Intel släpper buggfixad firmware för X25-M G2

Permalänk
Melding Plague

Intel släpper buggfixad firmware för X25-M G2

Intel lanserar en ny firmware till SSD-enheterna X25-M G2 som förhoppningsvis ska lösa problemen från den föregående versionen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Nu kanske mina tusenlappar faktiskt ger någonting ...

Jag har ju inte precis börja älska intel efter den här prylen.

Permalänk
Medlem

och det absolut bästa är att vänta i en vecka så att stackars användare får bug testa den här "uppdateringen"

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Musikälskare

Ska man fixa denna även om den "buggiga" fungerade för mig?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Ska man fixa denna även om den "buggiga" fungerade för mig?

Ja, men avvakta en månad utifall att det kommer fram att denna nya firmware skulle vara buggad också.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Avvaktar som vanligt

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Finns det någon som vågar uppdatera en fungerande enhet? Intels firmwarehistoria är ju inte direkt imponerande...

Visa signatur

HTPC

Permalänk

jag har uppdaterat min redan fungerande enhet.

...och det gick smidigt och felfritt.. hitills.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
Finns det någon som vågar uppdatera en fungerande enhet? Intels firmwarehistoria är ju inte direkt imponerande...

Gjort det och det funkar bra. Vet inte om Trim är aktiverat som standard dock, har ingen aning om vad det är

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Medlem

Det har frågats förr och svarats flera gånger gissar jag men om nu Intel fått ordning på dessa är man helt klart sugen på att skaffa en samtidigt som man skaffar Windows 7. Vad är livslängden på dessa? I min dator snurrar just nu en 3.5" disk som varit med sedan 2003-2004 någonstans. Håller SSD lika länge eller mindre? Mekaniska diskars genomsnittliga livslängd har jag heller ingen koll på då endast en disk på alla ens datorer rasat de senaste tio åren.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Så kul är det inte att testa Intels uppdateringar, så jag tror jag väntar några veckor och ser om något spännande händer.

Permalänk
Medlem

Lycka till ni som vågar!

Permalänk
Medlem

Lite överdrivna varningar om Intels firmware?
körde själv in den som kom senast och var inga problem.
Krävs väl lite speciella manövrar för att göra disken obrukbar?

Permalänk
Medlem

Lite överdrivna? Dom har ju fuckat upp hela tiden, jag kommer inte att ta i uppdateringen med en tång ens innan det har gått ett par veckor iaf.

Permalänk
Medlem

Jag har uppdaterat och allt gick bra. Däremot saknar jag nya SSD Toolbox men det kommer väl ny version snart.

Det mest intressanta just nu är om fw 02HD går att laga alla enheter som gick sönder. Vore ju bra att veta om de fungerar igen så användare slipper göra en RMA på enheten.

Visa signatur

Intel Core2 Quad Q6600 2.4GHz, Noctua NH-U9F 92mm, Gigabyte GA-X38-DQ6, Intel SSD X-25 160GB G2, Mushkin SP2-6400+ 4096MB, Nvidia 8800GTS 512MB, Corsair HX 620W, Auzentech X-Meridian 7.1, monterat i Antec P182 SE, med x64 Windows 7
[b]---=SSD FAQ: Intel X25-M G2=---[/b]

Permalänk
Medlem

Har med uppdaterat utan problem (win7 x86). Saknar dock som ovanstånde, toolbox.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Avstängd

Bra.

Synd dock att det inte verkar finnas något ställe som säljer dessa.
Ingen har ju dem på lagret.

Dessutom är dom dyra.

Permalänk
Avstängd

De är dyra. Men det går fooooort! Dom får in nya på lager hela tiden, kolla in dustin tex och se deras preliminera datum för obokade intel ssd'er. Det blir en rusning när det blir grönt på prisjakt, var smart.

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Medlem

Denna eviga väntan...

Det hade varit kul att prova denna nya fw, tyvärr har man väntat i snart 2 månader på att få disken levererad och det finns fortfarande inget ljus i tunneln på när de kan tänkas komma :(. Beställt från Indomo men inget negativt om dom, blixtsnabb respons även om den inte är positiv ;).

Visa signatur

----AMD POWER----

Permalänk
Avstängd

Jag köpte iof en 160gb, 80gb är mycket mer efterfrågad.

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire-Ham
Jag köpte iof en 160gb, 80gb är mycket mer efterfrågad.

Samma här! köpte en Intel 160GB för dom fanns det ju mer tillgång på plus att jag behöver lite mer GB är 80! ^^

Funderar nu bara om man ska våga flasha disken =/

Visa signatur

Livet är som ett buggigt spel! Man gör allt man kan men endå går det åt hellvete!

Permalänk
Medlem

Många väljer att släppa drivrutiner som beta och sedan efter ett tag släpps de som nya "säkra" drivrutiner, lite underligt att inte intel väljer att göra så då de kunnat slippa en del skit de nu får ta.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeagan
Många väljer att släppa drivrutiner som beta och sedan efter ett tag släpps de som nya "säkra" drivrutiner, lite underligt att inte intel väljer att göra så då de kunnat slippa en del skit de nu får ta.

Ja prisis! Good point!

Visa signatur

Livet är som ett buggigt spel! Man gör allt man kan men endå går det åt hellvete!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cf256
... Däremot saknar jag nya SSD Toolbox men det kommer väl ny version snart.

http://downloadcenter.intel.com/SearchResult.aspx?lang=eng&Pr...

Permalänk

Ja och? Det står ju klart o tydligt: "The SSD Toolbox is temporarily unavailable."

Visa signatur

Livet är som ett buggigt spel! Man gör allt man kan men endå går det åt hellvete!

Permalänk
Inaktiv

är det bara jag eller har det inte varit annat än krååångel med skiten?

Permalänk
Inaktiv

är det bara jag eller har det inte varit annat än krååångel med skiten?

Permalänk
Medlem

Det är nog bara du.
Funkar utmärkt här iaf.

Permalänk
Inaktiv

Denna update är för X18-M G2 med.

Permalänk

Den som får problem efter denna upgrade skriver här på DIRREN.. vill veta