Speldator ~14k, Sista koll innan beställning

Permalänk

Speldator ~14k, Sista koll innan beställning

Jag har efter mycket läsande här på sweclockers plockat ihop en speldator som kommer beställas inom kort. Vore tacksam om ni ville ta en titt på den och se så ingen uppenbar flaskhals finns och att alla delar fungerar ihop med varandra.

-Moderkortet säger 4* 1,5V minnen, men är 1,65V på de jag tänkt ta, fungerar detta, vad jag förstått är det inga problem?

-Framtidsplanen är att utöka med ett till 5850 grafikkort o dubbla ramen, då borde väl datorn klara sig ett tag framöver? 650W PSU borde väl räcka till CorssfireX?

Kan nämnas att jag vill ha något att spela dels de nyare FPS spelen som kommit men vill verkligen att den ska klara starcraft 2 och sen Diablo 3 flytande.
har inte hållit på med överklockning tidigare men tänkte jag skulle sätta mig in i detta lite och klocka lite, men inte till några extrema nivåer, blir inhandlande av ny kylning tills dess med om det är nödvändigt.

Datorn:
ASUS ATI Radeon HD 5850 1GB (EAH5850/G/2DIS/1GD5) - PCI-E / 2xDVI / HDMI / DisplayPort - HV 2975 kr

Corsair PowerSupply (PSU) 650W TX ATX - HV 905 kr

Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-12800 1600MHz (2X2048MB) (CL9) (CMX4GX3M2A1600C9) - HV 1335 kr

Fractal Design Define R2 - Titan (Ej PSU) - HV 795 kr

Gigabyte - Socket 1156 - ATX Intel P55 (GA-P55A-UD4) - DDR3 / PCI-E / SATA - HV 1795 kr

Intel 80GB X25-M Mainstream Intern SATA 2.5" 9.5mm (SSD) (SSDSA2MH080G2R5) - Retail - HV 2290 kr

Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB / Socket 1156 (Boxed) - HV 1930 kr

Microsoft Windows 7 Home Premium Svensk (64-bit) (OEM) (DVD) - P 1039 kr

Samsung SpinPoint F3 500GB (7200RPM / 16MB Cache / SATA II) - HV 549 kr

Pris: 13613 kr
+ dvd

Tacksam för alla kommentarer o tipps

Permalänk

Det ser bra ut, jag gjorde en kundvagn på Inet, just for fun. Jag länkar till ett test av XFX 5850. Lycka till med köpet.

http://www.techsweden.org/recension/uZOV-xfx-hd-5850-i-testba...

Mvh Ali3nPredator

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ali3nPredator
Det ser bra ut, jag gjorde en kundvagn på Inet, just for fun. Jag länkar till ett test av XFX 5850. Lycka till med köpet.

http://www.techsweden.org/recension/uZOV-xfx-hd-5850-i-testba...

http://img21.imageshack.us/img21/3950/screenshot010sx.png

Mvh Ali3nPredator

asså alienpredator jag ifrågasätter verkligen dina kunskaper om datorer. Antagligen är du en yngre människa som försöker verka vara kunnig eller så är du bara väldigt glömsk av dig. EN DATOR FUNGERAR INTE UTAN MINNE!

DU GLÖMDE MINNENA IGEN!!!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mille666
asså alienpredator jag ifrågasätter verkligen dina kunskaper om datorer. Antagligen är du en yngre människa som verkar vara kunnig eller så är du bara väldigt glömsk av dig. EN DATOR FUNGERAR INT UTAN MINNE!

DU GLÖMDE MINNENA IGEN!!!

Nej då (skratt) jag är i medelåldern och tyvärr börja jag bli SENIL redan nu (skrattar). Jag ska fixa minnena.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ali3nPredator
Nej då (skratt) jag är i medelåldern och tyvärr börja jag bli SENIL redan nu (skrattar). Jag ska fixa minnena.

nu kan du ta dom där overkill minnena som du gjorde till den andra killen. den passar denna killen mycket bättre.

offtopic. Shit och jag som är 18 och tyckte att jag börja bli senil för flera år sen .__.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ali3nPredator
Här är minnena exakt de han ville ha.

http://www.inet.se/artikel/5305471/corsair-4gb-2x2048mb-1600m...

i princio identiska till dom andra så dom passar ju perfa. killen får en bra dator!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk

tack för kommentarerna

Anledningen till att jag valde Webhallen som mina priser var hämtade ifrån var möjligheten att ta den på avbetalning för en rimlig kostnad, om man lägger på minnena på inet så skiljer det inte så mkt så får nog bli webhallen ändå, de har fått mkt possitiv kritik av vänner så.

och det där med minne kan vara svårt, känner mig senil själv, fick göra om listan flera ggr innan allt kom med o glömde ändå DVDn i slutändan ;D

Permalänk

Lycka till med köpet Meranaldar.

Mvh Ali3nPredator

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mille666
asså alienpredator jag ifrågasätter verkligen dina kunskaper om datorer. Antagligen är du en yngre människa som försöker verka vara kunnig eller så är du bara väldigt glömsk av dig. EN DATOR FUNGERAR INTE UTAN MINNE!

DU GLÖMDE MINNENA IGEN!!!

Nej det håller jag verkligen inte med om.

Ali3nPredators råd har hjälp många presumtiva datorköpare att finna ideala paket utifrån angivet ändamål och prislapp. Han är också en av de mest aktiva på forumet.

TS du köpte förövrigt identisk dator med den jag beställde i förra veckan : )

Permalänk

Tack Myssekewl, det värmde i hjärtat, det är kul att bli uppskattad. Tycker att det är roligt, att få hjälpa andra.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel