Permalänk
Medlem

Vilken ska jag välja?

Jag ska beställa en ny skärm innan ju och har lyckats få ner kandidaterna till 2 stycken! Jag behöver er hjälp att bestämma vilken jag ska köpa.

http://www.dustin.se/pd_5010332319.aspx

eller

http://www.dustin.se/pd_5010332617.aspx

Det jag kommer ägna mig åt är MYCKET fps spel, främst CS och CoD, sen kommer det också bli en del högupplöst film.

Vilken ska jag välja?

Permalänk
Medlem

Finns det någon bra sida som visar Input-lag på dessa skärmar?

Permalänk

BenQ skärmar är alltid så billiga.
men dom är sjukt jävla bra:O
blev chockad över min Benq skärm, den äger

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bfmv_tobbe
BenQ skärmar är alltid så billiga.
men dom är sjukt jävla bra:O
blev chockad över min Benq skärm, den äger

Tack, är det ingen som har NEC-skärmen som kan uttala sig?

Permalänk

en sak till, BenQ har vell en negativ sak iaf, går inte få upp mer än 60 Mhz på skärmen ,men de räcker gått och väl FULL HD 1080 ffs:)

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Medlem

Recensioner som faktiskt är ärliga finns att hitta på digitalversus.com

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk
Medlem
Citat:

en sak till, BenQ har vell en negativ sak iaf, går inte få upp mer än 60 Mhz på skärmen ,men de räcker gått och väl FULL HD 1080 ffs:)

Den ska vara främst anpassad för spel!

Permalänk

Hade det vart bildredigering hade jag nog sakt val 2 (IPS-panel) men med tanke på vad du vill använda den till så är nog BenQen ett riktigt bra val!
Har aldrig hört någon som är missnöjd med en BenQ skärm som är köpt under de senaste två åren! De som har vart missnöjda har vart det p.g.a. att paneltypen inte passar deras behov (oftast bildredigering).

Permalänk
Medlem

NEC har alltid gjort riktigt bra skärmar, jag skulle satsa på en sådan. Dock så var den andra lite större som är ett +, för mig iaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kn00d
Finns det någon bra sida som visar Input-lag på dessa skärmar?

Ta avancerad sök - sök på bildskärmsforumet - EA231 så hittar du en tråd på ett par sidor om den.
För övrigt prissänkt med en hundring mot tidigare.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Tycker 60 (M)hz låter ganska bra

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus TUF Z690 WIFI Plus D4 - CPU: Core i7 12600k
Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 5 - Grafik: Sapphire RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27"