Permalänk
Medlem

Asrock 939 Dual sata, Intel opteron 144

Tjena!

Är nästan helt ny på det här med överklockning och skulle behöva lite hjälp.
Jag har klockat upp min Intel Opteron 144 från 1,8 till 2,17 ghz nu och tempen ligger på 37 grader. Det verkar väl rätt så stabilt?

Jag vill klocka den så mycket som möjligt utan att riskera att ta sönder något. (:
Någon som vet vad som är stabilt på ett ungefär? Något särskilt jag ska tänka på?
Hur funkar överklockningsprogram? Är det nån skillnad från att klocka direkt genom BIOS?

Tack på förhand! (::up:

Permalänk
Avstängd

Så länge du inte fläskar på med 3.0V på prollen eller NB/SB samt minnena så är det rätt så svårt att klocka i sönder en dator då datorn gör bootfel vid eventuella fel.

Var vaksam med spänningen på respektive komponent så klarar din dator sig bra.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Avstängd

Inte för att vara allt för petig men processorn är en AMD opteron inte en Intel

För att vara lite mer ontopic finns en överklocknings guide
Processorn du har är samma som Amd64 processorerna bara att opteron är en servervariant av dessa

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aster
Inte för att vara allt för petig men processorn är en AMD opteron inte en Intel

För att vara lite mer ontopic finns en överklocknings guide
Processorn du har är samma som Amd64 processorerna bara att opteron är en servervariant av dessa

AMD, det stämmer ja ^^ Vet inte vart jag fick Intel ifrån.

Vart finns guiden? Testade sök funktionen men sökte nog fel. (: