Måste bara tipsa om detta, superbilligt!

Permalänk
Medlem

Måste bara tipsa om detta, superbilligt!

Måste bara tipsa om detta. STEAM har helg-pris på spelet Frontlines: Fuel of war.

Det är ett FPS, mer actionbetonat än tex Americas army, och med riktigt bra grafik men ändå lättdrivet, dvs hög fps.

Jag har bara spelat det i singelplayer, och det var kul när man väl kom fram några banor. Har massa "nytänkande" tex radiostyrda miniheli, radiostyrda robotar (tänk polisens bombrobotar med gatling) och en massa olika fordon såsom helikoptrar, tanks, hummer-liknande bilar m.m.

Kontrollerna är bra, allt i själva spelmekaniken är bra.

På STEAM kan man nu köpa det för otroliga 2,49 euro, dvs ca 25 kronor!

Jag har inte köpt ett spel på minst 5 år men nu ska jag fan hosta upp priset för en chokladkaka för detta spelet. Det stödjer dedikerade servrar och även om det inte är jättepopulärt på pc (är stort på xbox) så finns det servrar å spelare och är inte mycket mindre än AA3 verkar det som. Banorna stödjer upp till 64 spelare.

Visa signatur

C2D E8400 @ 3,8Ghz, Gigabyte EP35-DS3R, 2Gb 1066Mhz DDR2, HD4850 512Mb 680/100, CoolerMaster Hyper 212, Öppet PIII chassi med bordsfäkt...

Permalänk

Ska själv köpa det. Mest för det otroliga priset!

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Håller med om att det är ett superköp. Spelet var jobbigt buggigt och segt online när jag testade det vid släpp, men nu är det riktigt underhållande. Jävligt häftigt att spränga bort väggar när någon krypskytt tror att den är trygg i huset.

Att man kan använda EMP är också ett genidrag, fordonen är inte helt oövervinnliga. Något som är tråkigt är att antitank-klassen är helt hjälplös mot andra fotsoldater, någon liten kulspruta borde skulle vara lämpligt.

Håll er borta från typiska fordonsbanor(typ solar farm) bara, det är ganska tråkigt.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk

Köpte det nyss från steam, verkar hyfsat bra. Inte så farlig om det skulle vara helt värdelöst då det kosta 26kr

Visa signatur

Antec 300 | AMD Phenom II 955BE @3.4 GHz | XFX Radeon 4890 XXX 1GB | 4GB DDR3 1333MHz |Corsair 650 Watt | Asus M4A78T-E AM3 | WD 640GB | Win 7, 64-bit

Permalänk
Medlem

Köpte detta på Elgiganten för 10kr för något år sedan. Mycket prisvärt spel nu efter alla patchar.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Köpte detta på Elgiganten för 10kr för något år sedan. Mycket prisvärt spel nu efter alla patchar.

Du menar väll 100kr? Eller?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Nej 10 kr. Gjorde samma sak. Köpte till och med 4 ex till mig och polarna

Permalänk
Medlem

Köpte det också på elgiganten för 10kr Bra pris xD

Permalänk
Medlem

Är spelet bra? Köpte det oxå på Elgiganten för 10kr, men har inte öppnat det än

Permalänk
Medlem

det är rätt så kul när man väl laddat ner 3gb patchar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Är spelet bra? Köpte det oxå på Elgiganten för 10kr, men har inte öppnat det än

Jag bröt förpackningen, installerade, spelade 5 minuter och sen dess har det legat i en låda för evig förvaring.

Permalänk
Medlem

Spelet är faktiskt riktigt underhållande. Patcharna är som sagt runt 3gb så nog är det mycket fixar och fina tillägg.

Riktigt kul ett par dagar, sen tröttnar man då det inte finns något dlc.
Men för ett multiplayer lir som är som Battlefield 2 för 10kr, finns det nog inget att tveka över.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Ja jag köpte det också för 10kr på elgiganten för ett tag sedan. Blev 5st ex har jag för mig. Men spelade det aldrig då. Kanske ska ge det en chans nu då om det fortfarande finns folk kvar som spelar de:P

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Jag köpte det på elgiganten för 9,90kr alltså 10 öre mindre än de majoriteten här
HAr startat det en gång sen avinstallerade jag när jag insåg varför det var så billigt

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hmmm, har nu köpt via STEAM. Men när jag skulle installera (ladda ner) så stod det att steams servrar var upptagna och att jag skulle försöka senare.

Men när jag tittar i min spellista så står det bara "hämtning startas". Jag kan inte avbryta eller starta om hämtningen, bara kolla egenskaper eller starta, och starta går ju ej då det inte är nerladdat ännu.

Hur funkar detta, börjar steam själv att ladda ner det så fort det är möjligt? Vad händer om jag måste stänga steam eller datorn innan hämtningen börjat? Och kan man utan problem pausa nerladdningen å stänga datorn över natten?

Vill ju inte stänga steam eller datorn för att sedan starta igen och gå miste om spelet pga att det ej är helg längre (priset gällde bara nu i helgen).

Eller är det som jag hoppas: Jag har i princip köpt en nyckel som tillåter mig att ladda ner spelet när jag behagar göra det, oavsett när det sker?

UPDATE: När jag trycker "starta" så står datorn och tuggar några sekunder med texten "förbereder start av Frontlines", sedan kommer rutan igen med att steams servrar är upptagna. Men ändå står det kvar "hämtning startas" efter spelets namn i spellistan.

Visa signatur

C2D E8400 @ 3,8Ghz, Gigabyte EP35-DS3R, 2Gb 1066Mhz DDR2, HD4850 512Mb 680/100, CoolerMaster Hyper 212, Öppet PIII chassi med bordsfäkt...

Permalänk
Avstängd

Fan jag som redan köpte spelet för länge sen för sketna 9:90 (10kr)... fan, jag som ville betala 15kr mer (sarkasm)

Just ja, min är fortfarande inplastad

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Proffsmoddare

Skitspel ska vara billiga.

Mitt kostade 19.90:- förövrigt

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Jag köpte det på elgiganten för 9,90kr alltså 10 öre mindre än de majoriteten här

Jag fick det av en kompis som köpte det för typ 5kr av en han kände på elgiganten (personalrabatt) Så: äägda.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazlo09
Eller är det som jag hoppas: Jag har i princip köpt en nyckel som tillåter mig att ladda ner spelet när jag behagar göra det, oavsett när det sker?

Troligtvis, men man vet ju aldrig riktigt med Steam:

Permalänk
Medlem

nästan värt vilket spel det än är om det bara kostar 25kr

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Köpte det förra året på elgiganten när det var mellandagsrea för 10 kr

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk

Tycker synd om utvecklarna, de lär ju inte få mycket!

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk
Avstängd

Jag tyckte inte om det de 40 minuterna jag spelade det. Kändes som desert combat skrutt lite wannabe futuristiskt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Nej 10 kr. Gjorde samma sak. Köpte till och med 4 ex till mig och polarna

Samma här.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se