Forskare tillverkar världens minsta snögubbe

Permalänk
Melding Plague

Forskare tillverkar världens minsta snögubbe

En brittisk kvantfysiker slår ett slag för tekniken och julstämningen, och tillverkar världens minsta nanosnögubbe.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

haah fyfan vad nice, står dock int hur liten den är

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Precis vad jag tänkte skriva joshoa!
Synd att dom inte hade en skala med på bilden

Permalänk
Medlem

Sjukt onödigt men ändå så coolt.

Permalänk
Medlem

riktigt coolt

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

Äntligen! Nu vet jag vad jag vill jobba med.

Permalänk
Sötast

Hehe ni glömde skriva måtten, det viktigaste i artikeln

Taget från källan : http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1232987/Have-m...

They have built the world's smallest snowman, measuring just 0.01mm across - one fifth of the width of the average human hair.

Permalänk
Medlem

Jaha vad ska man med den till? Funkar nog inte riktigt som prydnad i vardagsrummet

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Liten var den iaf

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Avstängd

Det var ju egentligen inte speciellt imponerande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hagis2k
Liten var den iaf

that's what she said!

wahahaha

....

Permalänk
Medlem

Nu har de visst kommit på att det var bra att skriva storleken

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

En SNÖgubbe är väll per definition bestående av snö

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
that's what she said!

wahahaha

....

Heheheh

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abflex
Det var ju egentligen inte speciellt imponerande.

som vanligt med andra ord.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Hmmm, undrar vad hans uppdragsgivare säger om det hela. Det är väl inte helt gratis att leka med de prylar han använt för att bygga gubben :).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Okej, och nu väntar vi på världens största snögubbe

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk

*Bossen kommer*
"Jag behöver dig, nu!"
- Jag är upptagen!
"Det kan inte vara viktigare än det här, vad gör du?!"
- Världens minsta snögubbe!

Rätt häftigt iaf. 0.01 mm är fan inte mycket ^^.

Permalänk
Medlem

rätt coolt men ack så onödigt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av One.84
En SNÖgubbe är väll per definition bestående av snö

Håller med!

Permalänk
Casemod-mästare

det står några sånna i min trädgård, vill ni komma och kolla? om ni kan se dom

Permalänk

Coolt som fan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av One.84
En SNÖgubbe är väll per definition bestående av snö

Tänkte precis samma sak, detta är ju snarare en blygubbe och det är inte ens roligt då.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Mycket gnällpellar om det är nödvändigt eller inte.

Tycker som många andra att det var coolt gjort, allt måste inte vara nödvändigt.

Permalänk
Medlem

Vad spelar det för roll vilket material den är tillverkad av? Fråga random människor på stan vad det är för något, hur många skulle svara att det är en "blygubbe"?

Majoriteten hade nog svarat snögubbe med tanke på att det ser ut som en snögubbe.

Klagar ni på namnet fluga när någon har på sig det också?
"höhö det där är ingen fluga serru, det är en..ööh tygfluga. En riktig fluga är en insekt mhö"

Permalänk
Medlem

För övrigt hette metallen de har "svetsat" (lött?) med platina på svenska sist jag kollade.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rorax
Vad spelar det för roll vilket material den är tillverkad av? Fråga random människor på stan vad det är för något, hur många skulle svara att det är en "blygubbe"?

Majoriteten hade nog svarat snögubbe med tanke på att det ser ut som en snögubbe.

Klagar ni på namnet fluga när någon har på sig det också?
"höhö det där är ingen fluga serru, det är en..ööh tygfluga. En riktig fluga är en insekt mhö"

Well. Det var nog den sämsta jämförelsen jag sett hittills. Och då har jag sett många riktigt usla jämförelser då forumet är nedlusade med sådana.

Ska jag behöva förklara för dig varför man inte förväxlar en klädfluga med en insektsfluga? Näe, så lågt tänker jag inte sjunka.

Om man gör en miniatyrhäst i annat material än kött så misstycker ingen. Inte heller om man gör ett flygplan i annat material, eller kanske en pytteliten kaffemugg. Men just snögubbe innehåller ordet snö (om du missat det), och då låter det lite konstigt att den lilla snöskulpturen inte är gjord av just snö.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Känns ju värt att dom lägger pengar på sånt i lågkonjukturen.

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

coolt hur väl han har fick till ögon, näsa och mun! om hela gubben är 0.01mm så måste t.ex ena ögat vara extremt litet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AblaZe
Precis vad jag tänkte skriva joshoa!
Synd att dom inte hade en skala med på bilden

Den skulle nog inte synnas om man jämförde den med nånting annat..

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X