Permalänk

Annat grafikkort än 5850!

Tjena! fick just detta från inet

Hej,

Vi vill uppmärksamma er på att det råder stor brist på ATIs 58xx-serie. I dagsläget har vi inget bekräftat leveransdatum på 5850- eller 5870-modellerna.

Vi ber om ursäkt för detta och hör av oss så fort vi får ett uppdaterat datum och vet när leverans kan ske.

Om ni vill byta grafikkort i er beställning eller har några frågor går det bra att skicka ett mail till order@inet.se.

Med vänliga hälsningar
Inet.se

Funderar på om jag ska avbeställa grafikkortet från inet och ta det från någon annan hemsida. eller om det finns ett annat grafikkkort som är lika bra/bättre i samma prisklass så går även det bra!, Så väntar på era svar!

Tack på förhand!

Glömde skriva att det jag beställt är ett 5850

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Medlem

Finns inga andra bättre i prisklassen. Dom som är bättre är 5870 och 5970 vilket det är lika stor brist på.

Finns dock sämre och billigare. 5750 och 5770.

Nvidia har ju inte lanserat sina kort ännu så.

Permalänk

Känns bara så tråkigt att vänta!, Sitter på en riktigt skithög till dator nu

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Medlem

Har du beställt moderkort med crossfire?
Ett bra alternativ är ju att ta 2st HD5770, bättre prestanda än HD5850 men kostar några hundringar till. Får du ju DX11 i vilket fall.

https://www.inet.se/?page=list&sstring=5770

Permalänk
Medlem

5770 i crossfire är ett alternativ också.

EDIT:

haha S1im han före

Permalänk

Men är det inte lika stor brist på dom?

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Verkligen
Känns bara så tråkigt att vänta!, Sitter på en riktigt skithög till dator nu

Jag sitter nog på en sämre så gnäll inte och jag väntar också på 5850.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Jag sitter nog på en sämre så gnäll inte och jag väntar också på 5850.

Tror jag nog inte en 3ghz pentium 4 250gb hårddisk och ett hd2600 Vga grafikkort sen 2gb ddr minnen på typ 400mhz!

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Verkligen
Men är det inte lika stor brist på dom?

https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/powercolor-ra...

Postorderlager:30 st

Permalänk

men blir det lika bra?

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Verkligen
Men är det inte lika stor brist på dom?

Nej dom går att hitta utan problem.
Inet har iaf Powercolor HD5770 i lager.
https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/powercolor-ra...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Verkligen
Tror jag nog inte en 3ghz pentium 4 250gb hårddisk och ett hd2600 Vga grafikkort sen 2gb ddr minnen på typ 400mhz!

Jag vinner.
P4@3.0Ghz, 1,5Gb RAM 400Mhz, Trasigt 6600GT, funkar bara i 2D-läge då kylaren pajjat.

Jag väntar också på ny rigg (i5), från misco dock. 01/12 är prelimenärt datum för 5850 från dem.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
Jag vinner.
P4@3.0Ghz, 1,5Gb RAM 400Mhz, Trasigt 6600GT, funkar bara i 2D-läge då kylaren pajjat.

I feel your pain;/

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Verkligen
men blir det lika bra?

Snäppet bättre i dom flesta spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Jag sitter nog på en sämre så gnäll inte och jag väntar också på 5850.

Haha, samma här! Fast ännu sämre. Men det finns väl tyvärr inte så väldigt mycket att göra. Om man som sagt inte vill ha två 5770..

Permalänk
Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Du kan få köpa mitt 5850 för ockerpris. Min dator lär ju ändå dröja.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

AS Alina har fått in några HD5850 i lager
http://alina.se/Produkt.aspx?r=ko&T2=1A1-G000005364

och komplett har några på ingående om några dagar
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=518745

Permalänk

Hm, när jag kommer hem idag ska jag allt beställa ett från komplett

TACK S1im!

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel. Visst borde 5770 har liknande prestanda som ett 5850, MEN det beror väl väldigt mycket på att drivrutinerna ör tipp topp för crossfire? Det tar ju ibland månader efter att ett spel släppts innan dom fixar riktigt bra CF stöd för ett spel.
Tycker inte man bör slänga pengar i sjön på 2 5770. Jag hade väntat tills det kommer bra singlekort. Även om jag suttit på en skithög till dator. Satt på en liknande innan och väntade tills juli innan jag uppgraderade till i7 då jag hade pengar och priserna och bra grejer fanns. (d0 osv)

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE