Permalänk
Medlem

Nätagg som passar moderkort?

Först så kopplar man in 24-pin ATX sladden till moderkortet, och sen finns det ett mindre uttag på moderkortet med 8-pin(i mitt fall) måste den vara 8-pin för att fungera? för jag har beställt ett nätagg från komplett. Och det står ingenstans att den har ett 8-pin atx sladd, utan en 24-pin och en 4-pin atx sladd... Räcker 4-pinn sladden? eller måste ja beställa ett helt nytt agg?

Vore sjukt tacksam för svar. och utveckla helst era svar så man fattar.
Tack på förhand!

Permalänk

testa? Är det för lite ström tar det väl knappast skada?

Visa signatur

Game- & Workstation: Fractal Design Define R2 | ASRock X58 Extreme | Intel i7 920@2,67GHz | Corsair H50 | 3x2GB Corsair xms3 DDR3 RAM 1600MHz | PowerColor ATi Radeon HD5850 1GB | Corsair VX 550W | Western Digital Caviar Black 640GB 7200rpm | Samsung DVDRW | 4x Fractal Design-fläktar | Win 7 Pro | Xubuntu 9.10
Notebook: MacBook | C2D@2,1GHz | Mac OS X Snowleopard

Permalänk
Hedersmedlem

Det funkar även med 4-pins ja.

Permalänk
Medlem

har prövat, och det fungerar att sätta på datorn... men den piper som FAAN varannan sekund. Nånting är fel antar jag försökt hitta svar i manualen och på internet vad signalerna betyder.

Permalänk
Medlem

Den kommer inte förbi de stadiet där den piper btw. Den piper i all oändlighet...

Permalänk
Medlem

kollade vad de betydde, och det stod att grafikkortet inte var istoppad tillräckligt

Permalänk
Medlem

4pins räcker, kolla att grafikkortet får sin ström också.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

hur kollar jag de?