25% rabatt på Mac-datorer

Permalänk
Medlem

25% rabatt på Mac-datorer

Finska ekonomitidningen "Taloussanomat" hävdar, att Apple kommer att sänka priserna på alla Mac-datorer med 25% under "Black Friday" som är 27 November. Detta för att få bra start på julförsäljningen. Det framgår inte från artikeln om detta också gäller Europa, förutom USA.

http://www.taloussanomat.fi/markkinointi/2009/11/17/apple-mok...

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+/Winchester | Asus A8V Deluxe | 2x512MB Buffalo DDR 400Mhz | Seagate Barracuda 160GB S-ATA | Club 3D Radeon 9550 | NEC ND-3500A | Nexus 400W Silent Power

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem

Black friday är Bara i USA

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Den vanliga rabatten Apple har kört med har varit 51-101$ dom senaste åren. Ser inte varför dom helt plötsligt skulle höja det så drastiskt.
Dessutom har den här nyheten blivit sågad på andra sidor, då den läckta bannern bakom nyheten anses uppenbart fejkad.

sorry, men 25% rabatt lär inte hända.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade varit lite för bra för bra för att vara sant.
Hade vart gött om det var de så hade jag nog passat på att köpa en ny iPod då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
Black friday är Bara i USA

Egentligen, men förra året så körde de rabatten i europa (och sverige) oxå...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Egentligen, men förra året så körde de rabatten i europa (och sverige) oxå...

Och i Thailand, där en Mac redan är ca 20% billigare än här.

Permalänk
Medlem

och Black Friday-rabatten kommer även var detta år i Sverige, bara så ni vet - men inte 25%.

Permalänk
Medlem

Fint!
Då blir det en iMac 27" istället för min trötta Macbook Unibody.

Är dock inte speciellt hoppfull, de lär inte sänka några priser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av depeo
Fint!
Då blir det en iMac 27" istället för min trötta Macbook Unibody.

Är dock inte speciellt hoppfull, de lär inte sänka några priser.

Jorå, dom har sänkt priserna och det gäller bara idag!!

http://store.apple.com/se/browse/campaigns/holiday/giftguide/...

Där haru alla sänkningar typ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliddo
Jorå, dom har sänkt priserna och det gäller bara idag!!

http://store.apple.com/se/browse/campaigns/holiday/giftguide/...

Där haru alla sänkningar typ

Inte jättehäftiga sänkningar precis. Nästan 10% på billigaste iMac:en och Macbook Pro är väl OK. Men det är nästintill pinsamt att skryta med 967:- rabatt på en dator för 19500:-.

Hade varit mer intressant med 15-20% över hela sortimentet. En dag om året så hade det skapat ordentliga rusningar på beställningar.

Men funderar man på att handla så är det bara till att köpa idag.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Inte jättehäftiga sänkningar precis. Nästan 10% på billigaste iMac:en och Macbook Pro är väl OK. Men det är nästintill pinsamt att skryta med 967:- rabatt på en dator för 19500:-.

Hade varit mer intressant med 15-20% över hela sortimentet. En dag om året så hade det skapat ordentliga rusningar på beställningar.

Men funderar man på att handla så är det bara till att köpa idag.

Jo visst är det de, känns lite sådär haha.. men ändå 1 000 kr..
I USA har dom en sänkning på 101dolls på iMac´sen typ 750 kr, men där får man fan billigaste 21,5 för 8000 kr iofs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliddo
Jo visst är det de, känns lite sådär haha.. men ändå 1 000 kr..
I USA har dom en sänkning på 101dolls på iMac´sen typ 750 kr, men där får man fan billigaste 21,5 för 8000 kr iofs

Precis. Jaja, det är ju inte fel att de har rabatt och det är schyst, 1000 kr är alltid 1000 kr. Men det känns ändå lite patetiskt på en pryl som kostar nästan 20 000 kr - det är bra, men inte mycket att skryta över. Då är ju studentrabatten mycket bättre alla dagar i veckan.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Precis. Jaja, det är ju inte fel att de har rabatt och det är schyst, 1000 kr är alltid 1000 kr. Men det känns ändå lite patetiskt på en pryl som kostar nästan 20 000 kr - det är bra, men inte mycket att skryta över. Då är ju studentrabatten mycket bättre alla dagar i veckan.

Ja men precis haha.. inte lite patetiskt heller. Studentrabatten är riktigt bra, 10% via applestore va? jag fick 7% studentrabatt på InLife + lite gratis tillbehör som MDP-adapter och silikoncase.

Permalänk

nu missade jag precis rabatten... när jag gick in fanns den där... när ja la billigaste imacen i varukorgen så ändrades de precis XD
någon som hann se om det gick att kombinera prissänkningen med studentrabatten och vad landade man på isf? vill mest veta vad jag missade >.<

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris_Kadaver
nu missade jag precis rabatten... när jag gick in fanns den där... när ja la billigaste imacen i varukorgen så ändrades de precis XD
någon som hann se om det gick att kombinera prissänkningen med studentrabatten och vad landade man på isf? vill mest veta vad jag missade >.<

Kan lugna dig med att det inte gick att kombinera 27/11-rabatten med studentrabatten - jag kollade med apple-store.