Permalänk
Inaktiv

Ingen bild via HDMI

Sitter på en BenQ G2412HD som jag kört i snart en månad via VGA, men fick för ett litet tag sedan en HDMI kabel som jag tänkte ersätta med, problemet var bara att jag inte fick upp någon bild och skärmen vräker ur sig något i stil med att ingen kabel sitter i.
I alla fall så bestämde jag mig idag för att rota upp min gamla hedliga samtron 18" skärm och koppla in via VGA för att ha den andra via HDMI tills jag löst problemet, när jag sen går in under "screen resolution" (Win7 RC1) så hittar den min BenQ också även fast jag inte får upp någon bild på den, så gör med andra ord antagandet att kabeln i alla fall funkar.
Någon som har någon idee på vart problemet kan ligga och hur jag kan tänkas lösa det?

Annat som kan vara intressant är ju säkert grafikkortet som är ett Sapphire Radeon HD 4850 1GB Vapor-X

Permalänk
Medlem

Vilken drivrutins version har du installerat på din dator?

Om du ej har senaste rekomenderar jag att du tar bort dom gammla och lägger in nyaste och sedan testar igen.

Jag kör själv med ett Sapphire HD4850 Kort med DVI -->HDMI Adapter och mitt fungerade utan problem att koppla in med nyaste drivarna då. Har ej testat med äldre.

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Inaktiv

Okej, jo har senaste drivrutinerna från ati installerade så borde inte vara några större problem på den punkten.
Funderar lite på om det kan vara antingen skärmen eller grafikkortets hdmi port som spökar med mig, man kanske skulle testa att inskaffa en DVI kabel istället...

Permalänk
Medlem

Testa anslut skärmen till någon annan HDMI-källa om du har någon. (ps3, blu-ray/dvd-spelare etc). Testa också att klicka på auto-knappen på skärmen alternativt pilla runt i menyn på den. Kommer du inte in i menyn kan du hålla in meny-knappen i 15 sekunder för att få upp den.

Permalänk
Inaktiv

Har tyvärr inga andra HDMI källor, men skulle nog inte vara omöjligt att testa att ta med mig datorn över till flickvännen och testa att koppla den till hennes tv...
Testade förövrigt det andra trixet men gav mig ingen lycka där... inget hände enns efter jag hållit inne meny knappen i 20 sek, kansket något man kan leda till någon slutsatts även om jag har lite svårt för det.
Får i alla fall bli till att testa lite mer i morgon och se om jag har någon bättre lycka.