USB 3.0 i nästa mac mini?

Permalänk
Avstängd

USB 3.0 i nästa mac mini?

vad tror ni? vore guld att kunna trycka i en ssd disk och ha som systemdisk och köra usb 3.0 disk externt för lagring med samma prestanda som en intern disk utan att behöva skrota den dvd läsaren. Skulle dock inte förvåna mig om apple inser vilka fördelar usb 3.0 gränssnittet skulle medföra och endast erbjuda det i sina mac pro modeller.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Skulle hellre vilja ha FireWire 1200/1600 än usb.

Permalänk
Medlem

Firewire 3200 skulle va nåt. Tills dess, använd Firewire 800, det utgör knappt någon flaskhals alls och det finns idag. USB lämpar sig inte för den typen av dataöverföring.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Jag kör på en sådan lösning med SSD och en WD Studio II (RAID 0, 500GB+500GB) över FW800. Det fungerar riktigt bra! Känner inga alls problem med prestanda, långt mycket bättre än vad USB2 någonsin kunnat erbjuda.

Hårddisken har även eSata-anslutning och benchmarks jag gjort ger endast ett par procent skillnad i prestanda mot FW800.

I dagsläget finns det inget större vits med snabbare gränssnitt än FW800 för externa lagringsdiskar. Det skulle jag i alla fall vilja påstå.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)