G4:a som inte startar = Hjälp

Permalänk
Medlem

G4:a som inte startar = Hjälp

Har en G4:a står som inte vill starta. När man trycker på startknappen blinkar datorn bara till och sedan dör den. Nu är frågan... Vad är det som kan vara fel?

Visa signatur

Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done. -Andy Rooney

Permalänk
Medlem

Låt den stå med sladden i en bra stund och sedan håller du inne knappen lite längre tid.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Ok... Nu startar den och man kommer in till skrivbordet, men efter mellan 30 sekunder och en minut stänger den av sig själv.

Vad är nästa steg?

Visa signatur

Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done. -Andy Rooney

Permalänk
Medlem

boota från en systemskiva o se om den överlever, gör den det kan du försöka reparera felet eller helt enkelt formatera burken.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Fungerar inte då heller... Känns som nätagget har fått tuppjuck Då är nästa fråga: Vart finner man Mac-nätagg att köpa?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad är det för G4?
Tyvärr är nätaggen i dem lite special och inte så enkelt att få tag på nytt, mitt förslag är att leta på ebay om du tvunget behöver datorn, annars skulle jag säga att den har gjort sitt.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc