Permalänk
Medlem

Ljudproblem Windows 7

Tjena

Har stora problem med att få till ljud på min burk med Windows 7.
Har ett Abit AG8 med inbyggt AC97 windows tar han om drivrutinen.
Men jag får inget ljud. SKumt? senaste BIOS installerat.

Sen testade jag med ett gammalt Soundblaster live 5.1 (SB0100)
Windows hittar inga drivers. Testade lite grejjer jag hittade på näte. Fick ljud i 10 sec med nått som hette KKproject drivers. Sen började det bara spraka.

Nån som har någon grym ide?

//Hannes

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Drivrutiner till ditt ljudkort är vad som saknas skulle jag tro, har samma symptom på ett gammalt Gigabyte-kort. En snabb googling gav mig ingenting nyare än drivare för XP så jag hoppas du har mer tur

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Hedersmedlem

Hade samma problem med mitt SB Live i W7. Det finns inga drivrutiner. Däremot finns det drivrutiner till SB Audiogy. Köpte ett för 50 spänn på Tradera. Tänk bara på att om du ha installerat nått skit till SB Live så får du avinstallera det först, annars tror W7 att det är de drivrutinerna som ska användas. Så gjorde min dator.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Helt sjukt att varken mitt AC97 på moderkortet eller mitt SB live inte vill fungera. Alla hemmabyggda drivrutiner till SB win7 är bara bajs blue screen direkt. Är ju inte heller gratis med ett nytt ljudkort. Verkar dock finnas en del SB live 5.1 på tradera = Priset på Audiy korten stiger rätt bra.

Permalänk
Medlem

Till Folk som googlar och kommer till tråden.
Drivrutiner till SB 5.1 Live
youp-pax-drivers = Krashat OS Windows7
KKproject= Blue Screen

Permalänk
Medlem

Jag har en Dell xps 710! Jag har kört xp i många år nu men blev sugen på win7 så jag installerade det! Allt fungerade bra till en början men sen harva ljudet ur helt sprakade som satan och blev tokig som en apa på det!Hittade bara på nätet att man skulle köra nya drivisar men det löste ej problemen för mig. Sen utav ren tur så hittade jag en sida där det stog att min dator inte pallade med 4gig i ram utan bara 3 när det gällde bios tror jag! Plockade ur 1 gig i ram och ljudet funkar nu klockrent för mig! Konstigt men sant!

Visa signatur

petrified