Motorola Milestone aka Driod - tråden

Permalänk
Medlem

Motorola Milestone aka Driod - tråden

Då jag inte hittade någon tråd om denna mobil tänkte jag att jag kunde skapa en

Motorola Milestone (också känd som Droid dock utanför Europa) är Motorolas nya mobil som bygger på Android 2.0 tekniken

Beskrivning

Citat:

Motorola Milestone ör den första smartphone som kommer med operativsystemet Android 2.0. Den ger dig en ännu rikare webbläsning, smartare meddelande tjänst och top-of-the-line media funktioner, och trots detta är det en ultra slim telefon med ett fullständigt QWERTY tangentbord

Citerat från Expansys

Själv har jag inte mycket koll alls på denna lur men är fruktansvärt intresserad, så tänkte att vi kunde skapa en liten diskussionstråd här på forumet.

Lite länkar som kan vara värda att titta närmre på:

Review

Specifications

Expansys säljer för tillfället Milestone, dock med ett amerikanskt tangentbord (saknar åäö)
Expansys

Det finns dock vägar att lägga till åäö på det fysiska tangentbordet, länken nedan visar hur detta går till:
Lägg till åäö på det fysiska tangentbordet

Sist men inte minst, är det någon som fått vantarna på den här mobilen än?

Permalänk
Medlem

Re: Motorola Milestone aka Driod - tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eroish
Det finns dock vägar att lägga till åäö på det fysiska tangentbordet, länken nedan visar hur detta går till:
Lägg till åäö på det fysiska tangentbordet

Sist men inte minst, är det någon som fått vantarna på den här mobilen än?

Guiden du länkar till gäller HTC Dream vad jag kan se. Säker på att det är det samma som gäller för Motorolan med Android 2.0?

Jag tänkte köpa mig ett ex efter jul.
Har velat mellan denna och Acer Liquid ett tag nu, men har mer eller mindre bestämt mig för att det får bli en Milestone ändå.

Permalänk
Medlem

Skulle tro att det är samma, länken i sig hittade jag på minhembio.com's forum.

Adressen dit är följande:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=249364

Permalänk
Medlem

Hur står sig Milestone prestandamässigt i jämförelse med Liquid? Liquiden har ju Snapdragon-CPUN med högra prestanda, missar jag något eller är Liquid helt enkelt bättre än Milestone?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Hur står sig Milestone prestandamässigt i jämförelse med Liquid? Liquiden har ju Snapdragon-CPUN med högra prestanda, missar jag något eller är Liquid helt enkelt bättre än Milestone?

Milestonen är, tro det eller ej, snabbare på flera punkter.
Se resultat från http://www.swedroid.se/test-av-acer-liquid-s100

(Finns fler deltester på sidan)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Milestonen är, tro det eller ej, snabbare på flera punkter.
(Finns fler deltester på sidan)

Jo jag har sett benchmark-testerna, men samtidigt är väl Milestone relativt begränsad? Liquid kör ju Snapdragon (som många tror att de kan ta bort underklockningen på för att öka upp till 1ghz?)

Det är så svårt när man är sugen på båda men vill ha den som har bäst prestanda. Är sjukligt fobisk mot lagg!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Jo jag har sett benchmark-testerna, men samtidigt är väl Milestone relativt begränsad? Liquid kör ju Snapdragon (som många tror att de kan ta bort underklockningen på för att öka upp till 1ghz?)

Det är så svårt när man är sugen på båda men vill ha den som har bäst prestanda. Är sjukligt fobisk mot lagg!

Både Milestone och Liquid rullar med en Cortex A8-baserad processor. I Liquids fall är det en Qualcomm som går under produktnamnet Snapdragon och i fallet med Milestone är det Texas Instruments som tillverkar den.

Processorerna är således mycket snarlika och har mycket snarlik prestanda per klockcykel. Liquid är dock klockad i 768 MHz och Milestone i 550, så på pappret är Liquid snabbare. Dock verkar Android 2.0 (som Milestone levereras med) hanterar den nya processorarkitekturen bättre än Android 1.6 (som Liquid levereras med), så Milestone är trots den lägre klockhastigheten för närvarande snabbare på många benchmarks.

Båda kommer med stor sannolikhet gå att överklocka inom kort, då båda redan är rootade.

Permalänk
Medlem

Rättelse;

Motorola DROID är rootad. Milestone är ännu ej rootad.

Visa signatur