Permalänk
Medlem

Arbetsdator i7 en sista koll

Tjenna alla kunniga, tänkte göra en sista koll innan beställning, datorn ska användas som arbetsdator, cad och rendering och sånt men lite spel oxå, tänkte i framtiden kompletera med ett till 5770, FireGL korten är utanför min budget men men kanske om ett par år

Paket
http://www.prisjakt.nu/optimize.php?f=141,659&e=&p=457799,518...
plus Caviar blue 640 samt win 7 x64 pro som jag redan har hemma

undrar också vilken hd5770 skall jag välja, såg att det finns 2 alternativ på kylare, en vanlig och en med 5750 stil men har inte hittat några tester på vilken som är tystare/svalare

Tacksam för alla svar och synpunkter

Permalänk

De minnen du har valt har rätt höga timeings (cl9), du ökar minnesprestandan genom att välja några i cl7 eller 8.

Permalänk
Medlem

Visste det var något jag inte tänkte på,
men det blir svårt inom samma prisklass, är det värt att byta ner till PC3-10600 för bättre timings? skulle dom här funka annars? hörde att Crucial kan vara jobbiga att jobba med

Permalänk

Vet inte varifrån du tänkt köpa men de här har jag rekommenderat till några och har inte hört någon klaga på dem: OCZ platinum PC12800

Dock drar även de iväg lite i pris beroende på var man kan tänka sig att beställa ifrån.

Permalänk
Medlem

Hade tänkt att handla från Inet, Dustnhome och Misco då jag har erfarenhet av dom, komplett går också bra men som är så dyra på frakt att det blir ovärt.
Dom Platinum var tyvärr slut överallt men om du säger att OCZ är bra så kan jag nöja mig med OCZ Gold pc12800 dom har i af. cl8 timings och ligger i samma prisklass
Tack för tipset och snabba svar