Permalänk

ATI XFX 5770 Svart Skärm

Hej
Jag fick precis mitt XFX ATI Radeon HD 5770 och fick ett problem.
När jag stoppade i kortet, anslöt det till nätagget och startade datorn fick skärmen ingen signal. Kortet är på och fläkten e igång men den skickar inget till skärmen. Min skärm ansluts med en HDMI sladd men jag testade också min andra skärm som ansluts med DVI men fick samma problem.

Innan hade jag ett ATI 4870 och det funkade utan problem.

Någon som har samma problem som jag eller vet hur man löser det??

MVH// Anton

Visa signatur

Mitt Gaming Rig: Cooler Master HAF 932, 600w Zalman PSU, XFX 5770,AMD Phenom II X4 965BE 3,4Ghz, 1,4 TB HDD, 4g ram DDR3 1333Mhz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magno9339
Hej
Jag fick precis mitt XFX ATI Radeon HD 5770 och fick ett problem.
När jag stoppade i kortet, anslöt det till nätagget och startade datorn fick skärmen ingen signal. Kortet är på och fläkten e igång men den skickar inget till skärmen. Min skärm ansluts med en HDMI sladd men jag testade också min andra skärm som ansluts med DVI men fick samma problem.

Innan hade jag ett ATI 4870 och det funkade utan problem.

Någon som har samma problem som jag eller vet hur man löser det??

MVH// Anton

Läser din dator från hårddisken? Det gör inte min

Permalänk
Medlem

har ett likadant grafikkort, men du har väll inte glömt att koppla in 6pin kontakten till grafikkortet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurraaaa
har ett likadant grafikkort, men du har väll inte glömt att koppla in 6pin kontakten till grafikkortet?

Nej

Visa signatur

Mitt Gaming Rig: Cooler Master HAF 932, 600w Zalman PSU, XFX 5770,AMD Phenom II X4 965BE 3,4Ghz, 1,4 TB HDD, 4g ram DDR3 1333Mhz.