Permalänk
Fractal Design
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToKu
Skriver för andra gången till er med positiva tankar om era produkter, och nu även en fråga/ett förslag:

Jag har testat era nätagg (särskilt erat Newton 650W) och de är underbara.
Dock så har jag inte behov av ett så starkt nätagg i alla datorer.

Undrar då om ni möjligtvis kommer lansera billigare nätagg med mindre styrka, men självklart med samma kvalité och tystnad?
Exempelvis 400 alt. 450 watt.

(Har använt ert chassi R2 ett tag nu, underbart!)

I januari 2010 kommer vi att lansera två nya nätdelsserier; en kallad "Integra" med 400W och 500W, samt en kallad "Tesla", med 450W, 550W och 650W. Båda dessa kommer ligga i lägre prisnivåer än Newton R2.

Permalänk
Fractal Design
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein
Hej.

Kommer ni introducera en m-atxlåda då? i samma stuk som define r2, med plats för långagrafikkort?

Vi arbetar på det, kan dock inte säga när eller hur än...

Permalänk
Fractal Design
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pleRr
Hej.
Undrar hur Newton R2 (650W modulär) fungerar i erat Define R2 chassi. Läst lite att många klagar på att 8-pinskontakten är kort..
Nyfiken då jag är sugen på att köpa detta agg + chassit ihop med Gigabyte GA-P55-UD4

MVH

I den första revisionen av Newton R2 var 4+4pins-kontakten lite för kort för att kunna användas optimalt med Define R2-chassit. I den nya versionen av Newton R2, som precis kommit till sverige, är kabeln längre. Vi erbjuder dock alla tidigare köpare av Newton R2 650W att få en 4+4pin förlängingskabel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fractal Design
I januari 2010 kommer vi att lansera två nya nätdelsserier; en kallad "Integra" med 400W och 500W, samt en kallad "Tesla", med 450W, 550W och 650W. Båda dessa kommer ligga i lägre prisnivåer än Newton R2.

Låter underbart! Suveränt jobbat Det blir en hel del inköp i Januari då.

*edit: Fortfarande lika underbart tysta och 80+ certifierade får jag hoppas

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem

Tänkte inhandla ett Define R2 efter jul men snart är ju usb 3.0 här och jag undrar om det i efterhand går att byta ut usb kontakterna i fronten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ez3
Fractal har hört av sig och jag ska få nya längre gummistroppar och få fronten utbytt, så allt ser ut att lösa sig.
Fast jag har faktiskt inte hört från dem på en vecka nu, börjar nästan undra om de fått mitt PM med min adress. :/

Samma här, har väntat i lite mer än en vecka. Vi får se vad som händer..

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Fractal Design
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToKu
Låter underbart! Suveränt jobbat Det blir en hel del inköp i Januari då.

*edit: Fortfarande lika underbart tysta och 80+ certifierade får jag hoppas

Tesla kommer vara 80plus-certifierade, dock inte Integra. Integra är mer än 80% effektiva men kan inte certifieras eftersom de inte har full range input, endast 220V-240V, och 80 PLUS-certifieringen testas endast i 115V.

Självklart kommer de vara tysta

Permalänk
Fractal Design
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nord_93
Tänkte inhandla ett Define R2 efter jul men snart är ju usb 3.0 här och jag undrar om det i efterhand går att byta ut usb kontakterna i fronten?

Det går att skruva loss usb- och e-sata-kontakterna i ett stycke. Kan dock inte garantera att vi kommer sälja någon sådan reservdel i framtiden, men det är inte omöjligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det går att skruva loss usb- och e-sata-kontakterna i ett stycke. Kan dock inte garantera att vi kommer sälja någon sådan reservdel i framtiden, men det är inte omöjligt.

Kan man köpa de nuvarande usbkontakterna som reservdel då?
Mina har nämligen gått sönder efter en liten incident här hemma med hunden.. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Tesla kommer vara 80plus-certifierade, dock inte Integra. Integra är mer än 80% effektiva men kan inte certifieras eftersom de inte har full range input, endast 220V-240V, och 80 PLUS-certifieringen testas endast i 115V.

Självklart kommer de vara tysta

Precis vad jag ville höra. Tack så mycket!

Keep up the good work

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk

Har fått besked om att ni kommer skicka nya delar till mina fläktar och skickat PM med min adress för snart 3 veckor sedan. Har fortfarande inte mottagit nya delar.

Ni har därför fått nytt PM och mail.

Visa signatur

i5 750, asrock p55 extreme, corsair 4 gb 1600 mhz, hd5850, spinpoint f3, chieftec 750 w modulärt, fd define r2, 2 x 22"
hp nc8430 - asus eeepc 901 - mediaserver 2.4 GHz

Permalänk
Fractal Design
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
Kan man köpa de nuvarande usbkontakterna som reservdel då?
Mina har nämligen gått sönder efter en liten incident här hemma med hunden.. =/

PMa mig din adress så löser vi en åt dig kostnadsfritt...

Permalänk
Fractal Design
Citat:

Ursprungligen inskrivet av foxanimal
Har fått besked om att ni kommer skicka nya delar till mina fläktar och skickat PM med min adress för snart 3 veckor sedan. Har fortfarande inte mottagit nya delar.

Ni har därför fått nytt PM och mail.

Hej!

Jag har läst ditt mail idag och har skickat ut förfrågan om vad som har hänt (eller snarare *inte* hänt...). Beklagar detta, ska se till att det löses snarast!

Permalänk
Medlem

Hej!

Har en kort fråga gällande kabeldragning från Fractal Design Define R2:s Power-knapp till moderkortet :

De två kablar som delar den gemensamma kontakten "PWRSW" har färgerna vit respektive röd. Vilken av dessa två färger är den jordade? (Mitt moderkort har nämligen en ingång för "Power" och en för "Ground".

MVH K.G.E.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K.G.E.
Hej!

Har en kort fråga gällande kabeldragning från Fractal Design Define R2:s Power-knapp till moderkortet :

De två kablar som delar den gemensamma kontakten "PWRSW" har färgerna vit respektive röd. Vilken av dessa två färger är den jordade? (Mitt moderkort har nämligen en ingång för "Power" och en för "Ground".

MVH K.G.E.

Ground vit, Power röd.

Permalänk
Medlem

Hejsan

Jag beställde lådan för ett tag sen och är helnöjd. En sak som jag märkte av var när jag skulle montera min radiator på fläkt platsen där bak. Hålen på toppen är för nära varandra vilket gör att radiatorn inte går in, detta gjorde att jag valde att köra på luft istället. Tråkigt med en sådan miss.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Reaper | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Marantz Cinema 60
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Har med köpt ett Define R2-chassi. Är på det hela väldigt nöjd, man får mycket chassi för pengarna. Hade inte skadat med lite mer plåt i det som nu blir det extremt sladdriga toppen när öppnat upp och monterat två 140 mm fläktar.

Fläktarna (varken den som var monterad bak i chassit eller de två 140 mm jag köpte till) går att montera med medföljande gummipinnar så vet inte varför de medföljde.

Något som heller inte skadat hade varit med lite mer utrymme mellan toppfläktarna (fractals egna monterade) och moderkortet. Med sju fläktplatser för stora fläktar är det väl en tanke att det ska kunna husera komponenter som tarvar god kylning? Vill man ha god kylning kanske man vill trycka in en större processorkylare? Det ville i alla fall jag och försökte trycka in en Cooler Master som mäter dryga 13 cm, gissa vad den stuttade mot utan att kunna monteras (ledande fråga jag vet)? Känns inte direkt framtidsäkert inför framtida uppgraderingar med tanke på att kylarna inte verkar bli mindre och mindre.

Vad jag däremot stör mig enormt på är User Manual, av mig här översatt till Användarmanual. Det är ett häfte (ett A4 viket till A5), men beskriver den hur man använder produkten? Nej denna "Användarmanual" är i själva verket ett produktblad (förutom några rader med garantiinformation) beskriver företaget och dess ideér och produkten jag har framför mig. Snälla ni, detta tog jag reda på innan jag köpte produkten! Om jag dessmellan glömt bort antalet PCI-platser kan jag själv sätta fingret på den översta vitlackerade plåten och räkna ett, sedan flytta till nästa och säga två....
Vad jag däremot kanske hade viljat veta är hur man installerar yttligare en fläkt i fronten utan själv antaga att man lossnar på fyra skruvar eller hur jag på bästa sätt rengör fläktfiltren. Andra tillverkare brukar fylla deras användaremanualer med illustrationer och text om sådant. Er "användarmanual" är det sämsta jag någonsin vart med om och jag köper rätt mycket produkter. Som produktblad är den helt okej frånsätt titeln då, men som användarmanual förtjänar den inget mer än 5 (fem) hånskratt i betyg.

Har i alla fall på känn att jag kommer att trivas med detta chassi och känslan att detta är det bästa chassit i prisklassen jag kunde finna finns kvar.

Permalänk
Medlem

Ja "användarmanualen" är ett skämt.

Annars är jag överlag nöjd med mitt R2-chassit.
Att det sen kan finnas lite skönhetsmissar får man leva med
för det priset.
Man får försöka komma ihåg att rengöra filtret under nätdelen om man använder det,
särskilt om datorn står på golvet, så man inte
kväver nätdelen.
Enklare chassi att dra kablar snyggt i har jag nog inte ägt tidigare.
Snyggt med svart och vitt invändigt.
Dock så tycker jag det är snålt att inte ha HD-LED i fronten.
Kan inte kosta mer än någon krona, så kan man själv avgöra om man vill
koppla in den.

Annars tummen upp!

Gillar även Fractals fläktar.
Tysta och fina.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi kommer i januari nästa år att lansera en mini-itx låda, med plats för 6st gummiupphängda hårddiskar. En 140mm fläkt (ingår) blåser "igenom" hårddiskarna. Den har plats för en SFX-nätdel, som ingår i lådan (300W). Dvs., en så kompakt låda som möjligt men ändå plats för många diskar. Finns plats för ett expansionskort.
Kommer att tillverkas i aluminium.

låter som ett chassi man kanske ska köpa har nyss beställt erat Define R2 chassi som kmr på posten imorn och tkr det verkar vara kanon! har även 2 fläktar av er sedan tidigare Keep up the good work (Y)

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Även fast jag är en full tower person som tycker att datorn ska vara stor och stå på golvet har fått upp ögonen för ert otroliga chassi (Define R2)
och är otroligt sugen på att trycka på köpknappen men avstår pga av att det är ett miditower.
Då jag personligen bara är på jakt efter ett knäpp tyst och snyggt fulltower chassi.
Så jag tänkte fråga har ni några fulltower chassin planerade(helst en större R2 bara)?

Nu vart det rätt dålig menings konstruktion men hoppas jag inte får några svenskalärare på mig ^^

Permalänk
Fractal Design
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinity_90
Även fast jag är en full tower person som tycker att datorn ska vara stor och stå på golvet har fått upp ögonen för ert otroliga chassi (Define R2)
och är otroligt sugen på att trycka på köpknappen men avstår pga av att det är ett miditower.
Då jag personligen bara är på jakt efter ett knäpp tyst och snyggt fulltower chassi.
Så jag tänkte fråga har ni några fulltower chassin planerade(helst en större R2 bara)?

Nu vart det rätt dålig menings konstruktion men hoppas jag inte får några svenskalärare på mig ^^

Vi håller på att arbeta på en fulltower-version av Define R2, kan dock inte i dagsläget utfästa när det kan tänkas bli klart.

Permalänk
Medlem

Har skickat ett pm till er angående fråga om era fläktar och dem medföljande gummistropparna, köpte ganska nyligen define r2 chassit och två 140mm fläktar och en 120mm fläkt och alla med medföljande gummistroppar som inte går att använda, har ni kommit fram till ngn lösning eller kompromiss på detta!!

tack för ett stilrent och snyggt chassi iaf

/Roger

Visa signatur

:: Bitfenix Prodigy :: I5 3570k@4.4GHz :: Corsair Hydro H100i :: Sapphire 7970 :: Asus p8z77-i Deluxe :: Corsair TX550 :: 8GB Corsair vengeance LP :: Samsung 830 256GB :: Hitachi 1TB :: WD GP 1TB :: Win 7 x64 :: BenQ E2420 HD ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi håller på att arbeta på en fulltower-version av Define R2, kan dock inte i dagsläget utfästa när det kan tänkas bli klart.

Perfekt då väntar jag ut det och byter chassi när det kommer.
Tack för svaret

Permalänk

Hej!
Ungefär hur lång tid skulle det ta att skicka 5x4st "ploppar"?
För ungefär två veckor sedan kontaktade jag er här, sedan genom mail i måndags, fick sedan svar på tisdagen att representanten " ska fixa det så snart som möjligt."

Är lite bråttom nu, måste ha i allt inom 2 veckor.

Permalänk
Medlem

Köpte ett sånt här chassi precis efter lansering, tycker det är klockrent! Det enda negativa är den starka gummilukten ifrån chassit ! kanske låter löjligt men det var lite jobbigt att det luktade gammal gummiverkstad i sovrummet nån vecka

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Har nu fått mina gummipinnar så glöm mitt förra inlägg.

Jag har nu suttit i säkert en halvtimma och försökt sätta in en fläkt med hjälp av era "pinnar" (ja det är dem större) men detta går inte! har 5st 140mm som ska in ikväll, men det är helt omöjligt! Jag har testat både igenom chassitaket och bara genom fläkten, men den andra "pilen" går inte att få igenom. eller gör jag fel?
Vill inte heller dra för mycket för då går dem säkert sönder.

Vill inte bli lika besviken som jag blev förra gången jag försökte få i en fläkt i erat chassi!

Permalänk
Medlem

Hallå!

Fick i förra veckan mitt Fractal Design R2 chassi.
Men det verkar som att fläktkontrollern där bak var död redan när jag fick chassit, då fläktarna inte snurrade alls, trots att jag kopplat ström till kontrollern.
Finns det möjlighet för er att skicka en ny till mig, gärna testad innan?

Dessutom, så verkar jag ha fått ett av chassina med problem med bitumen-plattorna. Dom i toppen verkar faktiskt sitta som dom ska, men det gör inte dom på sidorna. Den som sitter på "baksidan" går att dra bort om man vill, något jag däremot inte gjort än. Den verkar inte alls ha fäst i ett av hörnen, och det är många luftbubblor över hela ytan.
Är detta skäl nog för att få ett nytt kit hemskickat? Kan fixa bilder vid behov!

Skicka gärna PM när ni läst detta!

Väldigt nöjd i övrigt med chassit, extremt prisvärt och sjukt lätt att få en snygg kabeldragning!

/ Deean

Visa signatur

Laptop: HP zBook Studio G5 (i7 8850H, 32gb, Quadro P1000)
eGPU: Razer Core X Chroma, Asus RTX 2080 Super Dual OC
Router: Fujitsu Futro S920, 2x4gb DDR3, 60gb mSata, OPNSense
Serverkluster: 4xLenovo M710Q (G4400T/16gb/120gb SSD), Proxmox VE

Permalänk
Fractal Design

Deean: Vänligen kontakta din ÅF för att få reservdelar. Observera att vi inte kan ta emot supportärenden via forumet eller PM.

Permalänk
Medlem

Hoppas ett fulltower blir verklighet för mitt Chieftec börjar kännas en aningen gammalt.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem

Snabb fråga: Kan man använda fläktplatsen i botten om man har ett HX850 nätagg?