SweClockers drop!
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Dumheter... det är väl klart att det hjälper med en utbildning. Och hade du varit en "utbildad överlevnadsmänniska", så hade du klarat dig ute i skogen.

Bry dig inte om AZ, han kommer alltid med sådana kommentarer lite när som..

Men jag håller visst med, om att det inte var vidare clever det han sa.. Men alla kan vi inte va lika i denna värld

Edit: till TS, härligt chassie och snyggt med svarta slangar, väldigt tveksam till fläktarna dock.. Är det vita Coils du har runt slangarna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thebelfry
Bry dig inte om AZ, han kommer alltid med sådana kommentarer lite när som..

Men jag håller visst med, om att det inte var vidare clever det han sa.. Men alla kan vi inte va lika i denna värld

Edit: till TS, härligt chassie och snyggt med svarta slangar, väldigt tveksam till fläktarna dock.. Är det vita Coils du har runt slangarna?

de är transparant coil, hade den liggande:P

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
skönt att höra! då har man gjort rätt då

Fläktarna heter XLF-1253
en av dom tre jag har låter en del, men dom andra viskar fint, och dom flyttar förvånansvärt mycke luft också.

kollade lite ljudnivår och enligt dom så verkar dom kunna mätata sig med Noctua. sen var dom ju riktigt billiga med! 95kr inkl frakt från b-ray! Blir no att beställa några stycken imorgon
Skv detta på iphonen, som av någon anledning hopar fram och tilbaka på sidan när man skriver, så det kanske fattas en bokstav eller två lite här och var

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Proffsmobbare

Lite konstruktiv kritik (läs personlig smak) vore att ta bort coilsen, korta av res till pump en 5cm och sen en slang med lite roligare OD.

Ser dock bra ut hittills, blir något annat blött senare?
Med mening då.

Permalänk
Avstängd

Klart det är bra med utbildning, men bara för att man har en viss utbildning betyder det inte att man är bra på ett visst område. Jag hävdar fprtfarande att folk som inte har utbildning inom kylteknik kan montera vattenkylning och få bra resultat, eftersom det finns guider på internet som är lättskrivna och som alla fattar.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Klart det är bra med utbildning, men bara för att man har en viss utbildning betyder det inte att man är bra på ett visst område. Jag hävdar fprtfarande att folk som inte har utbildning inom kylteknik kan montera vattenkylning och få bra resultat, eftersom det finns guider på internet som är lättskrivna och som alla fattar.

Det är väl ingen som har sagt att folk utan utbildningen inte klarar det..?

Det vi sa var att folk med utbildningen med större sannolikhet får allting att passa bättre och få bättre resultat.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Fint så!

Annars hur är ljudnivån på de fläktarna? hört mycket både bra och dåligt, bla. hög ljudnivå. Skulle gärna ha sådana i mitt chassi för de är snygga

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saabcool
Fint så!

Annars hur är ljudnivån på de fläktarna? hört mycket både bra och dåligt, bla. hög ljudnivå. Skulle gärna ha sådana i mitt chassi för de är snygga

jag har suttit med ett par ultra kaze 3000 (med fan controller) innan dessa så jag tycker dom är tysta, men som jag nämde tidigare så är en av dom mer högljudd än dom andra,, men de blev ett mycke trevlig ljus inne i chassit
rekomenderar fläktarna starkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har funderat länge på att köpa samma chassi och fixa vattenkylning till så att man kan överklocka lite mer

Men jag har kollat på lite olika affärer men hittar ingen riktigt bra så jag undrar nu var du köppte/beställde dina delar ifrån?

tack på förhand

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Keeper of Traditions

Jag bara väntar på att vattenkylning kommer ner på humana priser... Helt galet att det ska kosta så otroligt mycket jämfört med luftkylning.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Newklear;
Jag bara väntar på att vattenkylning kommer ner på humana priser... Helt galet att det ska kosta så otroligt mycket jämfört med luftkylning.

Problemet är ju framförallt att det krävs mer material och är en mer avancerad tillverkningsprocess över att slänga ihop lite koppar. Vill du ha humant prissatt vattenkylning finns ju Corsair Hydro H50 - visserligen enbart till processorn och prestar inte lika vansinnigt bra som dyrare vattenkylningsanordningar men jämför det med alla luftkylare för priset så får du det bästa att två världar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niz3
Jag har funderat länge på att köpa samma chassi och fixa vattenkylning till så att man kan överklocka lite mer

Men jag har kollat på lite olika affärer men hittar ingen riktigt bra så jag undrar nu var du köppte/beställde dina delar ifrån?

tack på förhand

jag beställde från indomo.se och chilledpc.co.uk
chassit kommer från PcDoctorn i helsingborg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej tack

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Problemet är ju framförallt att det krävs mer material och är en mer avancerad tillverkningsprocess över att slänga ihop lite koppar. Vill du ha humant prissatt vattenkylning finns ju Corsair Hydro H50 - visserligen enbart till processorn och prestar inte lika vansinnigt bra som dyrare vattenkylningsanordningar men jämför det med alla luftkylare för priset så får du det bästa att två världar.

Jo, jag vet att H50 finns. Men det är som sagt bara till processorn och inte särskilt snyggt heller.

Mer avancerad tillverkningsprocess i all ära, men jag tycker ändå att det borde sjunka i pris nån gång

Visa signatur

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Fint bygge och äckligt snygga fläktar, måste fasen ta och införskaffa mig likadana till min burk bara för att!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
jag har suttit med ett par ultra kaze 3000 (med fan controller) innan dessa så jag tycker dom är tysta, men som jag nämde tidigare så är en av dom mer högljudd än dom andra,, men de blev ett mycke trevlig ljus inne i chassit
rekomenderar fläktarna starkt.

Låter ju bra:D
Får dra hem några och testa, eller närmare 8st

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]

Permalänk
Medlem

Orgasmiskt snygga fläktar!

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noRib
Orgasmiskt snygga fläktar!

visst är de - undra om man kan ha för många? de kommer ju även i 140mm så det blir en där bak, två där fram, tre i taket, två i botten och två på cpu-kylaren!! sexyyy

Visa signatur

AMD 7800X3D@? | RTX 4070 Super |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t3chn0
visst är de - undra om man kan ha för många? de kommer ju även i 140mm så det blir en där bak, två där fram, tre i taket, två i botten och två på cpu-kylaren!! sexyyy

har inte tänkt på de,, men de blir nog några 140 fläktar också nu

Visa signatur