X1i internetinställningar

Permalänk
Medlem

X1i internetinställningar

Jag har fått ett intressant problem med min x1:a. Den vägrar numer att skicka mail och vägrar att kolla om det finns uppdateringar till den. Dock går det bra att ta emot mail samt att surfa på den. Därför förstår jag inte vilken inställning som kan vara fel.

Någon som kan gissa?

Visa signatur

/me

Permalänk

Skickande av mail kan vara SMTP-relaterat, om det skett någon ändring där hos mailprovider/operatör, beroende på vems SMTP-server du använder. Prova samma inställningar på en annan enhet eller en dator om du har möjlighet.

Annars, prova att radera mailkontot och återskapa det från scratch.

Gällande uppdateringsproblemet vete sjutton.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

Jag har testat att flytta över SIMkortet till en annan mobil och då funkar det klockrent... så SMTPn borde vara ok.

Det funkar även att logga in på msn kom jag fram till precis.

EDIT: Försöker jag använda telefonen som modem med hjälpav "internetdelning" kan jag inte nå ut på internet.

Visa signatur

/me

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joltcola
Jag har testat att flytta över SIMkortet till en annan mobil och då funkar det klockrent... så SMTPn borde vara ok.

Det funkar även att logga in på msn kom jag fram till precis.

EDIT: Försöker jag använda telefonen som modem med hjälpav "internetdelning" kan jag inte nå ut på internet.

Det enda jag kan komma på som du möjligtvis kan prova är att navigera till ditt nuvarande Internetkonto (Start > Inställningar > Fliken "Anslutningar " > Ikonen "Anslutningar" > Fliken "Avancerat" > Välj Nätverk), och sedan klicka på den övre "Redigera"-knappen. Gå sedan till fliken "Proxy" längst ned, och kontrollera om den undre fyrkanten är ibockad ("Det här nätverket ansluter till Internet via en Proxyserver"). Bocka ur den om den är ibockad.

Annars prova annat mailkonto, om du kan skapa ett Gmail-konto eller liknande för ändamålet, eller möjligtvis en uppdatering av telefonen om du synkat eller säkerhetskopierat kontakter, kalender mm.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481