maximus Forumla III har foxconn sockel. Har inte hört om några problem med den?

Jag har uteslutit min egen inverkan lika lite som du har uteslutit komponenternas. Om du har så mycket tid att göra research så tycker jag att du ska lägga lite tid på att läsa vad jag har skrivit tidigare, så du slipper lägga ord i min mun. Själv förväntar jag mig att saker funkar när jag köper dem.

Citat:

För att jag ska anse det som ett vanligt problem så ska det just det, vara VANLIGT förekommande. Vilket det absolut inte är. Kan tänka mig vilket liv det hade blivit om det hade varit så på en större andel av brädorna med Foxconn socklar.

Större andel som i över 50%? Och tänker du enbart på fenomenet att de brinner upp, eller även dålig kontakt med pins?

Citat:

Att gigabyte har dålig service och kundsupport är ju sorgligt, jag har ingen erfarenhet då jag inte gillar deras brädor och håller mig till Asus diton.
Men jag antog att du ville lösa ditt garantiärende, vilket i första hand NetOnNet ska göra (varför handlar man sina komponenter där??). De har ju noll kompetens.
Betvivlar att någon på serviceställena kan ge dig någon vettig information ändå. Då får du nog vända dig till de som designat kortet, vilket jag inte tror du kommer få tag på.

Att gigabyte har dålig service/kundsupport får stå för dig. Det har jag nämligen inte sagt/skrivit.
När det gäller NetonNets kompetens så tror jag absolut att de har tillräckligt med kompetens för att paketera en vara och sköta fakturor. Det är inte butiken som lämnar garantier. Det är tillverkaren som ansvarar för detta och tillhandahåller verkstäder för ändamålet. Tillverkaren har också policys som butikerna ska hålla sig till, och det är dessa jag önskar få reda på när jag tar kontakt med Gigabyte direkt. Om Asus skriver ut dessa direkt på sin hemsida så slipper du ju fråga dem, men det skulle förvåna mig om du inte ville veta vad du faktiskt kan förvänta dig av butiken tex.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

gigabyte verkar ju vara dumma i huvudet. Om de nu kunde garantera 100% så vore deras garanti helt meningslös eftersom det ändå alltid måste vara kunden/butikens fel om något pajjar. Bra sätt att skydda sig mot garanti:

"Du har garanti från oss, men OM något pajjar så är det inte vårt fel; vi har nämligen lyckats med en process som ALDRIG går fel. 100% japp, känn er ägda resten av världen som inte klarar av att upprätthålla standarden på våra (obs hemliga!) testmetoder". Moment 22 javisst.

Permalänk
Medlem

Jag har iofs aldrig upplevt Gigabyte som omöjliga, däremot som ganska formella och dåliga på engelska. Som så många tillverkare i den delen av världen. Varför inte testa att köra en RMA mot den du köpt kortet av och se hur det går först?

Har du redan gjort det har jag missat att se det, sry

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem

Kan ju bara flika in med att netonnet inte är alls dumma när det gäller service och utbyten.
Jag införskaffade mitt Asus P7P55D den 27/10-09, men byggde ihop den först idag (Öppetköp 14 dagar, efter det så skickar dom iväg varan på service). När allt var monterat så skulle jag starta den så var den stendöd, inte ett j**la liv i den. Efter lite felsökning så kom vi fram till att det var moderkortet som kasst. Demonterar allt, packar ner kortet i lådan, åker till netonnet utan kvitto. Snackar med en kille i returdisken, han letar upp mitt kvitto utan bekymmer och gnäll, kollar på kortet och ser inget "fel"och sen går han hämtar ett nytt kort och önskar mig lycka till. Det kallar jag service!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yamaknas
Kan ju bara flika in med att netonnet inte är alls dumma när det gäller service och utbyten.
Jag införskaffade mitt Asus P7P55D den 27/10-09, men byggde ihop den först idag (Öppetköp 14 dagar, efter det så skickar dom iväg varan på service). När allt var monterat så skulle jag starta den så var den stendöd, inte ett j**la liv i den. Efter lite felsökning så kom vi fram till att det var moderkortet som kasst. Demonterar allt, packar ner kortet i lådan, åker till netonnet utan kvitto. Snackar med en kille i returdisken, han letar upp mitt kvitto utan bekymmer och gnäll, kollar på kortet och ser inget "fel"och sen går han hämtar ett nytt kort och önskar mig lycka till. Det kallar jag service!

Jag kallar det generöst. Me wants.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte dessa nya socklar alls .. minsta lilla kontaktfel o minnena går inte i trichannel etc o andra fel , tycker intel ska återgå till benen på cpu:n

Visa signatur

PII 450 / 256MB S3Trio /Diamond MonsterII voo2 SLI
13900K gef 3080

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMB
Jag gillar inte dessa nya socklar alls .. minsta lilla kontaktfel o minnena går inte i trichannel etc o andra fel , tycker intel ska återgå till benen på cpu:n

Men det är ju en jäkligt gammal teknik vid det här laget.
Vill du verkligen tillbaka till pga zif som vi lämnade vid 478:an i intels fall?
1300+ ben som alla måste passas ner i hål.

Visa signatur

Permalänk

dem saker jag handlat hos netonnet som tyvärr varit trasiga eller felaktiga har jag inte haft minsta problem med att antagligen få pengarna tillbaka eller en ny vara på direkten. så TS borde inte känna sig direkt orolig.

däremot har jag den motsatta erfarenheten av dustin som du nämde. där krävdes det över 50 telefonsamtal. ett 30 tal e-post. och 5 månaders väntan innan jag kunde få mina pengar tillbaka.

sorry om jag hamnade lite OT här. men det är värt att poängtera.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Wharfedale Diamond 210 - IOTAVX SA3 - Sen fortsätter det typ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hårdnackad
dem saker jag handlat hos netonnet som tyvärr varit trasiga eller felaktiga har jag inte haft minsta problem med att antagligen få pengarna tillbaka eller en ny vara på direkten. så TS borde inte känna sig direkt orolig.

däremot har jag den motsatta erfarenheten av dustin som du nämde. där krävdes det över 50 telefonsamtal. ett 30 tal e-post. och 5 månaders väntan innan jag kunde få mina pengar tillbaka.

sorry om jag hamnade lite OT här. men det är värt att poängtera.

Hmm konstigt. Det är visst väldigt olika.. Kanske är det beroende på situation. På måndag har det gått två veckor sen dom fick mina grejer.. borde inte ta så mycket längre tid, oavsett..

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag besvarar dig bara eftersom du skriver i tråden, med hänvisning till TS (dvs mig).
Jag tolkar det som att du menar att konstruktionen kan ha varierande marginal för dålig montering. I så fall håller jag med 100%
Jag har uteslutit min egen inverkan lika lite som du har uteslutit komponenternas. Om du har så mycket tid att göra research så tycker jag att du ska lägga lite tid på att läsa vad jag har skrivit tidigare, så du slipper lägga ord i min mun. Själv förväntar jag mig att saker funkar när jag köper dem.
Större andel som i över 50%? Och tänker du enbart på fenomenet att de brinner upp, eller även dålig kontakt med pins?
Att gigabyte har dålig service/kundsupport får stå för dig. Det har jag nämligen inte sagt/skrivit.
När det gäller NetonNets kompetens så tror jag absolut att de har tillräckligt med kompetens för att paketera en vara och sköta fakturor. Det är inte butiken som lämnar garantier. Det är tillverkaren som ansvarar för detta och tillhandahåller verkstäder för ändamålet. Tillverkaren har också policys som butikerna ska hålla sig till, och det är dessa jag önskar få reda på när jag tar kontakt med Gigabyte direkt. Om Asus skriver ut dessa direkt på sin hemsida så slipper du ju fråga dem, men det skulle förvåna mig om du inte ville veta vad du faktiskt kan förvänta dig av butiken tex.

Du verkar inte förstå vad jag menar.
Men i ditt fall är det iaf för mig ett garanti ärende. Även om det är handhavande fel hur ska de kunna bevisa det. Tyckte bara du verkar krångla till det.
Att netonnet kan packa och skicka grejjer förstår jag också. Problemet kommer just som nu t.ex med sådana all-in-one butiker. Något är trasigt och de har dålig kunskap inom ämnet. Har min sockel brunnit upp vill jag inte kontakt ett service-ställer där de frågar mig om jag stoppat in el-kablen.

Visa signatur