Tips om uppgradering av dator för WoW

Permalänk
Medlem

Tips om uppgradering av dator för WoW

Behöver lite hjälp. Har tänkt på att uppgradera min dator lite. Spelar ungefär enbart WoW när jag spelar så är väl inte världens monster som behövs men börjar tröttna på prestandan som jag har nu.

Det jag har nu är
CPU: Dual-Core E2160
GPU: Nvidia 9600GT
4 gig ram

Kör på en 24" skärm så det kan ju vara trevligt att få upp upplösningen en del, har dragit ned den för att försöka att få upp FPSen lite.

Har läst att WoW gärna vill ha en bra CPU och den jag har är kass så den ska jag absolut uppgradera. Funderar bara vilken jag ska ta, duo eller quad. E8400 eller Q9400 (eller liknande billigare variant). Stödjer WoW 4 kärnor nu? Har försökt att leta lite men har bara hittat gammal info om detta.

Sen den stora frågan är om jag klarar mig med grafikkortet som jag har eller om jag bör uppgradera det också så att jag kan få hyffsad FPS med hög upplösning. Såklart trevligt om man kan öka det grafiska utseendet än som jag har nu, har nu ungefär allt på minsta.
Om ni råder mig att uppgradera även grafikkortet finns det något som är bra och prisvärt mellan 1.5-2k med tanke på att jag enbart spelar WoW? Eller blir det inte så stor skillnad i prestanda om man inte lägger till lite mer pengar?

Permalänk
Permalänk

Vad jag vet kräver WoW rätt mycket prestanda från processorn, så det vore nog det första jag skulle uppgradera. Grafikkortet duger prolly, har en kompis som sitter på ett 8800gt laggfritt i ganska hög upplösning.

Visa signatur

AMD Athlon X3 425 @ 2,7 GHz | XFX Radeon 4770 @ 512 Mb | Corsair x2 2Gb DDR3 @ 1333 MHz | Asus M4A785TD-M EVO DDR3 | Corsair PSU 450 W |

Permalänk
Medlem

Tack för era svar Så alltså det är att rekomendera att köra på en quad? Ska fundera lite över grafikkort, men blir nog ett 5770 om jag bestämmer mig för att uppgradera det, men helt klart prio på ny cpu.